جمعه، مهر ۱۳، ۱۳۹۷

نسرین ستوده از قاضی پرونده خود شکایت کرد

نسرین ستوده از قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرد.
وکیل نسرین ستوده آقای پیام درفشان، در مورد علت شکایت موکلش به خبرگزاری رسمی ایرنا گفت: «صدور حکم خارج از کیفرخواست موضوع مواد ۲۸۲،۳۳۵ و ۳۴۱ قانون آیین دادرسی کیفری، عدم رعایت بی طرفی موضوع مواد دو و سه قانون آیین دادرسی کیفری، بازداشت غیرقانونی بر خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی و ماده ۱۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری و تخلفات عدیده ارتکابی، علت شکایت موکلش علیه قاضی پرونده بوده است». (خبرگزاری رسمی ایرنا – ۸مهر ۱۳۹۷)
به شهادت زندانیان سیاسی دهه ۶۰، قاضی محمد مقیسه در آن زمان بازجو بوده و با نام مستعار ناصریان شناخته می‌شده است. وی در حال حاضر ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را بر عهده دارد. مقیسه علاوه بر اتهام تبلیغ علیه نظام و اهانت به ولی فقیه آخوندی، خانم ستوده را به جاسوسی هم متهم کرده است.
خانم ستوده که خود یک وکیل و مسلط به امور حقوقی است فرایند دادرسی و بازداشت خود را ناعادلانه می‌داند. وی با انتشار یک نامه سرگشاده در مردادماه علت خودداری از حضور در دادگاه و ارائه دفاعیه را توضیح داد. وی همچنین حاضر نشد به قید وثیقه آزاد شود. وی در اعتراض به روند دادرسی و بازداشت غیرقانونی خویش از روز سوم شهریور تا ۱۱ مهر دست به اعتصاب غذا زد.
هم بندی های نسرین ستوده می گویند که وضعیت او خطرناک است. او به شدت لاغر شده و فشار خونش افت کرده است. توان بالا رفتن از پله را ندارد همواره برای حرکت و راه رفتن نیازمند کمک سایر هم بندانش است.
پیش از این در روز یکشنبه ۸ مهر ماه هنگامی که بستگان نسرین ستوده به ملاقات او رفتند به آنها اجازه ملاقات داده نشد و به خود زندانی هم اطلاع داده نشد که ملاقات دارد.
نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشر تا کنون بارها دستگیر شده است. آخرین بار در ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش در تهران بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر