سه‌شنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۵

ابراز نگرانی خانواده‌های شهدای قتل‌عام و دانشجویان در کردستان نسبت به ناپدید شدن زندانی سیاسی علی معزی


جمعی از خانواده‌های شهیدان قتل‌عام 67 در استان کرمانشاه از زندانی سیاسی علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی حمایت کرده و خواستار آزادی وی شدند.
آنها اعلام کردند: «در پی انتشار خبر نگران‌کننده انتقال زندانی سیاسی آقای علی معزی به مکان نامعلوم توسط دژخیمان خامنه‌ای و با توجه به این‌که در چنین مواقعی، احتمال وقوع جنایات ضدبشری رژیم، چند برابر وضعیت عادی و در داخل زندان است؛ ما این آدمربایی را شدیداً محکوم کرده و از مراجع بین‌المللی حقوق‌بشری خواستاریم تا سکوت خود را در مقابل اقدامات خودسرانه و ناقض حقوق زندانیان مانند پرونده‌سازی های جعلی و تهدید و شکنجه و ربودن آنان بشکنند و رژیم را مورد بازپرسی قرار دهند. ما همچنین خواهان آزادی زندانی سیاسی علی معزی هستیم.
همچنین دانشجویان دانشگاه کردستان طی بیانیه‌یی اعلام کردند: «از ابتدای تشکیل رژیم آخوندی نقض شدید حقوق‌بشر و موازین قضایی قریب به چهل سال است که در همه ابعاد اعمال می‌شود. نقض حقوق‌بشر در رابطه با زندانیان سیاسی به‌صورت شدیدتری در زندانهای مختلف در سراسر ایران صورت می‌گیرد. زیرا رژیم ولایت‌فقیه عملاً هیچ حق حیاتی برای مخالفان خود قائل نیست. و گاهی که خود را در مواجهه با مقاومت زندانیان در برابر همه فشارها و شکنجه‌های روحی - روانی ناتوان می‌یابد دست به اعمالی از قبیل ربودن و انتقال به مکانهای نامعلوم می‌زند. ناپدید شدن ناگهانی زندانی سیاسی علی معزی، در پانزدهم دی ماه 95 موضوعی است که جان وی را به‌شدت تهدید می‌کند و بسیار روشن است که نیات پلیدی در پس این اقدام دژخیمان وجود دارد. ما از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر به‌ویژه از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران می‌خواهیم که به وضعیت این زندانی که از بیماریهای مختلف هم رنج می‌برد سریعاً رسیدگی شود.
https://www.mojahedin.org/news/191658/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر