شنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۶

حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از حق مشروع مردم فلسطین

امانوئل ماکرون پس از دیدار با محمود عباس در پاریس در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وی از حق مشروع مردم فلسطین حمایت کرد. امانوئل ماکرون گفت:‌ در گذشته که در منصب دیگری بودم با محمود عباس ملاقات کردم و امیدوار بودم که با او دیدار مجددی داشته باشم و امروز این امر محقق شده است. من به محمود عباس در مورد مسأله فلسطین و اسراییل گفته‌ام که من نیز روش فرانسه را که روشی صحیح است ادامه خواهم داد و در راه ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهیم کرد. می‌بایست برای این نزاع راه‌حلی پیدا شود. این صلح می‌بایست با در نظر گرفته شدن حقوق مشروع خلق فلسطین در کشوری مستقل بر پایه قوانین بین‌المللی ایجاد شود.من نگرانی‌ام را نسبت به وخامت اوضاع در کرانه غربی، بیت‌المقدس شرقی و غزه که در آن وضعیت انسانی بدتر می‌شود اعلام کردم. فرانسه امیدوار است بتواند به راه‌حلی در این رابطه دست پیدا کند.هیچ راه‌حلی جز راه‌حل دو کشوری وجود ندارد. فرانسه همواره ادامه شهرک‌سازیها در فلسطین را محکوم کرده است. بر اساس قوانین بین‌المللی این عملی غیرقانونی است. از ابتدای امسال این شهرک‌سازیها به مرزهای بی‌سابقه‌یی رسیده و این امر می‌تواند باعث بی‌اعتمادی شود و بنیادگرایی را تغذیه کند. در این رابطه امیدوارم ابتکار عمل‌های مختلفی که در ماههای اخیر شروع شده ادامه پیدا کند. ابتکارعمل فرانسه و ابتکار عملی که رئیس‌جمهور آمریکا شروع کرد موضوع فلسطین در صدر اولویتهای جامعه جهانی قرار گرفت. من با تواضع تمام می‌دانم که شما به پایان دادن به خشونت التزام دارید. صلحی که میان فلسطین و اسراییل ایجاد می‌شود باید اجازه دهد که هر دو ملت در کنار هم در صلح و امنیت و مرزهایی امن و قانونی زندگی کنند.از این‌که روابط میان فلسطین و فرانسه در سالهای اخیر به نقطه بی‌سابقه‌یی رسیده بسیار خوشوقتم و امیدوارم که در آینده نیز این روابط را ادامه دهیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر