سه‌شنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۹۵

مصاحبه اختصاصی با شهروندان سوری: رژیم ایران عامل کشتار مردم سوریه

دو شهروند سوری در مضایا در حومه دمشق و در حومه شهر حلب، در مصاحبه با سیمای آزادی رژیم آخوندی را رژیمی اشغالگر و عامل کشتار مردم این کشور توصیف کردند و بر ضرورت همبستگی مجاهدین و مقاومت ایران با انقلاب مردم سوریه تأکید کردند.
یکی از شهروندان سوری: ما از منطقه مضایا و الزبدانی هستیم که تقریباً مدت دو سال توسط شبه‌نظامیان شیعی کینه‌توز محاصره شدیم. اینها از رحمت و انسانیت چیزی نمی‌دانند. یعنی حزب‌الشیطان لبنان که (رژیم) ایران آن‌را به‌وجود آورده است. به‌طور کلی رژیم (اسد) تقریباً در منطقه حضور ندارد. کل سوریه توسط (نیروهای رژیم) ایران و حزب‌الله اداره می‌شود و می‌بینیم که آنها مستمراً تلاش می‌کنند مانع هر گونه راه‌حل سیاسی و مسالمت‌آمیز در سوریه شوند. یعنی هر گونه راه‌حلی که به خروج شبه‌نظامیان تروریستی منجر شود. حزب‌الله و رژیم ایران از بی‌ثباتی در سوریه سود می‌برند. آتش‌بس هرگز برقرار نخواهد شد، چرا که آنها از این وضعیت استفاده می‌برند.
(رژیم) ایران هزاران هکتار زمین خریده هدف آنها تغییر بافت جمعیتی است. حزب‌الله و سپاه پاسدران (از رژیم اسد) حفاظت می‌کنند و در واقع سوریه توسط حزب‌الله و (رژیم) ایران به‌طور کامل اشغال شده است.
(سازمان) مجاهدین خلق یک سازمان اپوزیسیون مخالف رژیم آخوندی گروهی انقلابی است؛ انقلابشان مثل انقلاب ماست و امیدواریم که انشاء الله به‌زودی زود پیروز شوند؛ (انشالله مجاهدین خلق) به‌عنوان اپوزیسیون طرفی در آینده باشد و ما از دست رژیم آخوندی خلاص شویم.
یکی از شهروندان سوری حومه حلب: ماکسانی بودیم که که از حلب کوچ داده شدیم و در همه حوادث حاضر بودیم؛ (در مورد) آنچه آنجا اتفاق افتاد، آیا این ارتش رژیم اسد بود که گلوله‌ها را شلیک می‌کرد؟ خیر اکثر کسانی که این کار را می‌کردند (از رژیم) ایران بودند؛ جنایتهایی که انجام گرفت خیلی وحشتناک بود... حتی وقتی کاروانهای مردم شهر را تخلیه می‌کردند، سربازانی که در دو طرف مسیر بودند فارسی صحبت می‌کردند و اکثر آنها ایرانی بودند؛ آنها به ما ناسزا می‌گفتند و ما را مسخره می‌کردند.
هر جایی که انقلاب شروع شود همه‌جا را فرا خواهد گرفت؛ آنها به‌خاطر رژیم و حاکمیتشان و اموالی که دارند می‌ترسند؛ به همین دلیل، همه را سرکوب می‌کنند؛ یعنی آنها همان اصول و قوانینی را دارند که در این‌جا در کشور ما حاکم است؛ دقیقاً مثل هم هستند و مانند هم جنایت می‌کنند و در تروریسم شبیه و مثل هم هستند.

شهروندان سوری در مصاحبه با سیمای آزادی from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر