چهارشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۶

انتقال زندانی سیاسی علی معزی به بند هشت زندان تهران بزرگ؛ فراخوان به اقدام فوری برای آزادی او

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری علیه پرونده‌سازی جدید برای زندانی سیاسی 66ساله علی معزی و برای آزادی فوری و بیقید و شرط او فرامی‌خواند.
رژیم آخوندی به‌رغم این‌که دو سال از پایان محکومیت آقای معزی می‌گذرد درصدد است در یک توطئه دیگر و پرونده‌سازی جدید مانع آزادی او شود. علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی و از زندانیان دهه 60 است که تاکنون بارها دستگیر شده و به‌خاطر سالها تحمل حبس و شکنجه از بیماریهای مختلف از جمله سرطان پروستات، انسداد و خونریزی مداوم روده، تومور مثانه، مشکلات کلیوی و... رنج می‌برد اما شکنجه‌گران او را از خدمات درمانی ضروری محروم کرده‌اند.
دژخیمان در روز یکشنبه 7خرداد قصد داشتند او را با دست بند و پابند و لباس زندان به بیدادگاه ببرند که او در اعتراض به این رفتار توهین‌آمیز از رفتن به بیدادگاه خودداری کرد. او بار دیگر در روز دوشنبه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) در همین شرایط برای رفتن به دادگاه تحت فشار قرار گرفت اما بار دیگر از رفتن به دادگاه خودداری کرد. به‌دنبال آن، دژخیمان او را از بند شش زندان تهران بزرگ، به بند هشت این زندان منتقل کردند که وضعیت بهداشتی و معیشتی آن به مراتب بدتر از سایر بندها است و بیشتر زندانیان با سابقه جنایی در آن محبوس هستند.علی معزی بر اساس احکام ظالمانه بیدادگاههای همین رژیم می‌بایست در بهار ۱۳۹۴ آزاد می‌شد، اما قضاییه آخوندی با پرونده‌سازیهای پیاپی تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» از آزادی وی جلوگیری می‌کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30خرداد 1396 (20ژوئن 2017)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر