دوشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۷

شکنجه زندانی سیاسی سهیل عربی

زندانی سیاسی سهیل عربی که در سلول تیپ یک زندان تهران بزرگ در اعتصاب غذا است،‌ مورد تهدید و اذیت و آزار و شکنجه‌های روحی و جسمی قرار دارد.در حالی که رئیس جنایتکار زندان دستور نگهداری این زندانی سیاسی در انفرادی را داده است، اما دژخیم اطلاعات زندان به‌نام حاجی عباس به عمد دو نفر از محکومین به‌قتل را به سوییت انفرادی که سهیل در آن به‌سر می‌برد فرستاده است. حاج عباسی مستمر به این دو نفر که به‌شدت به شیشه معتاد هستند گفته است که اگر سهیل را بترکانید شیشه بیشتری به شما خواهم داد. سهیل عربی در اعتراض به این وضعیت هم‌چنان در اعتصاب غذا است و وضعیت جسمی او نامساعد و از درد کلیه رنج می‌برد.
جان زندانی سیاسی سهیل عربی در خطر است و امکان هر اقدام جنایتکارانه‌ای علیه وی وجود دارد.
بیشتر بخوانید
ممانعت از ملاقات سهیل عربی
روز دوشنبه ۷خرداد که روز ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان بود؛ رئیس جنایتکار تیپ ۲به‌طور غیرقانونی مانع ملاقات سهیل عربی با خانواده‌اش شده و دست و پایش را بسته و چهار تن از اراذل و اوباش زندان را بالای سر او فرستاده تا به وی سرم بزنند؛ اما سهیل مانع شده است.
استمداد مادر زندانی سیاسی سهیل عربی
فرنگیس مظلوم؛ مادر زندانی سیاسی سهیل عربی روز چهارشنبه ۹خرداد طی پیامی با ابراز نگرانی از انتقال و وضعیت فرزندش از زندان تهران بزرگ به محل نامعلوم؛ از مردم آزاده ایران و سازمانها و نهادهای حقوق‌بشری برای نجات جان فرزندش استمداد طلبید.
خانم فرنگیس مظلوم در این پیام گفت:
به من خبر دادند که سهیل را به یک مکان نامعلوم برده‌اند.
من از همه مردم آزاده‌امان و سازمانهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل و کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل می‌خواهم که رسیدگی کنند که بر سر پسر من چه آمده است....
هر بلایی بر سر پسرم بیاید مسئولیتش با زندانبانان و گردانندگان زندان و قوه قضاییه است.
سابقه فشارهای ضدانسانی به سهیل عربی
در فروردین امسال نیز زندانی سیاسی سهیل عربی که در زندان تهران بزرگ محبوس است؛ تحت شکنجه و آزارهای جسمی و روحی شدید قرار گرفت.
دژخیمان موهای سهیل را از ته تراشیدند. به‌دلیل نداشتن آب گرم و امکان حمام بدن سهیل شپش گذاشته بود. به خانواده‌اش اجازه واریز پول برای خرید مواد خوراکی و غذایی نمی‌داند. وی در انفرادی اجازه تماس تلفنی با خانواده‌اش را هم نداشت.
روز یکشنبه ۱۹فروردین ۹۷دژخیمان خامنه‌ای در یک اقدام جنایتکارانه در حالی که سهیل در هواخوری زندان بوده سه نفر از عوامل خود را به جان وی انداخته و به ضرب ‌و شتم قرار دادند. طوری که دستش مجروح شده و آرنجش ورم کرد.
زندانی سیاسی سهیل عربی در آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه موسوم به ثارالله سپاه پاسداران دستگیر گردید. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما وی برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و سپس به بند ۳۵۰زندان اوین منتقل گردید.
اعتصاب غذای خشک زندانی سیاسی سهیل عربی
زندانی سیاسی سهیل عربی از روز دوشنبه ۱۴اسفند ماه؛ دست به اعتصاب‌غذای خشک زده بود.
این زندانی در پیامی از زندان خطاب به رژیم آخوندی از جمله گفته بود:
حقوقم را نقض کردید؛ گذشتم. دست کم اجازه دهید اعضای بدنم را اهدا کنم. بعید می‌دانم که بیش از دو روز دیگر زنده بمانم. نه آب و نه خوراک و نه حتی اجازه می‌دهم که سرم تزریق کنند. من باید ۷شهریور مطابق قوانین آزاد می‌شدم ولی هنوز محبوسم و حتی از حقوق خود مثل تخت و تفکیک جرایم طبق آیین‌نامه سازمان زندانها محروم می‌باشم و مثل سایر زندانیان سیاسی محکومیت حبسم را در بند زندانیان عادی که بعضاً توسط رژیم تحریک به اذیت و آزار ما می‌شوم؛ هستم.
پس از آمدن به زندان تهران بزرگ بیش از ۳مرتبه تهدید به مرگ و تجاوز شدم و به سختی از خود دفاع می‌کردم. افسران نگهبان؛ زندانیان تحریک شده و یا پرستار بهداری به خود اجازه می‌دهند که به ما توهین کنند و وقتی پاسخ می‌دهم به ما می‌گویند حسن اخلاق داشته باشید.
جرم ما این است که نمی‌توانیم در برابر ظلم سکوت کنیم.
حال که آزادم نمی‌کنید و نمی‌گذارید که در کنار دوستانم هم‌چون آرش یا منوچهر که حرفم را می‌فهمند؛ زندگی کنم؛ دست کم اجازه دهید اعضای بدنم را اهدا کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر