پنجشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۶

بررسی سخت‌ترین مجازاتها علیه رژیم آخوندی در کنگره و سنای آمریکا

به گزارش واشینگتن اگزمینر، نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا، سخت‌ترین مجازاتها را علیه رژیم آخوندی که در تمام دوره اوباما سابقه نداشته، در دستور کار خود قرار داده‌اند
این گزارش می‌افزاید: «هفته گذشته نمایندگان کنگره و سنا دو لایحه تحریم جداگانه را ارائه کردند که از حمایت قوی دو حزبی در هر دو مجلس برخوردار است و تحریم‌های الزام‌آور جدیدی را علیه برنامه موشکهای بالستیک (رژیم) ایران اعمال خواهد کرد. (این لوایح هم‌چنین) اجرای ممنوعیت بین‌المللی فروش تسلیحات به (رژیم) ایران را تقویت می‌کند».
گزارشی پیرامون لایحه تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی در مجلس نمایندگان آمریکا که توسط اد رویس رئیس کمیته امور خارجی و الیوت انگل رئیس دموکراتها در این کمیته ارائه شده و از حمایت رئیس‌جمهوریخواهان، معاون رئیس دموکراتها و پشتیبانی گسترده دو حزبی در مجلس نمایندگان برخوردار است:
کوین مک‌کارتی رئیس‌جمهوری‌خواهان و استنی هویر معاون رئیس دموکراتها در مجلس نمایندگان که از حامیان اصلی لایحه 1698 برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حکومت آخوندی هستند، بر حمایت قوی دو حزبی از این لایحه و لزوم حسابرسی از رژیم تأکید کردند.
کوین مک‌کارتی، گفت: «(رژیم) ایران چهارده بار موشکهای بالستیک را آزمایش کرده است، هیچ حکومت دیگری این میزان از پول را بدون تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی خرج نکرده است. به همین دلیل این لایحه بسیار حیاتی است...»
استنی هویر نیز، تأکید کرد: «ما باید یک پیام روشن بفرستیم و این لایحه نیز همین کار را خواهد کرد؛ (پیام این است که) به‌رغم توافق (اتمی)، ما در ارتباط با همه اقدامات غیراتمی (رژیم ایران)، به سرعت دست به اقدام خواهیم زد. هم دولت و هم کنگره این کار را خواهند کرد تا پیامی بفرستند و بگویند، این فعالیتها غیرقابل‌قبول است و ما به‌نحو مناسب، بادقت و با قدرت پاسخ خواهیم داد».
لایحه 1698 مجلس نمایندگان که با عنوان «گسترش تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران در مورد برنامه موشک بالستیک و موضوعات دیگر» ارائه شده، شامل فهرست گسترده‌یی از تحریم‌ها علیه مقامات رژیم، هر مقام خارجی دیگر، شرکتها و مؤسسات در داخل ایران و هر شرکت و مؤسسه در خارج ایران خواهد بود که در ارتباط با برنامه موشکی رژیم قرار دارند.
لایحه دوحزبی مجلس نمایندگان از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد، بعد از 120روز، گزارشی از ناقضین لایحه به کنگره ارائه کند و سپس هر 90روز این گزارش را به‌روز کند...

لایحه 1698 در 20 صفحه به جزئیات تحریم‌ها علیه دست‌اندرکاران و حامیان برنامه تولید موشکهای بالستیک رژیم می‌پردازد.
اد رویس، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اطلاعیه معرفی این لایحه، تصریح کرد: «زیر پوشش یک معامله اتمی پر عیب و نقص، (رژیم) ایران برنامه موشکهای بالستیک خود را گسترش داده است. هدف آزمایش‌های (رژیم ایران) که مخالف (قطعنامه‌های) شورای امنیت است، ارتقای سیستم حمل کلاهک اتمی است. این تنها هدف چنین پروژه‌های پر هزینه و گران‌قیمت است و رژیم ایران مدت‌هاست که در این زمینه مورد حسابرسی قرار نگرفته است».
رئیس کمیته امور خارجی کنگره افزود: «این لایحه تمامی افراد مرتبط با برنامه اتمی رژیم، چه در ایران و چه در خارج و همچنین بانکهایی را که در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند، از سیستم بانکی آمریکا محروم می‌کند. این لایحه همچنین افرادی را که به هر نحوی به این پروژه کمک می‌کنند، جریمه خواهد کرد».
شرکت کنندگان در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، که موضوع آن درباره سیاستهای این کشور در قبال رژیم آخوندی بود، از لایحه دوحزبی اعمال تحریمهای جدید علیه برنامه موشکی سپاه پاسداران و دخالتهای تروریستی خامنه‌ای در کشورهای منطقه حمایت کردند.
سناتور باب کورکر، رئیس روابط خارجی سنای آمریکا در این جلسه استماع گفت‌: یکی از انتقادات من حول برجام این بود که در نتیجه آن، رژیم ایران فعالیتهای توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات کننده‌اش را افزایش می‌دهد و امروز ما بسیاری از این فعالیتها را می‌بینیم. ما می‌بینیم که دخالتهای رژیم ایران افزایش یافته‌اند. رژیم ایران و متحدانش به حمایت از اسد ادامه داده‌اند و این را به قیمت تعداد بیشماری جان شهروندان سوری انجام داده و می‌دهند. حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان در عراق، منافع سنیها و کردها را مورد تهدید قرار داده است.
سناتور باب کورکر افزود: رژیم ایران شبه‌نظامیان حوثی در یمن را مسلح کرده است و آنها نیز به متحد ما عربستان حمله می‌کنند و کشتیهای ما در آبهای یمن را هدف قرار می‌دهند. یمن اکنون با یک بحران انسانی مواجه است که در تاریخش بی‌سابقه بوده است. رژیم ایران کماکان اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم باقی مانده است. این رژیم از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند. رژیم ایران همچنین چندین شهروند آمریکا را در بازداشت نگه‌داشته است.
سناتور بن کاردین، رئیس دموکراتها در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: فعالیتهای امروز رژیم شاید بدتر از هر زمان دیگر است چرا که در حال افزایش حمایت خود از تروریسم در خاورمیانه و بسیاری دیگر از کشورها در آن منطقه است. سابقه رژیم در نقض تعهدات مربوط به موشکهای بالستیک بسیار روشن و واضح است و تحریم تسلیحاتی را نقض می‌کنند نقض حقوق‌بشر علیه مردم ایران وحشتناک است و از بدترین کشورها در جهان محسوب می‌شود.
سناتور بن کاردین افزود: ما معتقدیم که جاه‌طلبیهای رژیم ایران باید مهار شود. اگر رژیم ایران تغییری در حمایتش از تروریسم ایجاد نکند و هم‌چنان به نقض تعهداتش در مورد موشکهای بالستیکی ادامه دهد و اگر تحریم تسلیحاتی را نقض کند و به نقض حقوق‌بشر ادامه دهد. ما دست به اقدام خواهیم زد و این دقیقاً همان چیزی است که لایحه دوحزبی ما انجام می‌دهد.
رئیس دموکراتها در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا همچنین گفت: درباره هر موضوعی که صحبت می‌کند، از یمن گرفته تا سوریه و کشورهای خلیج‌فارس، نام رژیم ایران به میان می‌آید. بنابراین ما باید موضع بسیار سختی اتخاذ کنیم. دولت آمریکا باید جدیت موضوع رژیم ایران در منطقه را درک کند و با رفتار ویران‌کننده این رژیم مقابله کند.
در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره سیاست کشور در رابطه با رژیم آخوندی، مایکل سینگ عضو ارشد و مدیر اجرایی انستیتو واشینگتن نیر گفت: ما باید با اقدامات رژیم ایران در سوریه، عراق و دیگر کشورها مقابله کنیم و در این راستا، دوستمانمان را در این کشورها را تقویت کنیم تا خودشان با رژیم مقابله کنند. ما باید از تمامی امکاناتمان در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اطلاعاتی، دیپلوماسی و اعمال تحریمها استفاده کنیم. ما نمی‌توانیم به‌طور پایداری بر داعش فائق آییم مگر این‌که به موضوع رژیم ایران بپردازیم لذا این دو استراتژی باید همزمان حرکت کنند.
وی گفت: رژیم ایران به‌طور مستأصلانه‌یی به بقای رژیم بشار اسد محتاج است در سوریه، سپاه پاسداران است که برای رژیم اسد می‌جنگد.
مارتین ایندیک، معاون مؤسسه بروکینگز در واشینگتن در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: آمریکا به‌طور قطع باید استراتژی داشته باشد که بتواند بر اساس آن قادر باشد جلوی هر گونه کمک تسلیحاتی به نیروهای نیابتی رژیم ایران در کشورهای منطقه را بگیرد.
گزارشی از حمایت دوحزبی کنگره آمریکا از تحریم های جدید علیه رژیم from Simay Azadi on Vimeo.
سنای آمریکا: مقابله با رژیم به خاطر مداخلات تروریستی from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر