شنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۵

دختر زندانی سیاسی خواستار نجات جان پدرش می شود

زنان مقاومت ایران نه تنها باید به خاطر مشارکت و ایفای نقش در تعیین سرنوشت و آزادی مردم و میهن خود بر موانع زیادی فائق بشوند، بلکه باید متحمل رنج دیگری هم بشوند چرا که رژیم ایران اعضای خانواده، پدر و مادر و خواهر و برادران آنها را به گروگان می گیرد تا آنها را وادار به ترک مبارزه شان کند
در زیر مصاحبه هجرت معزی را مشاهده می کنید که برای نجات جان پدرش و استمداد از جوامع بین المللی با سایت العربیه انجام داد.
سايت العربيه فارسي - 20 دي 1395
نگراني از انتقال زنداني سياسي علي معزي به مكاني نامعلوم
نيروهاي امنيتي علي معزي، زنداني سياسي هوادار سازمان مجاهدين خلق را از زندان رجائيشهر كرج به مكان نامعلومي منتقل كرده اند. به گزارش نهادهاي حقوق بشري، و خانواده اين زنداني بيم آن ميرود كه معزي شكنجه شده يا كشته شود.
هجرت معزي، دختر اين زنداني سياسي در تماس تلفني با «العربيه. نت» گفت كه خانواده اش به شدت نگران سرنوشت پدرشان كه از روز چهارشنبه ناپديد شده، هستند. به گفته خانم معزي، مقامات امنيتي يا قضايي هيچ اطلاعي درباره دليل بازداشت و مكان نگهداري او ارائه نكرده اند.
هجرت معزي افزود: «پدرم براي اولين بار در سال 2008 و پس از پيوستن من و خواهرم به سازمان مجاهدين خلق دستگير شد و سه سال در زندان ماند. در ژوئن 2011 بار ديگر دستگير شد و بنا بود پس از پايان محكوميتش در دسامبر 2015 از زندان خارج شود ليكن نيروهاي امنيتي با درست كردن يك پرونده جديد، او را براي يك سال ديگر در زندان نگاه داشتند».
به گمان هجرت معزي پدرش به دليل مواضعي كه از درون زندان اتخاذ كرده بود و به ويژه به دليل نامه هاي كه در محكوميت جنايات رژيم ايران در حلب و عموم سوريه و همچنين نامه هاي كه در در محكوميت اعدامهاي دسته جمعي زندانيان سياسي در دهه شصت و غيره نوشته بود، از سوي نيروهاي امنيتي براي بازجويي برده شده است.
معزي در ادامه گفت: «از همه سازمانهاي حقوق بشر مي خواهيم كه صداي زندانيان سياسي ستمديده را به ديگران رسانده و براي توقف اعدامها و نقض آزادي بيان را به رژيم حاكم بر ايران فشار بياورند».
لازم به ذكر است كه چند مقام پارلماني اروپا و از جمله مجموعه «دوستان ايران آزاد» در پارلمان اروپا خواستار مشخص شدن سرنوشت علي معزي شده اند. كميته همبستگي آلمان براي ايران آزاد كه مجموعه اي از نمايندگان مجلس آلمان و مجالس محلي ايالات مختلف آن كشور است و همچنين كميته كانادايي دوستان ايران دموكراتيك و كميته استراليايي حاميان دموكراسي در ايران در پيامهاي جداگانهاي خواستار آزادي فوري معزي شده و درباره جنايات وحشيانه رژيم ايران بر عليه زندانيان سياسي هشدار دادند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران در پاريس نيز در بيانيه اي، اعلام كرده بود كه علي معزي، زنداني سياسي روز چهارشنبه 4ژانويه 2016 به مكاني نامشخص منتقل شده است. اين دبيرخانه از همه نهادهاي بين المللي مرتبط با حقوق بشر و به ويژه كميسارياي عالي حقوق بشر، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در ايران درخواست كرد، براي پيگيري فوري وضعيت اين زندان سياسي كاري كنند.
در اين بيانيه آمده است كه علي معزي، زنداني سياسي و هوادار سازمان مجاهدين خلق در سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت، صبح روز چهارشنبه به بهداري زندان فرا خوانده شد. او كه با اين موضوع مخالفت كرده و از رفتن سرباز زده بود، توسط افراد ناشناسي به مكان نامشخصي منتقل شد.
براساس بيانيه شوراي ملي مقاومت، علي معزي از بيماريهاي مختلفي رنج مي برد و بارها به شيوه هاي مختلف شكنجه شده و در سلولهاي انفرادي زنداني شده است.
http://women.ncr-iran.org/…/2688-دختر-زندانی-سیاسی-خواستار-…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر