دوشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۶

رسانه‌های حکومتی‌: تحریم‌های جدید بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌تر از تحریم‌های مربوط به برجام است

بحران درونی حکومت آخوندی به‌دنبال تصویب تحریمهای جدید در سنای آمریکا، هم‌چنان رو به تشدید است. یک روزنامه باند خامنه‌ای در مطلبی تحت عنوان «سیاهچاله». نوشت: تحریمهای مصوب سنا با تکرار اتهام حمایت از تروریسم توسط دولت ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران امکان قرار دادن نام سپاه در لیست سیاه تروریسم و تحریم کامل آن را می‌دهد. که از لحاظ روانی می‌تواند به‌شدت بر مبادلات خارجی (نظام) مؤثر باشد. تحریم‌های جدید بسیار بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌تر از تحریم‌های مربوط به برجام است.
این روزنامه حکومتی با حمله به آخوند روحانی بر سر پیامدهای برجام، نوشت: در شرایط کنونی صحبت از برجام منطقه‌یی می‌شود که در ارکان دولت هم به آن تصریح شده است. امروز هر گونه صحبت از برجام منطقه‌یی تیری علیه دیپلوماسی فعال منطقه‌یی است. (روزنامه حکومتی وطن امروز 28خرداد 96)
ابراز وحشت از تحریمهای جدید آمریکا با نگرانی از ملغی شدن برجام همراه با اذعان به گوشه‌یی از پیامدهای اقتصادی آن در رسانه‌های وابسته به ولی‌فقیه ارتجاع ادامه دارد:
تلویزیون رژیم -28خرداد: در حالی که یک ماه دیگر تا دوسالگی قرار داد برجام بین ایران و 5+1 باقیمانده، رئیس‌جمهور آمریکا آن را به‌طور کلی زیر سؤال برد.
تلویزیون رژیم -28خرداد: او در حالی پیشنهاد بازنگری برجام را مطرح کرد که یک روز قبل مجلس سنای آمریکا با تصویب طرح جامع تحریمهای ایران به ترامپ و همکارانش چراغ سبز نشان داده بود. طرحی که به گفته کارشناسان تبعات جهانی در پی خواهد داشت.
تلویزیون رژیم -28خرداد: یک کارشناس رژیم به اسم محسن نوبری:‌ به‌لحاظ بین‌المللی یک پیام بسیار منفی به سیستم اقتصادی تجاری جهان میده که در واقع یک هشداری است برای آنها که همکاریشون را با ایران با احتیاط با تردید و محدودیت انجام بدهند چون همواره خودشان را در معرض انواع تحریمها می‌بینند. کلاً این یک عقب‌نشینی به سیستم اقتصادی جهانی و تجاری جهانی و بین‌الملل باعث میشه که عموماً از کار با ایران از همکاری اقتصادی وتجاری با ایران پرهیز کنند. احتیاط کنند و عقب‌نشینی کنند.
(تلویزیون رژیم- 27خرداد - نقوی حسینی: قانون موسوم به اس 722زمینه‌ساز انواع تحریمهای مختلفه. مطابق گزارشهایی که طبق این تحریمها باید تهیه بشه هر کدام از این گزارشها می‌تونه منشأ یک تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی ایران باشه. در عین‌حال که به رئیس‌جمهور اجازه می‌ده با دستورات اجرایی تحریمهای جدید علیه ایران اعمال بکنه. بدون این‌که نیاز به مصوبه قانونی داشته باشه. بنابراین این قانون مادر برای موج جدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی است.
اما این مصوبه یعنی هم‌چنان زبان طرف مقابل با ما زبان تهدید و تحریم و محرومیت و فشار است.
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی رو در روی مواضع مقامات و مهره‌های باند خامنه‌ای که تحریمها را ناقض برجام خوانده‌اند به‌نقل از یک «منبع آگاه» نوشت: «متن طرح سنا برای تحریم‌های پیشنهادی به هیچ‌وجه ناقض برجام نیست و حتی سناتورهای طراح آن به‌رغم مخالفتشان با برجام نمی‌خواستند این طرح ناقض تعهدات آمریکا در برجام باشد و آمریکا درطرح نقض توافق هسته‌یی پیشقدم شود».
‌اذعان به تنگناها در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان حکومتی از باند روحانی، پیشاپیش اقدام متقابل مجلس ارتجاع را که قرار است دو هفته دیگر باشد شکست خورده اعلام کرده‌اند:
از جمله روزنامه حکومتی آرمان روز 28خرداد به‌نقل از یک کارشناس خود به اسم بیگدلی نوشته است: «طرح مقابله با آمریکا اقدام اشتباه و خطرناکی است، زیرا ممکن است آمریکا را برای اعمال تحریم‌های بیشتر و سنگین‌تر تحریک کند. بنابراین نباید گزک به دست آمریکا داد و دست به اقداماتی زد که این اقدامات اجازه تحرکات بیشتر به آمریکا بدهد، در نتیجه اتحادیه اروپا نیز با آمریکا همراه شود و تحریم‌های سنگین‌تری مانند تحریم نفتی علیه ایران اعمال شود. به همین دلیل طرح مقابله با آمریکا کاملاً زیان‌آور است».
تشدید بحران درونی رژیم آخوندی به دنبال تصویب تحریمهای جدید در سنای آمریکا from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر