یکشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۷

بازداشت زنان در ایران ادامه دارد، نشانه تشدید سرکوب جامعه مدنی

بازداشت زنان در ایران ادامه دارد. روز ۴ مهر ۹۷، دو زن به نام های افسانه خرسندی و مریم آزاد در مهاباد و تهران بازداشت شدند.
نیروهای اطلاعات در مهاباد روز ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ با حمله به خانه افسانه خرسندی، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. از علت بازداشت و انتقال وی به بازداشتگاه اطلاعی در دست نیست.
خانم خرسندی خواهر آرام خرسندی است که روز ۳ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
موج جدیدی از بازداشت زنان فعال مدنی و شهروندان کرد توسط نیروهای سپاه پاسداران برای افزایش رعب و وحشت در مناطق کردنشین شروع شده است.
هم زمان یکی دیگر از فعالان حقوق زنان در ایران به نام مریم آزاد اهل شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
مریم آزاد هنگام سفر به ترکیه در فرودگاه تهران دستگیر شد. یکی از نزدیکان خانم آزاد گفت او بدون دلیل یا تفهیم اتهام، بعد از گذر از گیت فرودگاه و زمانی که سوار هواپیما شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
مریم آزاد ۳۱ ساله و دانش آموخته هنرهای دراماتیک است. وی علاقه زیادی به بازیگری تئاتر داشته اما به دلیل بیماری نتوانسته این حرفه را ادامه بدهد. مریم آزاد دچار بیماری و تحت درمان پزشک است.
پیش از این فعالان و مدافعان حقوق زنان هدی عمید، نجمه واحدی و رضوانه محمدی در موجی از بازداشت زنان فعال مدنی و وکلای زن بازداشت شده بودند. آنها بعد از گذشت نزدیک به یک ماه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برند و اساساً از ملاقات خانوادگی و از حق دسترسی به وکیل محروم می باشند.
سازمان عفو بین الملل با صدور اطلاعیه ای روز ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ۹۷) نسبت به بازداشت زنان از جمله وکلا و فعالان حقوق زنان در ایران هشدار داد و گفت این نشانه شدت گرفتن سرکوب جامعه مدنی در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر