جمعه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۶

مریم رجوی خواستار آزادی فوری دستگیرشدگان قیام ایران شد

در یک کارزار برای آزادی دستگیرشدگان در جریان قیام ایران، مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ از شورای اروپا در استراسبورگ دیدار کرد و از دولت های اروپا خواست تا در کنار مردم ایران بایستند و به آزادی زندانیان قیام کمک کنند.او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر مجمع پارلمانی شورای اروپا، خواسته های مردم و مقاومت ایران را از اروپا و جامعه بین المللی به دنبال قیامی که به مدت دو هفته در آغاز سال ۲۰۱۸ ایران را به لرزه در آورد، مطرح کرد.
وی که بعد از شرکت و طرح موضوعات در سه جلسه رسمی فراکسیون‌هاي احزاب مردم اروپا، لیبرال دمکراتهای اروپا و اتحاد چپ اروپا سخن می گفت بر وضعیت انفجاری جامعه ایران تأکید کرد و افزود:‌ در جريان قيام، ده‌ها تن به دست پاسداران كشته شدند، ۸۰۰۰تن دستگير و شمار زيادي زير شكنجه به قتل رسيده اند.عده‌یی نیز مفقود هستند. وی گفت، «اين جنايات از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت هستند.»
وی از اروپا خواست به سکوت و بی عملی خود پایان دهد. «رژيم ايران بايد بفهمد كه بخاطر شليك بر روي تظاهركنندگان و كشتن آنها زير شكنجه بايد قيمت سنگيني بپردازد.»
سرکوب زنان و حجاب اجباری
مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران تأکید ویژه ای بر سرکوب زنان در ایران داشت.وی از شوراي اروپا و كشورهاي عضو خواست با اقدامات موثر و تصميمات لازم الاجرا فاشيسم ديني را وادار كنند تا «زندانيان قيام را فورا آزاد كند؛ آزادي بيان و اجتماعات را تضمين کند؛ و به سركوب زنان پايان داده و حجاب اجباري را لغو كند».وی تأکید کرد، «۳۹ سال خونريزي و جنايت، تبعيض و سركوب عليه زنان، و خفقان و سانسور كافي است».
او همچنین خاطرنشان ساخت که رژیم ایران وارد فاز پاياني خود شده است. اوضاع به قبل از قيام باز نمي گردد و مردم تا سرنگوني رژيم ادامه مي دهند. شوراي اروپا، اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو و همچنين ملل متحد بايد در طرف مردم ايران قرار بگيرند و نه در طرف فاشيسم ديني.رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران از كميسر عالي حقوق بشر خواست يك هيأت بين‌المللي براي تحقيق پيرامون شهيدان و زندانيان و مفقود شدگان قيام و كساني كه در زندان به قتل رسيده اند تشكيل دهد.
وی افزود:‌ قيام نشان داد که اين رژيم نه مشروعيت دارد، نه آينده و سرمايه‌گذاري بر روي آن محكوم به شكست است». وی خاطرنشان ساخت تجارت با رژيم ایران يعني سوخت‌رساندن به ماشين كشتار و صدور تروريسم و جنگ افروزي چرا که اقتصاد ایران در بيت خامنه‌اي و در دست پاسداران متمرکز است. به همین خاطر وی خواستار پایان دادن به هرگونه رابطه سیاسی و اقتصادی با رژیم و اعمال تحریمهای همه جانبه بر رژیم آخوندی به خاطر دهها سال جنایت علیه بشریت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر