شنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۵

عهد و پیمان فعالان سوری برای ادامه انقلاب تا پیروزی

خطرهای زیادی که فعالان انقلاب سوریه با آن مواجه هستند مانع از مستند کردن جنایتهای بشار اسد و انتقال آن به مردم جهان نشده است. بلال ابو مؤمن از فعالان مطبوعاتی است که از همان ابتدای انقلاب، با حمل دوربین، انقلاب و تمامی حوادث آن را همراهی کرد. تا این‌که در جریان محاصره حلب از ناحیه دست هدف قرار گرفت ولی این امر مانع از توقف فعالیتهای وی نشد. داستان بلال را با هم می‌بینیم.
بلال ابومؤمن فعال مطبوعاتی:
ما به همراه سایر فعالان، قیام کردیم. خواهان آزادی و کرامت انسانی شدیم تا یک زندگی واقعی داشته باشیم. حیاتی که شایستگی زندگی کردن را داشته باشد. ما به تظاهرات مسالمت‌آمیز پرداختیم. بعد از مدتی ما خودمان را در برابر بنای کشور دیدیم. هرکس در زمینه کاری خودش فعالیت می‌کرد. من در زمینه آموزش و پرورش و مطبوعات کار می‌کردم. من در زمینه مطبوعات فعال بودم به این خاطر که واقعیت موجود را که رژیم اسد آن را مخفی می‌کرد، منتقل کنم. رژیم تلاش می‌کرد آن را بپوشاند و کسی روی آن متمرکز نشود. یا این‌که با دروغ و دغل آن را نشان دهد. اما ما در این زمینه وارد شدیم تا واقعیت را هم‌چنان که هست و درد و رنج را منتقل کنیم. خواستهای خلق سرفرازی را که خواهان آزادی بود، منتقل کنیم. من در حلب و با مردم در محاصره بودم. ما در درد و امید بودیم. در خوشبینی و لبخند زندگی می‌کردیم. در فشاری که رژیم اسد بر ما برای زنده به گور کردن انقلاب وارد می‌کرد، زندگی می‌کردیم. من در این مرحله دو بار مجروح شدم. بار اول جراحت سطحی بود اما بار دوم جراحت عمیق بود. دستم مجروح شده بود. حرکت دستم به‌علت چندین جراحت، متوقف شده بود. چندبار عمل کردم و هم‌چنان در حال معالجه اعصاب دستم هستم. اما من برای معالجه مصر هستم تا بتوانم همانند سایرین و همانند انقلابیون، انقلاب را ادامه دهیم و از اصول آن حفاظت کنیم تا با وجود تمامی دردهایی که ما را فرا گرفته، به آزادی و زندگی زیبا دست‌یابیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر