سه‌شنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۷

مختومه اعلام شدن پرونده اسیدپاشی اصفهان

فشار و سرکوب زنان در ایران، علاوه بر نمودهای سیستماتیک آن در خیابان، وجهی بسیار دردناک هم بر خود دیده است: اسید پاشی بر سر و روی دختران بی گناه!
آنچه که شقاوتی بی نظیر را در مورد زنان و دختران در ایران گواهی می دهد.
نمونه های این سالیان، حقیقت تلخ را به خوبی عیان می سازد. نخست برخی از خبرهای ۴سال پیش را یادآوری کنیم:
زنان جوانی در اصفهان طعمه‌ی اسید پاشی میشوند . برخی این گمان را مطرح کرده ‌اند که انگیزه اسید پاشی مبارزه با "بدحجابی" است.
حداقل شش زن جوان قربانی اسید پاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند.
شمار قربانیان اسید پاشی اصفهان که توسط عوامل جنایتکار رژیم صورت گرفته است به ۱۵ تن رسید
خبرهای اسید پاشی اصفهان، امنیت مردم شهر را مختل کرد، زنان و دختران شهر کمتر در معابر عمومی پدیدار می‌شوند
این خبرها بخشی از اخبار تکاندهنده مربوط به سال ۱۳۹۳ بود؛ چهار سال از آن روزی که در یک لحظه زنان و دختران ایران صورت و چشمانشان در اثر پاشیده شدن اسید، آتش گرفت، می‌گذرد. آن‌ها هر روز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. درمان و دارو تبدیل به بخش بزرگی از زندگی‌شان شده است و همه چیز در زندگی‌شان تغییر کرده ولی در وضعیت پرونده و شکایت شان از اسیدپاشان تغییری ایجاد نشده است.
یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه جنایتکار اصفهان در همان سال گفته بود: «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد».
دو آخوند وابسته به رژیم در استان اصفهان به‌طور تلویحی تائید کرده‌اند که اسید پاشی‌های اخیر شهر اصفهان مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر بوده‌است.
فقط همین دو جمله به خوبی گویاست که دستهای چه ارگانی برای پاشیدن اسید بروی دختران و زنان جامعه اینچنین دست به کار جنایت است .
شماری از زنان و جوانان معترض در همان زمان مقابل وزارت کشور رژیم در خیابان فاطمی دست به تجمع زدند. این تجمع با حمله مزدوران به درگیری و بازداشت چند تن از معترضان منجر شد.
انتشار خبرهای جنایات وحشیانه اسید پاشی در همان سال موجی از نفرت و شوک و انزجار را در ایران و جهان به دنبال داشت. زنان و دختران توسط باندهای سازمان‌یافته بسیجی و لباس شخصی رژیم ولایت فقیه رژیم با اسید به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار گرفتند.
چند نمونه از شاهدان و گزارش دهند‌ه‌گان:
یک تماس گیرنده در جواب خبرنگار : «...وجه مشترک بیشتر قربانیان نداشتن پوشش چادر، و استفاده از ماشین شخصی بوده است» .
یک شهروند اصفهانی می‌گوید که مدت‌ها قبل از شروع اسید پاشی، به مدت ۲ هفته به موبایل‌های شهروندان اصفهانی، پیامکی با مضمون «روی صورت بدحجابان اسید پاشیده می‌شود» ارسال شده بود.
یکی از مسافران تهران-اصفهان، می گوید که با راننده تاکسی حرف زده است که شخصاً شاهد یک مورد از اسید پاشی‌ها بوده و حتی موفق شده شماره پلاک یکی از موتورها را یادداشت کند و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد لیکن هیچ ترتیب اثری به تماس او داده نشده است و زمانی که او موضوع پلاک موتور را با یکی از مأموران پلیس راهنمائی و رانندگی اصفهان در میان گذاشته، مأمور به وی گفته این نوع پلاک‌ها متعلق به یکی از نهادها و ارگانهای دولتی است و بهتر است بیش از این موضوع را پیگیری نکند و به این ترتیب، خبرگزاریهای حکومتی با ایجاد فضای مبهم، سعی در ناشناس جلوه دادن جنایتکاران داشتند.
البته ترفند رژیم برای نسبت دادن این جنایات به افراد ناشناس و مبهم نشان دادن آن، در میان مردم تأثیر معکوس گذاشت و همگان سران رژیم را مسئول این جنایات معرفی می کردند.
و اما امروز
رژیم آخوندی در تاریخ ۲۷ تیر پرونده جنایات اسید پاشی مزدورانش بر روی زنان هموطن اصفهانی را به بهانه پیدا نشدن متهم و حکم کاذب «پرداخت دیه از بیت‌المال»مختومه اعلام کرد.
استاندار اصفهان مدتی بعد از این حوادث و پیگیری مردم گفته بود:«تا این لحظه به این مسئله ورود نکرده‌ام» و بعد با وقاحت تمام افزود که «ما مسائل بسیار داریم، آب، اشتغال، محیط زیست و سایر مسائل معضلات از موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»!!
انتشار این خبر و به‌خصوص بهانه «پیدا نشدن متهم»، با ابراز تنفرِ مردم روبرو شده است.
پدر سهیلا جورکش می‌‌گوید: «ما فقط یک بخش کوچک از دیه را گرفته‌ایم و مابقی را به ما نداده‌اند»؛
مینا زنی ٣٦ساله است که ٤سال پیش قربانی این حادثه شد. او بعد از این اتفاق دردناک مجبور شد از شوهرش جدا شود و با پسر ١٤ ساله‌اش به تنهایی زندگی کند. این زن اکنون زندگی سختی را پشت سر می‌گذراند.
انزجار شدید مردمی از این جنایت و این که این پرونده در صورت فاش شدن واقعتیهایش تماماً رسوایی برای رژیم آخوندی به همراه خواهد داشت و به خشم مردم علیه این رژیم دامن می زد، باعث شد که آخوندهای جنایتکار پرونده جنایت را مدتها مسکوت بگذارند و سرانجام در منتهای رسوایی و وقاحت آن را مختومه اعلام کنند. اما خشم مردم ایران و زنان آزاده میهنمان خاتمه پیدا نمی کند و این ترفند ها نمی تواند آن را فرو بنشاند.
زنان ایران با پتانسیل و توانمندی های فراوان اهل تسلیم و سازش نیستند و در صف مقدم اعتراضات و خیزشها در برابر این رژیم قرون وسطایی می‌ایستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر