دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

خبرگزاری رسمی اردن:‌ مریم رجوی خواستار به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران شد /المستقبل لبنان:‌مریم رجوی: بجز سرنگونی رژیم تهران هیچ راه‌حلی برای مقابله با داعش وجود ندارد/ لیوم السابع مصر:‌ پیام گردهمایی مقاومت ایران:‌تغییر رژیم ملاها حتمی است

خبرگزاری رسمی اردن ـ بترا 11تیر 96 گزارش داد:‌روز شنبه گردهمایی سالیانه مقاومت ایران با شرکت ایرانیان خارج از کشور و شخصیتهای برجسته بین‌المللی از سراسر جهان در فرانسه پایتخت فرانسه برگزار شد.
این گردهمایی با سخنان ژیلبر میتران رئیس بنیاد فرانس‌لیبرته و انور مالک نویسنده و روزنامه‌نگار الجزایری و ناظر بین‌المللی حقوق‌بشر و لیندا چاورز و سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل‌متحد و خانم فان هوف نماینده پارلمان بلژیک و خانم مارتین والتون شهردار ویلپنت آغاز گردید.
مریم رجوی در این گردهمایی دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی و سوء استفاد از اقتصاد ملی برای جنگهای منطقه‌یی را محکوم کرد.
خانم رجوی مواضع کنفرانس عربی اسلامی در ریاض علیه اقدامات تروریستی و بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه را ستود و از سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکا و کشورهای منطقه خواستار به‌رسمیت شناختن خواسته‌های مردم ایران شد.
المستقبل لبنان در گزارش مشروحی از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس نوشت: شخصیتهای شرکت‌کننده در گردهمای اپوزیسیون ایران در پاریس برای حمایت از مبارزه مردم ایران برای تغییر و سرنگونی رژیم تهران فراخوان دادند. به‌نظر رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران مقابله با ”داعش“ نیازمند سرنگونی این رژیم ”مذهبی فاشیستی“ می‌باشد.
مریم رجوی تأکید کرد که ”سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه ضروری شده است و الآن فرصتی خوبی برای سرنگونی این رژیم و ایجاد آلترناتیو دموکراتیک است.
خانم رجوی از مواضع کنفرانس سران عربی، اسلامی و آمریکا در ریاض، علیه اقدامات تروریستی و بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران استقبال کرد و در عین‌حال تأکید کرد که راه‌حل بحران منطقه و مقابله با گروه‌هایی مانند داعش در سرنگونی این رژیم، به دست مردم و مقاومت ایران است.
خانم رجوی گفت بزرگ‌ترین تهدید رژیم برخلاف تبلیغاتش دشمن خارجی نیست؛ بلکه قیامهای کمین کرده در دل جامعه ایران است.
خانم رجوی از دادن خودمختاری به اقوام سرکوب شده ایران صحبت کرد و گفت: ”من به شما زنان و جوانان ایران به شما هموطنان کرد، بلوچ، عرب، آذری، ترکمن، لر و بختیاری.‌ امید دارم، در شما نیرویی هست که با مقاومت و اعتراضتان ولایت فقیه را درمانده کرده است. و در شما قدرتی هست که قطعاً می‌تواند استبداد مذهبی را سرنگون کند“.
خانم رجوی گفت: مقاومت ایران افتخار می‌کند که در برابر استبداد مذهبی ایستاده است:‌ و پرچمدار صلح و آزادی، پرچمدار دفاع از مردم سوریه و پرچمدار یک ایران غیراتمی است وی خواستار گنجاندن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اخراج آن از سراسر منطقه شد و همچنین خواهان قرار گرفتن خامنه‌ای و سایر سران رژیم به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و جنایت علیه بشریت به‌ویژه قتل‌عام ۶۷و به‌خاطر جنایت جنگی در منطقه گردید.
در گردهمایی سالیان سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران که بعدازظهر روز شنبه برگزار گردید دهها هزار نفر از هواداران این سازمان و شخصیتهای آمریکایی و کانادایی و اروپایی و عربی حضور داشتند و شعار ”سرنگونی رژیم آخوندها توسط مقاومت ایران را سر دادند“.
امیر ترکی الفیصل در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت ”رژیم ایران بزرگتر حامی تروریسم “ در جهان است و تأکید کرد که خمینی تلاش کرد انقلاب و توطئه را به منطقه صادر کند“. و انتخابات ایران غیردموکراتیک و غیرقانونی است... و بایستی ”مسئولان رژیم ایران را تحویل دادگاه بین‌الملل بین‌المللی داد“.
ن بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی خود گفت ”هیچ راه‌حلی برای تغییر در ایران مگر با سرنگونی این رژیم وجود ندارد“...
جولیانی شهردار قبلی نیویورک و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت ”دولت آمریکا پشت مقاومت ایران قرار دارد و از این مقاومت برای سرنگونی این رژیم آدم کش حمایت می‌کند“...
ولی رئیس سابق کنگره آمریکا نیوت گینگریچ در سخنرانی خود تأکید کرد که: ایران بایستی از دیکتاتوری آزاد شود“.».
الیوم السابع مصر 10تیر 96 طی گزارشی از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس نوشت:
دهها هزار نفر از فرزندان ایران از مناطق مختلف جهان در گردهمایی پاریس شرکت کردند. در این گردهمایی همچنین صدها تن از شخصیتهای سیاسی با گرایشات مختلف از پنج قاره دنیا از جمله هیئتهای پارلمانی و کارشناسان سیاست خارجی و شخصیتهای امنیت ملی از آمریکای شمالی و اروپا و شخصیتها و مقامهایی از کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند.
بر اساس اطلاعیه مقاومت ایران این کنفرانس دو پیام دارد، ؛ یکی تغییر رژیم ایران امری حتمی است و زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی به اراده مردم ایران برای تغییر رژیم اذعان کند و دوم، ضروری است کلیه کشورها در کنار صلح بایستند و اقدامات ضروری را برای کوتاه کردن دست رژیم از منطقه و به‌ویژه اخراج نیروهای سپاه پاسداران و مزدوران این رژیم از سوریه به‌کار بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر