پنجشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۷

دختر دانش آموز ۷ساله، دنیا ویسی، قربانی تجاوز و قتل

یک خبرنگار از قول پزشک قانونی سنندج فاش ساخت دختر دانش آموز ۷ساله ای که به ظاهر بر اثر ریزش دیوار در مدرسه ای فرسوده واقع در روستای گرماش در سنندج جان باخته بود، در واقع مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسیده بوده است و ریزش دیوار تنها یک صحنه سازی برای مخفی کردن این جنایت بوده است.
رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، اعلام کرده بود که روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه به علت قدیمی و فرسوده بودن این محل، دنیا ویسی دختر دانش آموز پایه اول دبستان ساکن روستای گرماش به شدت مجروح شد. این دختر دانش آموز بلافاصله توسط مدیر و آموزگار و پدرش به بیمارستان بعثت سنندج منتقل شد، اما متأسفانه به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داد.
قربانی اعتراف کرد که این دبستان دارای ۱۳ دانش آموز و یک کلاس چند پایه است. وی بارها در مورد زیر ساخت فرسوده این محل هشدار داده شد. اما به دلیل ناکارآمدی مسئولان آموزش و پرورش هیچ اقدامی صورت نگرفت و این بی مسئولیتی منجر به ریزش دیوار و گرفتن جان یک دختر دانش آموز شد. (خبرگزاری حکومتی تسنیم- ۱۶مهر ۹۷)
روز چهارشنبه ۱۸مهر ۹۷ اما بر اساس خبرهایی که از پزشکی قانونی درز کرد فاش گردید که نتیجه معاینات مشخص کرده است که دنیا ویسی، دختر دانش آموز ۷ ساله ای که اولین روزهای ورود خود به مدرسه را در سال تحصیلی جدید تجربه می کرد، مورد تجاوز قرار گرفته و با ضربه مستقیم به جمجمه به قتل رسیده است.
مردم کردستان بر علیه این جنایت فجیع برای روز شنبه ۲۱مهر اعلام تظاهرات اعتراضی کرده اند.
این اولین باری نیست که چنین جنایات فجیعی در رابطه با دختربچه های خردسال و بی دفاع رخ می دهد. متأسفانه به رغم فشار افکار عمومی و درخواست های مکرر فعالین حقوق زنان و حقوق بشر مبنی بر تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان و جرم انگاری کسانی که مرتکب چنین جنایاتی می شوند، این لایحه بعد از حذف تعداد زیادی از مواد آن و تغییر نام آن به لایحه تأمین امنیت زنان، هنوز در دالانهای تصمیم گیری و قانونگذاری رژیم گیر کرده و به تصویب مجلس نرسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر