جمعه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۶

تاکید ژنرال جوزف ووتل بر لزوم مقابله با رژیم آخوندی به عنوان بزرگترین تهدید برای ثبات خاورمیانه

در جلسه استماع کمیتة قوای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون ارزیابی نظامی چالش‌های امنیتی خاورمیانه، ژنرال جوزف ووتل،فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین تهدید درازمدت برای ثبات منطقه دانست و گفت: ما هم‌چنان شاهد نفوذ مخرب (رژیم) ایران در سراسر عراق و سوریه هستیم... ما هم‌چنان نگران تلاش‌های (رژیم) ایران برای پشتیبانی از رژیم سوریه علیه اپوزیسیون و تمایل آن برای سوءاستفاده از مراکز جمعیت شیعه به منطور افزایش نفوذ مخربش، نه فقط در سوریه، بلکه در کشورهای عربی سراسر منطقه هستیم. هدف این (اقدامات) تحقق مقاصد دیرینة این رژیم برای کسب هژمونی منطقه‌یی است.
فرمانده سنتکام، اضافه کرد: باید دقت کنیم تا تضمین شود اقدامات ما به‌طور ناخواسته به تقویت موضع (رژیم) ایران در منطقه منجر نشود... این (رژیم) بزرگ‌ترین تهدید برای (منطقه) و منافع ملی ما و متحدانمان است و از زمان برجام تاکنون، شاهد هیچ‌گونه بهبودی در رفتار (این رژیم) نبوده‌ایم...
ژنرال جوزف ووتل تهدیدات رژیم ‌آخوندی از جمله برنامة موشک بالیستیک، فعالیت‌های سایبری و دریایی و اقدامات سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس را برشمرد، و افزود: (رژیم) ایران باید بفهمد که اگر به فعالیت‌های مخربش برای بی‌ثبات‌کردن منطقه ادامه بدهد، با عواقب بازدارنده مواجه خواهد شد.
فرمانده سنتکام تاکید کرد، برای متوقف‌کردن این رژیم لازم است امکانات نظامی و سایر امکانانات را مد نظر قرار بدهیم».
سایت کمیتة قوای مسلح کنگره ۹ فروردین ۹۶
فرمانده سنتکام: لزوم مقابله با رژیم آخوندی from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر