پنجشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۷

دستگیری چهار زن در شیراز به دلیل اعتقادات مذهبی شان چهار زن به دلیل اعتقادات مذهبی شان در شیراز دستگیر شدند

  یکی از این چهار زن، نورا پورمرادیان روز ۲۵ شهریور ۹۷ توسط مأموران اطلاعات در شیراز بازداشت شد.
خانم پورمرادیان که یک شهروند بهایی است در تماس تلفنی کوتاهی بعد از بازداشت توسط مأموران اطلاعات، به خانواده اش گفت که در بازداشتگاه اداره اطلاعات (پلاک ۱۰۰) محبوس شده است. مأموران اداره اطلاعات شیراز به خانواده خانم پورمرادیان گفتند که روز بعد تفهیم اتهام خواهد شد.
خانم سودابه حقیقت نیز یکی دیگر از این چهار زن بهایی می باشد که یکشنبه شب ۲۵شهریور ماه در منزلش در شیراز دستگیر شد. وی در حالی دستگیر شد که تمام بستگانش برای تدارک برگزاری مراسم ختم مادربزرگ ایشان جمع بودند.
از این پیش تر، دو زن دیگر نیز به نام های بهاره قادری و الهه سمیع‌زاده روز شنبه ۲۴شهریور در شیراز بازداشت شدند.
بنا به گزارشهای رسیده، مأموران وزارت اطلاعات به کلاس روانشناسی آقای نوید بازماندگان وارد شدند و کارت‌های شناسایی، کیس کامپیوتر، فلش و گوشی‌های تلفن همراه، پسورد گوشی‌ها و ایمیل‌های سایر افراد را نیز از آنها گرفته‌اند. در انتها آقای بازماندگان را به منزلش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی، بهاره قادری، همسر ایشان را نیز بازداشت و همراه با وی به مکان نامعلومی منتقل کردند.
خانم بهاره قادری مادر یک دختر سه ساله به نام دریا است که به بیماری سرطان مبتلا می باشد و بیش از هر کودک عادی نیاز به مراقبت های مادرش دارد.
علاوه بر این چهار زن که دستگیر شدند، خانم روحیه نریمان یک زن بهایی دیگر ساکن شیراز در شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر این شهر به دوسال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
زنان بهایی در ایران تنها به دلیل اعتقادشان با احکام چندین ساله راهی زندان شده و یا از کار اخراج می شوند و از اولیه ترین حقوق انسانی شان چون حق تحصیل و اشتغال محروم می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر