یکشنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۹۷

اعتراض علیه آخوند شیاد روحانی، اعتصاب بازاریان بانه و دیگر اعتراضات مردمی





همزمان با ورود آخوند شیاد روحانی، رییس جمهور ارتجاع به سبزوار در روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه، مردم این شهر دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی به مطالبات چندین ساله خود شدند.
حین سخنرانی آخوند روحانی نیز مردم و جوانان او را مورد تمسخر قرار دادند و در دست گرفتن دستنوشته هایی مطالبات و خواسته های خود را اعلام کرده و به بیکاری اعتراض کردند.
اعتصاب یکپارچه و سراسری بازاریان و کسبه بانه روز یک‌شنبه۱۶اردیبهشت‌، وارد چهارمین هفته خود شد.
اعتصاب بازاریان و کسبه بانه، در اعتراض به بستن مرز و افزایش تعرفه گمرکی، در سه هفته گذشته به رغم فشارهای سنگین معیشتی، و با وجود سرکوب شدید کسبه، قطع اینترنت و دستگیری جوانان توسط ماموران جنایتکار رژیم آخوندی، ادامه یافته و موجی از همبستگی و حمایت از سراسر ایران و از سوی ایرانیان خارج از کشور را جلب کرده است.
کسبه و بازاریان معترض جلفا با اعتصاب و بستن مغازه های خود در اعتراض به ممانعت از ترخیص کالا در منطقه آزاد این شهر و کاهش سهمیه بازاریان، از بازاریان بانه حمایت کردند. بازاریان جلفا از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت اقدام به اعتصاب و بستن مغازه های خود کردند.
دانشجویان دانشگاه ملی (موسوم به بهشتی) در تهران روز یک‌شنبه در اعتراض به پولی‌سازی دانشگاه توسط رژیم آخوند، قانون جدید سنوات و نبود شورای (دانشجویی) صنفی دست به تجمع زدند. دانشجویان اعتراض خود را با دستنوشته‌هایی ابراز کردند.
روز یکشنبه در مشهد؛ جمعی از غارت شدگان موسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در مقابل دفتر سروش تجمع کردند. تعداد زیادی از نیروی سرکوبگر انتظامی از جمله ماموران موتور سوار یگان ویژه و مزدوران لباس شخصی در وحشت از گسترش اعتراض مردمی، در محل حاضر شده و مانع شکل گیری تجمع غارت شدگان شدند.
اعضای اتحادیه حمل و نقل سبک شهری و پیک موتوری روز شنبه در اولین روز اجرای طرح ترافیک جدید در تهران دست به اعتراض زدند معترضین با حمل پلاکاردهایی خواسته های خود را اعلام کردند. در این پلاکاردها نوشته شده بود: از فقر می نالیم از مسئول بی درد بیزاریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر