یکشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۷

ندا یوسفی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

ندا یوسفی در میان بازداشت شدگان در اعتراضات سراسری دی ماه در شهرستان شازند، در دادگاه تجدیدنظر در تاریخ ۱۱مهر ماه، به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق با احتساب ایام بازداشتی قبلی، محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر برای ۱۱ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ در شازند اراک برای رسیدگی به اعتراض این ۱۱ نفر که در همین ایام بازداشت شدند، در شهرستان زند در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان مرکزی برگزار شد.
ندا یوسفی زندانی زن بازداشت شده در میان این ۱۱ تن بود. هر یک از بازداشت شدگان به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق با احتساب ایام بازداشتی قبلی، محکوم شدند.
محمد نجفی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که خود نیز یکی از متهمین این پرونده است طی یادداشتی از برگزاری این دادگاه خبر داد و گفت که تمام متهمان علت حضور خود در اعتراضات را مشکلات اقتصادی بیان کردند.
ندا یوسفی که در جریان قیام دی ماه ۹۶ در اراک بازداشت شد اولین بار در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۷ به اتهام اخلال در نظم عمومی در شعبه ۱۰۲ کیفری شازند اراک به ریاست قاضی محمدرضا عبداللهی، در مقابل دادگاه قرار گرفت.
در جریان تظاهرات سراسری دی ماه ۹۶ بیش از ۸ هزار نفر بازداشت شدند و شماری از آنان موقتاً تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند اما بسیاری کماکان در زندان به سر می برند.
پیش از ندا یوسفی، دانشجویان و زنان جوان دیگری از جمله پریسا رفیعی، سها مرتضوی، مریم (معصومه) محمدی، رویا صغیری، مریم اسدلو و آرزو صحرایی درشهر خوی و مهین تاج احمد پور و فاطمه دینارسرایی در تنکابن به دلیل شرکت در اعتراضات دیماه ۹۶ احکام سنگین زندان دریافت کردند.
بنا به آمار جمع آوری شده از سوی کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران حداقل ۵۰۰ زن در جریان اعتراضات و قیامهای دیماه ۹۶ در ایران دستگیر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر