جمعه، مهر ۲۷، ۱۳۹۷

یاسمن آریانی و صبا کرد افشاری هرکدام به یک سال حبس محکوم شدند

قوه قضائیه برای هر کدام از دو زن جوان، یاسمن آریانی و صبا کرد افشاری، که در اعتراضات مرداد ماه سال جاری بازداشت شده بودند، حکم یک سال حبس صادر کرد.
یاسمن آریانی ۲۳ ساله و صبا کرد افشاری ۱۹ ساله از زمان دستگیری در ماه مرداد در زندان قرچک ورامین در حالت بلاتکلیف به سر می بردند. این دو زن جوان بعد از صدور حکم از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده اند.
مادر صبا کرد افشاری در یادداشتی از حکم دخترش خبر داد.
یاسمن آریانی کسی بود که بعد از دستگیری به همراه چند دختر و پسر جوان دیگر شرکت کننده در اعتراضات، از داخل ون نیروی انتظامی فیلمی را منتشر و اسامی خود را اعلام کردند. مادر یاسمن آریانی گفت که دخترش در مقابل تئاتر شهر در حال کمک به زنی دیگر که از سوی مأموران پلیس مورد خشونت قرار گرفته بود، دستگیر شد و حالا حدود ۷۵ روز از بازداشت او می گذرد.
خانواده بازداشت‌شدگان روز ۲۴ مهرماه برای چندمین بار مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.
سازمان غیردولتی دیدبان حقوق بشر با صدور اطلاعیه ای به تاریخ ۹ شهریور ۹۷ (۳۱ اوت ۲۰۱۸) اعلام کرد «مقامات ایرانی باید همه اتهامات وارده علیه معترضین به خاطر تجمع مسالمت آمیز را لغو کرده و کسانی را که بر این اساس دستگیر شده اند آزاد کند. از روز ۲ اوت ۲۰۱۸ (۱۱مرداد ۹۷) مقامات بیش از ۵۰تن را در جریان اعتراضات در تهران دستگیر کرده اند.»
رژیم ملایان برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از بروز و گسترش اعتراضات، اقدام به دستگیری فعالان حقوق بشر و صدور احکام سنگین برای دستگیرشدگان در جریان قیام های دی و مرداد نموده است.
دختران دانشجو پریسا رفیعی، رویا صغیری، سها مرتضایی و مریم (معصومه) محمدی که در جریان اعتراضات دیماه دستگیر شده بودند، اخیراً به ۲ تا ۷ سال زندان محکوم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر