یکشنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۷

دو زن فعال کرد در ادامه موج سرکوب مردم در سنندج بازداشت شدند

دو زن فعال مدنی کرد در جریان سرکوب اعتراضات مردم مناطق کردنشین ایران بازداشت شده اند.
یک زن فعال مدنی به نام ثریا خدری، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ۹۷، بعد از اعتراضات اخیر در شهر سنندج علیه اعدام سه زندانی سیاسی کرد و بمباران دو مقر احزاب کردی ایرانی در منطقه اقلیم کردستان بازداشت شد.
ثریا خدری عضو مؤسسه خیریه روجیار کردستان است که توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت شد. تا کنون از علت بازداشت این زن فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.
رژیم ایران به منظور سرکوب اعتراضات مناطق کردنشین دست به این دستگیری ها می زند.
پس از اعدام ناگهانی سه زندانی مبارز کرد، رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی، و موشک باران مقر دو حزب کردی در روز ۱۷شهریور ۹۷، مردم مناطق کردنشین ایران در استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اعتراض خود را در یک اعتصاب سراسری به نمایش گذاشتند. روز چهارشنبه، ۲۱شهریور ۹۷، بازاریان و مغازه‌داران در شهرهای اروميه،كرمانشاه، سنندج، مهاباد، سقز، بانه، مريوان، اشنويه، پاوه، پيرانشهر، سردشت، بوکان، نقده، جوانرود، کامیاران، سرپل ذهاب، قصرشیرین، قروه و ... دست به اعتصاب زدند.
روز ۱۷شهريور خانم مریم رجوي، مردم كردستان و سراسر ايران را به اعتراض و قيام فراخوانده و گفته بود که رژيم ضدبشري آخوندي بر آن است که با سركوب و اعدام و توپ‌باران و حملات موشكي، فضاي رعب و اختناق را شدت بخشد و قيام مردم ايران را خاموش سازد.
پیش تر، نیروهای اداره اطلاعات سنندج روز ۱۴ شهریور ۹۷، یک زن فعال دیگر ساکن سنندج را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. هاجر سعیدی یکی از فعالین حوزه زنان و زیست محیطی می باشد. نیروهای اطلاعات سنندج با حمله به خانه خانم سعیدی وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. دستگیری این زن فعال به دنبال بازداشت ۵ 
تن دیگر از فعالین کارگری و محیط زیست ساکن سنندج توسط نیروهای امنیتی اتفاق افتاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر