پنجشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۶

العربیه: نشست دوستان اپوزیسیون ایران در پارلمان اروپا + فیلم


تلویزیون العربیه شرکت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی در کنفرانسی که توسط گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر برگزار شد، منعکس کرد. العربیه گزارش داد: دوستان اپوزیسیون ایران در پارلمان اروپا خواستار متوقف کردن سیاست مماشات با رژیم ایران و قرار دادن نقض حقوق‌بشر در ایران جز برنامه رسمی دیپلوماسی اروپا شدند. آنها هم‌چنین خواستار قراردادن سپاه پاسداران ایران در لیست تروریستی شدند.
در این گزارش آمده است: نمایندگان پارلمان اروپا که دوستان اپوزیسیون ایران هستند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند که ایزوله کردن رژیم ایران را تشدید کنند به‌جای این‌که دنبال برقراری پل همکاری و گفتگو با این رژیم باشند زیرا که در آمدهای اقتصادی این رژیم در اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که سپاه پاسداران کنترل آن را به‌دست دارد و برای ارتقاء موشکهای بالستیکی و گسترش نفوذ نظامیش برای ایجاد جنگهای مذهبی و بی‌ثبات کردن خاورمیانه به‌کار برده می‌شود.
خانم رجوی گفت: ما خواستار خروج فوری سپاه پاسداران و شبه‌نظامیانش از سوریه و کشورهای دیگر هستیم یا با نتایج وخیمی مواجه خواهد شد هم‌چنین خواستار متوقف شدن فوری برنامه موشکی بالستیکی و محروم کردن رژیم از همکاری با سیستم بانکی جهانی هستیم.
در ادامه این گزارش آمده است: دوستان اپوزیسیون ایران در سمینار خود در پارلمان اروپا خواستار قراردادن وضعیت حقوق‌بشر در ایران در برنامه رسمی دیپلوماسی اروپا شدند و هم‌چنین آنها خواستار قرار دادن سپاه پاسداران ایران در لیست سازمانهای تروریستی شدند.
استیونسون نماینده سابق پارلمان اروپا در این جلسه گفت: غرب وقتی که رژیم ایران را هم‌پیمان در جنگ با داعش قلمداد کرد درست عمل نکرد درصورتی‌که این رژیم داشت نفوذش در عراق را گسترش می‌داد که با استفاده از سپاه پاسداران و سپاه قدس این کار انجام می‌داد تا این‌که در آنجا علیه اهل سنت کشتار کند.
العربیه در پایان گزارش خود گفت: شرکت کنندگان در این سیمنار خواستار پایان دادن به سیاست مماشات با ایران شدند زیرا که مردم منطقه هزینه آن را خواهند پرداخت.
اپوزیسیون ایران برای قانع کردن نمایندگان پارلمان اروپا که بر روی توافق اتمی شرط بندی نکنند تلاش می‌کند. نقطه‌نظر دیپلوماتیک می‌گوید که قطع پل ارتباط با ایران، فرصت تاثیرگذاری بر روی آن را از بین می‌برد و این موضعی است که چه بسا منافع اقتصادی و تجاری نیز داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر