دوشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۵

بمبارانهای وحشیانه حلب و وضعیت وخیم مردم بیگناه (کلیپها و تصاویر)











وحشیانه‌ترین بمبارانها و جنایات جنگی و کشتار مردم بیگناه در حلب، به‌عنوان وخیم‌ترین وضعیت ضدانسانی، درصدر خبرهای روز جهان قرار گرفته است.
بمباران‌ مناطق مسکونی شهر خونفشان حلب در حالی صورت می‌گیرد که این شهر در چند هفته اخیر، تحت محاصره کامل نظامیان اسد و عوامل سپاه خامنه‌ای قرار دارد.
در این رابطه گزارشی اختصاصی از شهر حلب را بخوانید:

باسل ابوحمزه – گزارشگر تلویزیون حلب‌الیوم در شهر حلب
گزارشگر: حلب یک ماه‌ونیم بعد از محاصره، هواپیماهای (رژیم) سوریه و روسی سلاحهای بسیار پیشرفته‌یی را برای بمباران مناطق مسکونی و حیاتی شهر به‌کار می‌برند. بیمارستانها و مراکز دفاع مدنی توسط هواپیماها بمباران می‌شوند. دیروز سه مرکز دفاع مدنی هدف قرار گرفت که خسارت مادی زیادی به‌بار آورد و سه تن از کارکنان دفاع مدنی مجروح شدند. بیمارستانها نیز هدف قرار گرفتند و هواپیماهای رژیم (اسد) که توسط رژیم آخوندهای ایران حمایت می‌شود، روزانه غیرنظامیان را برای ازبین‌بردن حیات در مناطق آزاد شده تحت کنترل انقلابیون در شهر محاصره‌ شده حلب ساعت به ساعت بمباران می‌کنند.
طبعاً وضعیت در بازارها نیز به‌دلیل بمبارانها، شبه ویران است و بازارها تقریباً خالی و از مواد غذایی تهی شده است. سوخت هم که عصب اصلی حیات در این مناطق آزاد شده است، وجود ندارد.حی البرازی یکی از فعالان صحنه در این شهر است. اگر ممکن است اوضاع نظامی و انسانی در صحنه را برای ما بگویید.
حی البرازی: حلب در روزهای اخیر در وضعیت انهدامی کامل از طرف هواپیماهای (رژیم) سوریه روسی است. بمبارانها روی مناطق مسکونی، سنگین و سیستماتیک است. روزانه صدها بمباران انجام می‌شود. صدها نفر مجروح می‌شوند. تعداد شهدا روزانه افزایش می‌یابد و خانواده‌ها زیر آوار می‌مانند. علاوه بر این، مراکز دفاع مدنی محله‌ها نیز هدف قرار می‌گیرند. رژیم (اسد) و روسیه موشکهای جدیدی را به‌کار گرفته‌اند... 
گزارشگر: شما به ما می‌گویید که رژیم آخوندی (حاکم بر) ایران شهر حلب را محاصره کرده. وضعیت مردم در شرایط محاصره چگونه است؟ 
حی البرزی: شهر حلب به‌طور کامل محاصره شده است. مواد پایه‌یی مثل سوخت بسیار کم است که به همین دلیل ژنراتورها از کار افتاده‌اند. خیابانهای شهر در ظلمات به‌سر می‌برند. مواد اساسی مثل آرد کم است، نانوایی‌ها تعطیل شده‌اند و تهیه نان برای اهالی غیرممکن شده است. علاوه بر اینها، سبزیجات و شیر کودکان و حتی دارو بسیار کم است و در بیمارستانها دارو کمیاب است.
گزارشگر: در این رابطه با یک فعال دیگر به‌نام عبدالقادر شعود صحبت می‌کنیم. او در مورد وضعیت درمانی با ما صحبت می‌کند، بر مجروحانی که در معرض جراحات سنگین قرار می‌گیرند، چه می‌گذرد؟ 
عبدالقادر شعود: در حلب متأسفانه مجروح به سختی می‌تواند نجات پیدا کند. آمبولانسها هدف اول هستند و دفاع مدنی هدف دوم. این‌جا همه‌چیز هدف قرار می‌گیرد. حتی سنگ قبرها و قبرستانها نیز در شهر حلب هدف قرار گرفته‌اند. از چه چیز حلب زیبا صحبت کنیم؟ سه روز است که حلب خاکستر شده است... 
گزارشگر: شما نسبت به وضعیت درمانی اشراف کاملی دارید، آیا می‌توانید خروج مجروحان را به ما بگویید، بعد از این‌که شبه‌نظامیان رژیم آخوندی توانستند شهر حلب را با 350هزار شهروند به‌طور کامل محاصره کنند؟ 
عبدالقادر شعود: در حالی که هنوز مجروحان خارج نشده‌اند، بمباران بعدی شروع می‌شود. یعنی امدادرسانی باید ظرف چند لحظه صورت گیرد. یا به بیمارستان می‌رسند و یا نمی‌رسند.
چند ماه است که حلب تحت محاصره است. کمبود دارو و کادر درمانی وجود دارد. پزشکان و پرستاران کشته می‌شوند.
لحظه‌یی نیست که هواپیمایی (در آسمان) نباشد.
گزارشگر: ما از وضعیت شهر حلب و محاصره‌یی که آخوندهای (حاکم بر) ایران بر هزاران شهروند اعمال کرده‌اند مطلع شدیم. مردن از گرسنگی و مرگ در زیر آوار در بین اهالی حلب بین این و آن فرقی نگذاشته، هواپیماها مستمراً آنها را بمباران می‌کنند و آخوندهای (حاکم بر) ایران آنها را محاصره کرده‌اند تا آنها را از گرسنگی بکشند.
وحشیانه ترین جنایات جنگی در حلب from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر