شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۶

۱۳ سناتور آمریکا در یک نامه به نیکی هیلی خواستار تشدید بازرسیها از تأسیسات اتمی رژیم شدند

۱۳ تن از سناتورهای آمریکایی طی نامه‌ای به نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، خواستار تشدید بازرسی‌ها از برنامه اتمی رژیم آخوندی شدند.ویکلی استاندارد گزارش داد: ۱۳ تن از سناتورهای آمریکایی در نامه خود به نیکلی هیلی اعلام کردند که از کمبودها در بازرسی و راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه اتمی رژیم ایران نگران هستند.
در این نامه آمده است، باراک اوباما بر پایه اختیاراتش در توافق اتمی تصریح کرده بود که او در هر زمان و از هر مکانی که ضروری باشد امکان بازدید خواهد داشت، اما ظاهراٌ در عمل این طور نیست. و مقامهای رژیم ایران اخیراٌ اعلام کرده‌اند که اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی را نخواهند داد.نامه ۱۳ سناتور آمریکا می‌افزاید: ما معتقدیم بدون بازرسی از تأسیسات نظامی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند به جمع‌بندی قابل اعتمادی در مورد راستی‌آزمایی از تعهدات رژیم ایران در بند «تی» توافق اتمی برسد. بر اساس بند «تی» رژیم آخوندی از طراحی، ساخت، خرید یا استفاده از برخی از اقلام با کاربری دوگانه مانند دوربین‌های سرعت بالا یا چاشنی‌های انفجاری و همچنین مدل‌های رایانه‌ای ادوات انفجار اتمی منع شده است.
تد کروز، مارکو روبیو، دیوید پردو، مایک لی، جان بازمن، جانی ایزاکسون و جان باراسا از جمله ۱۳ سناتوری هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر