جمعه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۶

اروپا: روابط خود با رژیم ایران را مشروط به توقف اعدامها کنید

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به‌دنبال انتشار گزارش عفو بین‌الملل درباره نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران در دوره ریاست‌جمهوری آخوند حسن روحانی، بار دیگر از پارلمان اروپا، اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی خواست تا روابط خود را با رژیم ایران مشروط به توقف اعدامها و یک پیشرفت روشن در امر حقوق‌بشر و حقوق زنان بکنند.
ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا طی یک بیانیه مطبوعاتی با اشاره به موارد نقض حقوق‌بشر در گزارش عفو بین‌الملل، خطاب به اتحادیه اروپا اعلام کرد:‌
دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اخبار اعدام های ثبت شده ۱۰۱نفر در ژوییه ۲۰۱۷ شامل دو زن، دهها جوان و دو اعدام خیابانی، تکان خورده است.روحانی ثابت کرده که یک مدره نیست. در اولین دوره ریاست‌جمهوری وی، بیش از ۳۰۰۰تن از مردم در ایران بدار آویخته شدند. اخیراً ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا بیانیه مشترکی را امضاء کردند که از اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی خواسته بودند تا روابط خودشان با رژیم ایران را مشروط به بهبود حقوق‌بشر در ایران بکنند.رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا تأکید کرد:‌ در چنین شرایطی، ما عمیقاً نگران هستیم که سفر، فدریکا موگرینی، در ۵اوت به تهران تنها باعث تشویق ملایان می‌شود تا اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه مردم ایران ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر