سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۶

تجمع بزرگ غارت شدگان و جلوداری زنان


صبح روز ۲۳ مهر از ساعت ۱۰ غارت شدگان موسسه های مختلف مالی، در تهران دست به تظاهرات زدند. در این حرکت اعتراضی زنان شجاع که برخی از آنها فرزندانشان را نیز به همراه داشتند، حضور و نقشی برجسته داشتند
جمعیت تظاهرکنندگان خود را به خیابان کشاورز رسانده بودند تا به سمت دفتر رئیس جمهور ملایان، راهپیمایی کرده و سپرده های مالی به غارت رفته خود را از مقامات رژیم مطالبه کنند.
فراخوان این تظاهرات از قبل در اینترنت منتشر شده بود. علاوه بر سپرده گذاران تهرانی، كاروان هاي مختلف از شهرهاي مشهد، اردبیل، اهواز، کرمان، رشت و سایر شهرها خود را به تهران رسانده بودند.
این تظاهرکنندگان از جمله شعار می دادند: روحانی روحانی تو مال مردم خوری، آخر بی غیرتی اختلاس دولتی.
همزمان تجمع دیگری در خیابان ولی عصر شکل گرفت. غارت شدگان موسسه آرمان البرز که شرکت کنندگان این تجمع بودند به تجمع سایر مالباختگان پیوستند.تجمع کنندگان در ادامه شعار می دادند:‌ ملت بیدارن از دزدی بیزارن، ابوالفضل علمدار دولت شیخو بردار، اسلامو پله کردین مردمو ذله کردین، و عامل فقر ملت این دولت بی غیرت.
با اوج گیری و ازدیاد جمعیت تظاهرات کنندگان غارت شده در تهران، نیروی انتظامی تلاش نمود تا با محاصره و ایجاد وحشت تجمع کنندگان را متفرق کند اما معترضان مقاومت کرده و در مقابل مجلس تجمع کردند. آنها قصد داشتند به سمت محل اقامت خامنه‌ای نیز حرکت کنند که با ممانعت پلیس روبه‌رو شدند.مؤسسات کاسپین، پدیده شاندیز و البرز ایرانیان (آرمان)، پردیسبان و... در سالهای گذشته توسط سپاه پاسداران، قوه قضاییه، نیروی انتظامی در پوش شرکت تعاونی و بانک به‌طور زنجیره‌یی در شهرهای سراسر ایران ایجاد شده و سرمایه‌های اقشار مختلف را جمع‌آوری کرده و به غارت بردند.حاتمی یزدی از کارشناسان مالی رژیم پیش از این در واکنش به تظاهرات گسترده غارت‌شدگان گفته بود: «کسانی که این مؤسسات را راه انداختند از یک قدرت سیاسی و پشتوانه خاصی برخوردار بودند که توانستند قانون را دور بزنند اجرا نکنند... همه اینها با حمایتهای سیاسینابه‌جا تأسیس شدند و با همان حمایتها ادامه حیات می‌دهند.» (تلویزیون حکومتی شبکه خبر-۳۰خرداد ۹۶)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر