پنجشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۹۶

رژیم آخوندی از اعلام آمار دقیق قربانیان معدن آزادشهر سر باز می‌زند

انفجار معدن آزاد شهر-شماره 5
روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اعلام کرد جسد یکی دیگر از معدن‌چیان در معدن آزادشهر کشف و تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۴۳ نفر رسید.
در حالیکه یک هفته از انفجار معدن آزاد شهر می‌گذرد، رژیم آخوندی از اعلام اعداد و ارقام واقعی قربانیان فاجعه طفره می‌رود. این معدن500کارگر داشته است، اما ارگانهای ذیربط از افشای این‌که هنگام وقوع انفجار چه تعدادی در درون معدن بوده‌اند سر باز می‌زنند. برخی از کارگزاران رژیم می‌گویند این حادثه در ساعت تعویض شیفتها بوده که به‌معنای حضور شمار بیشتری از کارگران در اعماق زمین است. برخی از منابع رژیم در ابتدا شمار معدنچیان محبوس را تا 90تن اعلام کردند اما بعداً تلاش کردند با اعلام آمار ضد و نقیض بر ابعاد تکاندهنده این فاجعه سرپوش بگذارند.
هادی حسینی دبیر کانون شوراهای اسلامی کار در استان گلستان گفت: «هنوز معلوم نیست که از مجموع ۶۰ کارگر مورد نظر چه تعداد در حادثه معدن جان خود را از دست داده‌اند». وی اذعان کرد که «تعدادی از این کارگران به سن بازنشستگی رسیده بودند و می‌بایست با استفاده از «مزایای قانون سختی و زیان آور» بازنشسته می‌شدند» (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۱۸ اردیبهشت).
سرکردگان بسیج و سپاه که سهامدار اصلی این معدن هستند با سکوت کامل درصدد لاپوشانی نقش خود در این فاجعه هستند. آنها در 12ساعت اول بعد از انفجار به جای رسیدگی به مجروحان و تلاش برای نجات جان معدنکاران، به سرعت به بسیج نیرو و استقرار یکان ویژه در محل دست زدند تا از اعتراضات کارگران و خانواده‌هایشان جلوگیری کنند.
آخوند روحانی رئیس‌جمهور شیاد رژیم نیز 5روز بعد از این فاجعه در یک اقدام نمایشی به محل رفت. مردم و معدنچیان خشمگین، با حمله به خودرو او، خشم و انزجار خود را نسبت به تمامیت این رژیم و سران جنایتکار آن که کمترین توجهی به درد و رنجهای بیشمار کارگران ندارند، به نمایش گذاشتند. کارگران این معدن به فقدان تجهیزات ایمنی، گاز سنج، هواکش و کانال تخلیه گاز و کپسول اکسیژن و بی‌اعتنایی به هشدارهای معدنچیان و تعویق 18ماهه در پرداخت دستمزد ناچیز آنها در قبال این کار خطرناک و سخت و این‌که اعتراضهای آنها با دستگیری و اخراج مواجه می‌شود، اعتراض کردند.
این وضعیت تکاندهنده تنها مختص معدن آزاد شهر نیست و گریبانگیر تمامی معادن کشور است. در 18 اردیبهشت نیز یک کارگر معدن طزره TEZARAHدر شاهرود بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.
همایون هاشمی نماینده مجلس رژیم از میاندوآب با اعتراف به گرسنگی کارگران درباره وضعیت معادن کشور می‌گوید: «در حال حاضر در حوزه انتخابیه بنده ۱۰۰ معدن وجود دارد که وضعیتش بدتر از منطقه یورت است. بارها به این وزرا تذکر دادم، اما اتفاقی نیفتاد... حدود ۲۲ ماه است که به برخی کارگران در این معادن حقوق پرداخت نشده و همین یک ماه پیش ۲۰۰معدنکار اخراج شدند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا- ۱۹ اردیبهشت).
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران رژیم چپاولگر آخوندی را مسئول این‌گونه حوادث تلخ و به‌خصوص بالابودن تلفات آنها توصیف کرد و گفت در حالی‌که در حوادث مشابه در سایر کشورها همه امکانات در خدمت نجات سانحه‌دیدگان قرار می‌گیرد در ایران همه امکانات در خدمت چپاول و سرکوب است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
20 اردیبهشت 1396 (10مه 2017)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر