پنجشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۷

زن کرد مسیحی به همراه فرزندش توسط نیروهای اطلاعات دستگیر شد

زن کرد مسیحی به نام معصومه تقی نژاد، ۳۰ ساله، اهل کرمانشاه به همراه فرزندش آرتین توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد.
این دستگیری روز ۱۱ تیرماه، هنگامی رخ داد که نیروهای اطلاعاتی به منزل این زن کرد مسیحی در کرج یورش بردند.
دستگیری این زن کرد مسیحی ، به اتهام «تبلیغ برای دین مسیحیت» در فضای مجازی صورت گرفته است. مأموران هنگام دستگیری اطلاعات کامپیوتر و وسایل شخصی خانم تقی نژاد را نیز ضبط کردند.
تا لحظه انتشار این خبر، معصومه تقی نژاد و فرزندش در بازداشت به سر می‌برند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دسترس نیست. پیشتر نیز این زن کرد مسیحی به اتهام «تبلیغ دین مسیحیت» بازداشت شده بود.
دستگیری زنان به بهانه مسیحیت در سال های گذشته نیز بارها از سوی رژیم صورت گرفته است. نسرين کيامرزی، سارا فولادی، مريم باطنی نيا، فاطمه زارعی، معصومی دشتی، ندا فولادی، سميرا فولادی در سال ۹۱، طی يك يورش مأموران امنيتی به کليسای خانگی شان بازداشت شدند. اتهام آنها «تبليغ عليه نظام، تبليغ مسيحيت و تشکيل کليساهای خانگی» عنوان شده بود.
سركوب اقليت هاي مذهبي از جمله مسيحيان بارها مورد انتقاد دولت ها و مجامع بين المللي قرار گرفته است. احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران طی بیست‌ و هشتمین نشست شورای حقوق‌‌ بشر، هشدار دادکه حقوق اقلیت‌های مذهبی مانند یارسان، بهائیان، مسیحیان، دراویش و مسلمانان سنی‌ در ایران همچنان نقض می شود.
طی سال ۹۶، حداقل ۴۷ زن کرد و ۳ زن مسیحی به دلیل اعتقادات مذهبی شان از سوی مأموران امنیتی رژیم بازداشت و زندانی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر