سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۶

اخبار اعتراضات و اعتصابات کارگران و دانشجویان و سایر اقشار مردم ایران

تظاهرات هزاران غارت شده در تهران
بنا‌ به گزارشهای دریافتی مطابق برنامه اعلام شده، هزاران تن از غارت‌شدگان از ساعت ۱۰ یکشنبه شب ۲۳مهر در بولوار کشاورز تهران به سمت ساختمان قوه قضاییه شروع به راهپیمایی و تظاهرات کردند. راهپیمایان در این تظاهرات علیه کارگزاران رژیم شعار می‌دادند:
«می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت
دولت به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی
سیف سیف حیا کن دروغاتو رها کن
زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی... ..
کشور ما دزدخونه است توی جهان نمونه است
عدالت عدالت حق مسلم ماست
پلیس برو دزد را بگیر»
در این تظاهرات غارت‌شدگان کرمان مشهد نیشابور و رشت هم که به تهران آمده و به همدردان تهرانی پیوسته بودند، شرکت داشتند.
تجمع غارت‌شدگان در ملکشاهی کرمانشاه
غارتشدگان مؤسسه آرمان در ملکشاهی کرمانشاه، در یک تجمع و با صدور یک اطلاعیه به سانسور اخبار تجمعات اعتراضی آنها در کرمانشاه اعتراض کردند.
پیوستن غارت‌شدگان کرمانی مؤسسه کاسپین به متحصنان تهران
شنبه شب ۲۲مهرماه گروهی از غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین از شهر کرمان در همبستگی به متحصنان تهرانی که بیش از ۴هفته است در مقابل قوه قضاییه رژیم در بولوار کشاورز تهران تحصن کرده‌اند پیوستند و مورد استقبال متحصنان قرار گرفتند.
پیش از این نیز غارت‌شدگان شهرهای مختلف از جمله مشهد، نیشابور و رشت به تهران آمده و به متحصنان تهران پیوسته‌اند
غارت‌شدگان مؤسسه پدیده که شنبه شب گذشته هم مقابل قضاییه آخوندی در تهران و هم در مقابل دادسرای رژیم در مشهد دست به تحصن نامحدود شبانه روزی زده‌اند، اعلام کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌های خود به این تحصن شبانه روزی ادامه خواهند داد. متحصنان در بلوار کشاورز در تهران شعار می‌دادند:
«با این همه اختلاس ایران خودش کربلاست» و «یا حجت ابن‌الحسن ریشه ظلمو بکن».
کارگران خشمگین فولاد قائن در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوقشان مقابل در کارخانه تجمع کردند و مانع ورود گردانندگان کارخانه شدند. حقوق این کارگران از اردیبهشت ماه پرداخت نشده است.
تجمع اعتراض دانشجویان دانشگاه یاسوج
دانشجویان دانشگاه یاسوج به نابودی فضای سبز و آلاچیق‌هایی که در این دانشگاه برای استراحت دانشجویان در نظر گرفته شده بود اعتراض کردند. کارگزاران رژیم در این دانشگاه می‌خواهند این فضا را به بازارچه و فعالیتهای تجاری اختصاص دهند
کارگران خشمگین معادن زغال‌سنگ البرز مرکزی در زیرآب مازندران تجمع اعتراضی برگزار کردند و مسیر تردد خودروها در جاده سوادکوه به تهران را مسدود کردند.
مربیان نهضت سواد آموزی مقابل آموزش و پرورش استان یزد تجمع اعتراضی برگزار کردند. مربیان به شیوه جایگزین سازی توسط آموزش و پرورش معترضند.
فراخوان یک خانم دردمند غارت شده برای فراخوان به تظاهرات و مردم
«سلام هموطن عزیزم فردا دوباره می‌خواهیم فریاد بزنیم برای حق از دست رفته برای زحمت از دست رفته یک عمر می‌خواهیم فریاد بزنیم که در کشور اسلامی بانک مرکزی توانست به تنهایی کلاه برداری به این عظمت انجام دهد و جیب میلیونها نفر را خالی کند و زحمت یک عمر همه ما را به باد بدهد بیائید دست به دست هم بدهیم و برای مال از دست رفته‌مان و زحمت یک عمرمان داد بزنیم که چه کسی در این کشور به این قدرت رسیده که جیب میلیونها نفر را خالی کند و چه کسی توانسته میلیونها نفر را در خانه غمگین و افسرده کند بیاییم فریاد بزنیم نسل بچه‌هایمان از دست رفت بیایید فریاد بزنیم که به هیچ‌کس نمی‌توانیم اعتماد بکنیم نمی‌توانیم در چشم فرزندانمان نگاه کنیم بگوییم که زحمت یک عمرمان با اعتماد به یک مجوز رسمی از بانک مرکزی از بین رفت بیایید فریاد بزنیم بگوییم که ما حقمان را می‌خواهیم و در کشور 
اسلامی کسی حق ندارد حق ما را پایمال کند.»
اخبار اعتراضات و اعتصابات کارگران و دانشجویان و سایر اقشار مردم ایران from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر