چهارشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۶

کنفرانس به مناسبت روزجهانی حقوق بشردر سنای استرالیا




در روز۵ دسامبر, بمناسبت هفتادمین سالروز بزرگداشت "روزجهانی حقوق بشر", بدعوت سناتور ژان ویلیامز, جلسه ای در سالن شماره ۴ سنای استرالیا تحت عنوان "روز جهانی حقوق بشر و وضعیت حقوق بشر درایران", با حضورآقای پالو کازاکا, رئیس سازمان "آرچ هیومن کایند" و نماینده سابق پارلمان اروپا از کشور پرتقال و گروهی از سناتورها از همه احزاب سیاسی استرالیا برگزار گردید.
هم چنین تعدادی از اعضای جوامع ایرانیان و جمعی از حامیان دمکراسی درایران به دعوت سناتور ویلیامز در این بریفینگ حضور داشتند.
دراین برنامه ابتدا میزبان این جلسه سناتور ژان ویلیامز, ضمن خوش آمدگوئی به همه حضار و گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر و اهمیت رعایت حقوق و کرامات انسانی درهمه جوامع, بطورمختصر به نحوه آشنائی خودش با مقاومت ایران اشاره نمود, و افزود که برای ایشان بسیار جای تاسف است که هنوز درایران شاهد اعمال وحشیانه از قبیل اعدام در ملاعام, سرکوب زنان و اقلیت های مذهبی و.. دیگر موارد نقض حقوق بشر می باشد.
سپس ایشان از نمایندگان جامعه ایرانی درخواست نمود که موارد نگرانی خود را در باره وضعیت حقوق بشر درایران را ابراز دارند.
در ادامه جلسه ضمن معرفی آقای پالو کازاکا, و خوش آمدگوئی, از ایشان دعوت شد که در این باره نظر خود را بیان نماید.
آقای کازاکا, ضمن قدردانی از سناتور ژان ویلیامزو سیایر دست اندر کاران برگزاری این جلسه طی سخنانی به خاطرات خود از سال ۲۰۰۴ و از مسئله اشغال عراق گفت که در سال ۲۰۰۴ بخاطر موقعیت شغلی اش در پارلمان اروپا به دفعات متعددی به عراق سفر کرده و از همه عراق بازدید نموده است و تنها مکانی که میتوان گفت که در آن زمان در آنجا ثبات و صلح و آرامش و آزادی وجود داشت, کمپ اشرف, مقر اصلی اپوزیسیون ایران بود وگرنه دربقیه خاک عراق یک فاجعه بوقوع پیوسته بود. ایشان در سخنانشان با یادآوری عمل انزجار آوردولتهای غربی در نام گذاری سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست تروریسی که توسط اروپا و بقیه کشورها برای مددخواهی و مماشات از تروریست واقعی یعنی رژیم ایران انجام گرفت، گفت: من در تمام جلساتی که دراین باره در پارلمان اروپا, دادگاه عدالت اروپا و همه مجامع دیگر در دفاع از حقوق بشر و عدالت برای مقاومت مردم ایران حضور داشتم و از مسئله انسانی آن دفاع نموده ام.
آقای کازاکا همچنین اضافه کرد که رژیم ایران و سپاه قدس یک نیروی مخرب و مضربرای منطقه خاورمیانه و جهان و مردم ایران وبرای کل بشریت است زیرا این رژیم با تلاشهای تروریستی و بی ثبات کننده اش همه نشانه ها و آرمانهای انسانی ما را مورد حمله قرار داده و قصد نابودی آنها را دارد و در این راه از هیچ عمل ضد انسانی ابایی ندارد و به همین دلیل ما باید مسئله حقوق بشر را در مرکز همه بحث ها و گفتگوهایمان در مورد ایران قرار بدهیم...
دربخش دیگراین جلسه هیئت مقاومت ایران به سئوالات حاضران در جلسه پاسخ دادند, ابتدا سناتور ژان ویلیامز در مورد وضعیت عمومی زنان در جامعه ایران وامکانات تحصیلی و شغلی آنها وضعیت عمومی زندگی زنان ایران با همه سرکوب های سیستماتیک حکومتی سئوال کرد وهم چنین از سرکوب و اعدام درایران پرسید ؟
اقای پائلو کازاکا در پاسخ به سئوالات سناتور ویلیامز کفت: من می توانم به شما بگویم که کشور ایران یکی از پیشرفت ترین کشورهای مسلمان و خاورمیانه می باشد و دارای فرهنگ غنی و متفاوت است. اما رژیم ایران یک رژیم زن ستیز می باشد. که البته به رغم سرکوب طولانی در مدت ۴دهه که قوانین زن ستیزانه خود را بر مردم ایران اعمال کردهاست ولی هنوز موفق به تحمیل عقاید خود به جامعه ایران و بویژه زنان شجاع ایرانی نشده است .
در پاسخ به سئوال دوم نیز آقای کازاکا افزود البته بیشترین اعدام در جهان نسبت به امار جمعیت کشوردر ایران تحت حاکمیت ملایان صورت میگیرد.
سپس سناتورهای حاضر در جلسه به سئوالاتی در مورد وضعیت سیاسی ایران واینکه در مسئله قیام و یا انقلاب امکان دارد که بسیاری از مردم کشته شوند, راه حل شما برای جلوگیری از به وقوع پیوستن این مورد چه می باشد؟ اگر الان بگوییم که همه مخالفان جمهوری اسلامی متحد شده و رژیم را با یک قیام سرنگون کنند،چه تضمینی وجود دارد که بعد از سرنگونی رژیم مجددا این گروهها به جان یکدیگر نیفتاده و یک فاجعه مانند آنچه در کشورهای همسایه بوقوع می پیوندد در ایران نیز بوجود بیاید؟
در پاسخ به این سئوالات آقای کازاکا ودکتر علی زاهدی و کشیش مترقی پدربرایان میدوی پاسخ هایی را ارائه دادند.
آقای کازاکا هم چنین گفت: همین اکنون چنین سازمانی وجود دارد که بتواند در صورت بوقوع پیوستن انقلاب ویا قیام درایران رهبری جامعه ایران را بدست بگیرد ومانع از بروز یک فاجعه بعد از انقلاب درایران شود. واین تشکیلات, " شورای ملی مقاومت ایران" به رهبری خانم مریم رجوی و پلتفورم ۱۰ ماده ای ایشان برای ایران آزاد می باشد که بروشنی میتوان راهبردهای دمکراسی را در آن دید. ازجمله مسئله جدایی دین از دولت, برابری زنان و مردان و ... بهرحال در هر انقلابی احتمال هر ریسکی وجود دارد. اما من مطلع هستم که شورای ملی مقاومت ایران از همین حالا حقوق اقلیتهای کرد, عرب و بلوچ و دیگر اقلیت های ملی و مذهبی درایران را به رسمیت شمرده و با آنها روابط همه جانبه ای برقرار نموده است.
در پاسخ یکی دیگر ازشرکت کنند گان درمورد راه حل های مقابله با رژیم چیست ؟ دکتر علی زاهدی از یاران مقاومت ایران گفت: بنظر مردم ایران هیچ تفاوتی بین داعش و رژیم ایران وجود ندارد. و اگر تفاوتی اندکی در اعمال این دو مشاهده می کنید به این دلیل است که رژیم ایران نتوانسته که قوانین ضد انسانی خودش را بر مردم ایران کاملا تحمیل کند. در واقع جامعه ایران آماده یک قیام است و از جامعه بین المللی نه تقاضای حمله نظامی و نه کمک مالی دارد بلکه مردم ایران می خواهند که شما از آنها حمایت سیاسی کنید.
درپایان این جلسه همچنین پدر برایان میدوی طی سخنانی گفت: "من برای سالیان است که با شورای ملی مقاومت آشنامی باشم و به شما بگویم که در طول زندگی خودم هرگز کسانی مانند نفرات این سازمان ندیده ام که برای این مدت زمان و اینگونه با افتخار مبارزه کنند و با دولت های دیگر در ارتباط باشند. شما می دانید که آنها این رابطه ها را در طول سالیان دراز با کار مداوم و تعهدی غیرقابل باور بوجود آورده اند. سال گذشته در کنفرانسی در پاریس مشارکت کردیم که بیش از ۱۱۰ هزار ایرانیان مخالف رژیم, و بیش از ۶۴ هیئت نمایندگی ازکشورهای مختلف جهان حضور داشتند. بعد از این کنفرانس در جلسه ای دیگر حضور داشتم که بیش از ۴۰ هیئت نمایندگی ازکشورهای مسلمان و عرب در آن حضور داشتند و توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود. من هرگز نمی دانستم که این سازمان چنین ارتباط گسترده و معتبری را با این ملیت ها دارد. بنابراین می خواهم این را بگویم که نگرانی های شما در دوران بعد از حکومت ملایان شاید حق باشد ولی فراموش نباید کرد که ما دراینجا یک سازمان داریم که برای سالیان دراز با رعایت همه موازین سیاسی و اخلاقی مبارزه کرده و نه تنها در سطح بالا بلکه در سطوح انسانی و مردمی با تعهد کامل عمل نموده است و من معتقدم که باید از آنها حمایت نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر