چهارشنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۶

گزارش عفو بین‌الملل در مورد سرکوب در ایران

عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی در مورد نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران تصریح کرد‌:‌ از زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی مقامهای رژیم ایران دست به یک سرکوب بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز علیه مدافعان حقوق‌بشر زده‌اند.
در این گزارش به این موارد اشاره شده است:
فعالین بعد از محاکماتی که فقط 45دقیقه طول می‌کشد حکم های زندان طولانی‌مدت دریافت می‌کنند. ”جرائم “ شامل گرفتن ارتباط با اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمانهای حقوق‌بشری می‌باشد.جامعه بین‌المللی و به‌طور مشخص اتحادیه اروپا نباید در مورد این رفتار ظالمانه علیه فعالان حقوق‌بشر در ایران سکوت اختیار کنند.عفو بین‌الملل با اشاره به تشدید سرکوب در دوره 4ساله آخوند روحانی نوشت:‌ در چهار سال گذشته مدت زمان زندان در احکام صادر شده برای افرادی که در رابطه با فعالیتهای حقوق‌بشری مجرم شناخته شده‌اند بشکل جدی طولانی‌تر شده است.
در سلسله‌یی از موارد، افراد به زندانهای طولانی گاها بیش از ده سال محکوم شده‌اند، آنهم برای فعالیتهایی که حتی نباید به‌عنوان جرم محسوب گردد. این موارد شامل تماس با اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دفاتر رسانه‌ها، اتحادیه‌های بین‌المللی و گروه‌های حقوق‌بشری مستقر در خارج از ایران شامل عفو بین‌الملل بوده است. این فعالان اغلب توسط رسانه‌های دولتی ایران به‌عنوان ”مزدوران خارجی“ و ”خائینن “ نامیده می‌شوند
عفو بین‌الملل از اتحادیه اروپا که در سال 2016 اعلام کرده است دیالوگ دوجانبه حقوق‌بشری با رژیم ایران خواهد داشت، می‌خواهد تا با قویترین بیان علیه سرکوب مدافعان حقوق‌بشر در این کشور اعتراض نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر