چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۶

زنان در رأس نيروي تغيير براي ايرانی آزاد

گردهمايي سالانه اپوزيسيون ايران براي يك ايران آزاد، بعد از ظهر شنبه ۱۰ تیرماه ۹۶ در ويلپنت در شمال پاریس، برگزار شد و 10ساعت به طول انجاميد.دهها هزار تن از هواداران و صدها تن از شخصيتهای برجسته، نمایندگان منتخب و نيز فعالين حقوق بشر و زنان از کشورهای آمريكا، اروپا، آسيا، آفریقا، آمريكاي لاتين و استراليا در اين گردهمايي در حمايت از يك ايران آزاد، شركت داشتند.سخنرانان بر تغيير رژيم به عنوان تنها راه حل واقعی نه تنها براي آزادی ایران، بلکه برای پایان دادن به بحران خاورميانه و تروريسم و بنيادگرايي تاكيد كردند.
سخنران اصلي مريم رجوي رهبر اپوزيسيون ايران بر روي سه حقيقت بنيادين و تعیین کننده براي دستيابي به آزادي در ايران و برقراري صلح و آرامش در خاورميانه تاكيد كرد.
او گفت، ”آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست. همین اوضاع جوشان سه حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند:
اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه.
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم.
و سوم: وجود یک آلترناتیو دمکراتیک و مقاومت سازمانیافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی».
خانم رجوي زنان و جوانان در ايران و نيز ساير اقشار را خطاب قرار داد كه بپاخيزند و براي سرنگوني ديكتاتوري مذهبي و برقراري آزادي، عدالت و برابري در كشور، هزار كانون شورشي به پا كنند.
دهها سخنران از جمله شماري از شخصیت های برجسته زن در اين گردهمايي سخنراني كردند و حمايت خود را از رهبري خانم مريم رجوي بيان نمودند، در میان آنها ريتا زوسموت سخنگوي سابق مجلس نمايندگان آلمان؛ زابینه لوتوسر شنارنبرگر، وزیر دادگستری آلمان؛ بارونس سنديپ ورما از انگلیس، معاون پارلمانی وزیر کشور در توسعه داخلی و نماینده وزارتخارجه در امر خشونت علیه زنان و دختران در خارج انگلستان؛‌ رانجنا کوماری، رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی در هند؛‌ ماریا النا الوردین، رئیس فدراسیون بین المللی زنان در امور حقوقی از آرژانتین؛‌ ماریا کاندیدا آلامیدا، معاون دادستان کل پرتغال؛‌ ليندا چاوز، مدیر دفتر ارتباطات روابط عمومی کاخ سفید، بنیانگذار و رئیس مرکز فرصتهای برابر؛‌ كاترين نون، وکیل و معاون رهبر نمایندگان سنای ایرلند؛‌ الونا جبريا، معاون وزير كشور آلباني و هماهنگ کننده ملی در امر مبارزه با قاچاق انسان؛‌ اينگريد بتانكور، كانديداي سابق رياست جمهوري كلمبيا؛ راما ياد، وزیر سابق حقوق بشر (۲۰۰۷-۲۰۰۹) و عضو هیأت دائم فرانسه در یونسکو (۲۰۱۰-۲۰۱۱)؛‌ عالیجناب ترزا ويلیه، وزیر کشور برای ایرلند شمالی (۲۰۱۲-۲۰۱۶)؛ میشل دو وکولر، نماینده پارلمان فرانسه؛ مارتین والتون، شهردار ویلپنت از فرانسه...
همچنین خانم اوا دوران راموس، رئیس حزب مردمی در شهر پونت واله کاس اسپانیا، نماینده پارلمان (۲۰۰۸-۲۰۱۶)؛ مارگاريتا دوران وادل، تاریخ نگار، خبرنگار اهل اسپانیا و سناتور (۲۰۱۱-۲۰۱۵)؛‌ ویرجینیا رومرو بانون، وکیل اسپانیایی و سناتور سابق (۲۰۱۱-۲۰۱۵)؛ کارمن ناوارو بلو، استاد زبان و فعال حقوق زبان از اسپانيا؛ کنچتا جیالومباردو، وکیل و رئیس انجمن زنان حقوقدان در پالرمو ایتالیا؛‌ آنا پائولو ماتوس باروس، وکیل و نماینده سابق مجلس از پرتغال؛‌ شریفه خدیر، فعال حقق بشر و رئیس انجمن الجزایریون؛‌ ملیکا بوسوف، نویسنده، خبرنگار و فعال حقوق زنان اهل الجزایر؛‌ سناتور ایولین یونه اهل فرانسه؛‌ در میان شرکت کنندگان حضور داشتند.
دکتر رانجنا کوماری، از فعالین برجسته برابری جنیستی از هند، به مردم ایران به خاطر مبارزه شجاعانه شان علیه رژیم ایران درود فرستاد و گفت «باردیگر به اینجا آمده ایم تا از شما حمایت کنیم. جنبش مقاومت تحت
رهبري مريم رجوي مي تواند و بايد در ايران تغيير ایجاد نمايد. چرا که وقتی یک جنبش عليرغم شرايط سختی که از سوی یک رژیم قرون وسطایی به او تحمیل شده چنین دستاوردهای جدی در زمینه برابری زن و مرد که یکی از دشوارترین مسائل تاریخ جهان است، به دست می آورد (قادر به انجام این کار هم هست). این جنبش توانسته است نسلی از زنان قدرتمند در مبارزه علیه بنیادگرایی تربیت کند. این جنبش توانسته برابری را بدون رها کردن مردان محقق کند. در عوض نسلی از مردان فعال و مسئول با اذهانی باز برای پذیرش هژمونی زنان تربیت کرده است. من می گویم که این جنبش به طور قطع آمادگی ایجاد تغییر دموکراتیک در ایران را دارد و شما تقریباً‌ به این هدف رسیده اید.»‌
ليندا چاوز رئیس مرکز فرصت های برابر گفت، «جنبش شما تحت رهبري و هدايت خانم مريم رجوي آن مقاومتي است كه مي تواند جايگزين اين رژيم گردد. شما امید آزادی ایران هستید
خانم ماريا النا الوردين طی اظهارات كوتاهی گفت، «من پیام حمایت فدراسیون بین المللی زنان در حرفه حقوق در سراسر جهان را برای خانم رجوی و مبارزه اش برای آزادی ایران آورده ام. ما می خواهیم يك پيام قوي به دختران و زنان ايران بفرستیم: ما با شما هستیم و تا پیروزی برای حقوق شما می جنگیم.»‌
ماريا كانديدا آلاميدا از پرتغال گفت، «من به نظرگاه هاي شما احترام مي گذارم و به آن باور دارم و در آرزوهاي شما براي دستيابي به آزادي و برابري و استقامت شما در نبرد براي حقوق بشر و به طور خاص حقوق زنان، با شما شريك هستم... بعد از جابجایی مجاهدین به آلبانی قدم بعدی پیروزی خانم رجوی در یک ایران آزاد است.»
خانم الس ون هوف، رئیس فراکسیون زنان در پارلمان بلژیک، در رابطه با حقوق زنان در ایران ابراز نگرانی کرد و مقاومت ایران و مجاهدین را به خاطر رهبری زنان در جنبش ستود.
عالیجناب ترزا ویلیه از انگلستان در بخشی از سخنان خود گفت، «من امروز به اینجا آمده ام تا از آزادی در ایران حمایت کنم.... ما به مریم رجوی که مبارزه برای آینده ای دموکراتیک در ایران را هدایت می کند درود می فرستیم... این اصلاً قابل قبول نیست که هر روز ۲هزار زن در ایران دستگیر می شوند.»
بارونس ورما از انگلیس نیز در سخنان خود خاطرنشان کرد، «ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آرزوهای مردم ایران برای آزادی و دموکراسی محقق می شوند. ما نه تنها برای مردم ایران بلکه برای خودمان نیز حامل پیام امید هستیم امید به اینکه می توانیم تغییر ایجاد کنیم.»
در بخش دیگری از این رویداد، اعضای رهبری مجاهدین در اشرف و لیبرتی، در آلبانی به روی صحنه رفتند و از حامیان اشرف طی سالیان طولانی و دشوار حمایت کردند. آنها در پاسخ به این حمایت تجدید عهد کردند که هرچه مصمم تر از قبل برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و استقرار آزادی، برابری و عدالت مبارزه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر