یکشنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۹۷

درگذشت مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی-۱۳مرداد۹۷

بامداد جمعه ۱۲مرداد، خواهر مجاهد بتول علوی طالقانی، از شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران، پس از ۵دهه مجاهدت در راه آزادی، بر اثر بیماری در آلبانی درگذشت و به یاران شهید و صدیقش پیوست.
شیرزن قهرمان بتول علوی طالقانی متولد سال ۱۳۲۱ در تهران، فعالیت سیاسی خود را از سال ۴۴ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ با مجاهدین از طریق زنان پیشتازی مانند فاطمه امینی آشنا شد و هوادار سازمان شد.
خواهر مجاهد بتول علوی طالقانی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران بود و سپس به تدریس در دبیرستانهای تهران پرداخت. در ابتدای انقلاب ضدسلطنتی مدیریت دبیرستان اسدی را در تهران برعهده داشت اما در سال ۱۳۵۹ به‌خاطر طرفداری از مجاهدین و برانگیختن محصلین علیه رژیم آخوندی، از مدیریت و تدریس برکنار شد.
او پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ مانند دیگر یارانش مخفی شد و در سال ۱۳۶۱ از ایران خارج شد و در سال ۱۳۶۴ به پایگاههای مجاهدین در منطقه مرزی ایران و عراق منتقل گردید و پس از آن به مدت ۳۳سال بی‌وقفه در همه صحنه‌های رزم و پایداری در بخشهای مختلف سازمان و ارتش آزادی مجاهدت کرد که اوج آن دوران پایداری ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی بود. وی در این دوران به‌رغم بیماری، در تمامی تهاجمات به اشرف و لیبرتی با استواری به مقابله با مزدوران می‌پرداخت. از جمله در ۶ و ۷مرداد و در ۱۹فروردین ۹۰ به‌طور مستمر در دفاع از اشرف شرکت داشت.
آن روی سکه‌ای این دلاوری، مهربانی و خضوع و پایبندی به ارزشهای انقلابی بود که از او مجاهدی والا ساخته بود.
خودش در نامه‌یی برای خواهر مریم نوشته بود:
«... با انقلابتان و با آموزشهایتان ایدئولوژیک قد کشیده‌ایم. چه عرصه‌هایی را فتح کرده‌ایم.... یاد گرفته‌ایم که نسبت به هر پدیده‌ای ارزیابی از نوک قله داشته باشیم. برای همین است که همواره سرشار و شادابیم. اینها همه ره آورد انقلابتان و تعلیمات و آموزشهای شما است که ما مجاهدین را مقاوم و خستگی‌ناپذیر... ساخته است.»
در جایی دیگر در نامه به خواهر مریم در توصیف انقلاب آرمانی مریم می‌نویسد:
«این انقلاب شماست که انگیزه‌ی مبارزاتی و مجاهدت را مضاعف نموده است. شما با سخنانتان روح و جوهره انقلاب را دز اذهان ما ترسیم می‌کنید می‌آموزید که انقلاب یک جهش بزرگ ایدئولوژیک در عرصه مبازره با عناصر و اشکال استثماری است که سخن نوینی از مسئولیت پذیری دارد».
تجدیدعهدها و تعهدنامه‌ها و نقشه مسیرهای مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی سرشار از عزم ایستادگی و مبارزه برای نجات مردم ایران و ادامه‌ی راه برای استقرار آزادی در ایران و برپایی ایرانی دموکراتیک و آباد است. نگاهی به برخی کلمات این مجاهد صدیق گویای اراده‌ی سترگ این شیرزن مجاهد خلق در همه سالهای زندگی به‌خصوص در دورانهای سخت پایداری و هجرت است.
مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی در نقشه‌مسیر خود در خرداد سال ۹۷ نوشته است:
«رسالت تاریخی مجاهدین این است که در نبرد با رژیم دجال آخوندی دنیای نوینی را در مناسباتمان بسازیم... چرا که مناسبات ما باید نشانی از مناسبات آرمانی و هویت تاریخی‌مان باشد... نبرد با ملایان تحت پرچم رهبری مسعود و مریم منتی است که خداوند بر سر من گذاشته است و باید شکرش را به جا آورم».
او هم‌چنین در نقشه‌مسیر سال ۹۶ خود از جمله نوشته است:
«خداوند با هدایت این رهبری بوده است که این مقاومت را در میان آتش و خون نگهدار بوده است تا رژیم دجال آخوندی را نه تنها از حکومت ساقط که از تاریخ محو کند. خدا کند که ما قدر این منت الهی را بدانیم و شکر نعمتش را به جا آوریم...
این برای ما مجاهدین سراسر افتخار و غرور سرفرازی و نعمت است که از مجاهدت و نبرد تمام‌عیار... با رژیم پلید آخوندی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و تا جان در بدن داریم زیر چتر رهبری بر عزم نبردمان پای می‌فشاریم».
خانم مریم رجوی درگذشت این شیرزن قهرمان و صبور و پاکباز را به همه مجاهدین در آلبانی و به‌ویژه به خواهران مجاهدش عذرا علوی طالقانی و مریم و زهرا تسلیت گفت و زندگی و مبارزه او را سرمشق و راهنمای زن ایرانی توصیف کرد.
تعهد مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی:
خواهر مریم سلام خدا قوت خسته نباشید
در تقدیر از زحمات شما تعهد می‌دهیم سرسپار آموزشهای شما باشیم. که شما پاسخ زحماتتان را در تداوم هزار کانون شورشی در داخل و تحقق سین ۴۰... کنید.
من مجاهد خلق بتول علوی مجاهد مریمی مجاهد لم یرتابوا سرسپار به آموزشهای خواهر مریم حاضر حاضر
درگذشت مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی-۱۳مرداد۹۷ from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر