پنجشنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۹۵

استفاده از تلویزیون حکومتی در نمایش انتخابات و جدال باندهای رژیم

جدال باندهای رقیب بر سر بهره‌گیری از رادیو و تلویزیون حکومتی در نمایش انتخابات بالا می‌گیرد.
روزنامه دولت موسوم به ایران نوشت: باقر نوبخت، سخنگوی دولت فاش کرد که یک گروه سیاسی در صدا و سیما مأمور تخریب دولت شده‌اند.
واعظی، وزیر ارتباطات دولت روحانی نیز گفت: گروهی پرنفوذ می‌خواهند صدا و سیما را حزبی اداره کنند. متأسفانه از مدتها قبل یک گروهی دولت را تخریب می‌کنند و برخی مواقع شاهد هستیم که بخش‌هایی از صدا و سیما هم به این مسأله دامن می‌زنند.
این روزنامه دولتی به‌نقل از محمد هاشمی، برادر رفسنجانی و رئیس سابق رادیو و تلویزیون رژیم نوشت: آنچه اکنون از صدا و سیما دیده نمی‌شود، همین بی‌طرفی است.
روزنامه حکومتی ایران اضافه کرد: اکنون صدا و سیما تلاش می‌کند نظر مخاطبان را نسبت به یک جناح یا نامزد انتخاباتی، تغییر بدهد؛ نامزد یا جریانی را ترویج کند و در مقابل، جریان یا نامزدی را تخریب.
پیش از این آخوند روحانی نیز تبلیغات باند رقیب و تلویزیون حکومتی علیه دولت را به تمسخر گرفته بود.
آخوند روحانی: یک جایی گوشت گران میشه دو روز یک برنامه تلویزیونی تو اخبارش خبر یک میره قصابی، این رو من شوخی نمی‌کنم چون دیدم، دیدم که در خبر رسمی تلویزیون خبر یک اش قصابی است.
از سوی دیگر، پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، رادیو تلویزیون رژیم را به این خاطر که به دولت روحانی اجازه تبلیغات یک طرفه می‌دهد مورد انتقاد قرار داد. وی نوشت: چرا باید تریبون پرمخاطب صدا و سیما در پربیننده‌ترین ساعتها به تبلیغات یک طرفه دولتمردان اختصاص داشته باشد؟ و مثلاً چه اشکالی دارد این برنامه‌ها با حضور یک منتقد برگزار شود.
به موازات این رویارویی، کیهان خامنه‌ای همچنین اعلام آمار جدید رشد اقتصادی از سوی دولت روحانی بار دیگر زیر ضرب برد و نوشت: کارشناسان اقتصادی به (مزاح) می‌گویند ادعای دولت درباره رشد اقتصادی ۱۱.۶ درصدی حتماً اشتباه تایپی است. این روزنامه حکومتی، افزود: اواسط بهمن ماه خبرنگار ما به سراغ شهرک‌های صنعتی رفت تا سه و نیم سال پس از روی کار آمدن دولت روحانی، وضعیت آنها را از زبان خودشان جویا شود. نتیجه آن شد که تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی با اشاره به تعمیق رکود طی دولت یازدهم، اعلام کردند با هیچ عینکی نمی‌توان رونق را دید.
در حالی که به روز برگزاری نمایش انتخابات رژیم نزدیک می‌شویم، سردرگمی و تشتت در هر دو باند اصلی ادامه دارد. گرداننده باند مغلوب نظام موسوم به اصلاح طلبها اعلام کرده است که روحانی تنها کاندیدای این باند است، اما کواکبیان از سرکردگان این باند گفت: نمی‌توانیم بگوییم که روحانی گزینه نهایی ماست و این موضوع روز 15 فروردین مشخص می‌شود.
گزارشی از جدال باندها در آستانه نمایش انتخابات from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر