یکشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۷

عادل الجبیر: باید تحریم‌های بیشتری علیه رژیم ایران اعمال شود

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی، روز یکشنبه 9اردیبهشت 97 در یک کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود، بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران به‌دلیل حمایت از نقض‌های مکرر و حمایت از تروریسم، تأکید کرد. وی با اشاره به همسویی عربستان سعودی و آمریکا در بسیاری پروندها، تأکید کرد که کشورش سیاستهای دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران به‌ویژه در موضوع توافق هسته‌ای، حمایت می‌کند.
از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در این کنفرانس خبری که در ریاض برگزار شد، رژیم ایران را بزرگترین پشتیبان تروریسم در جهان، معرفی کرد.
وی بر همکاری آمریکا با عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: «از چشم‌انداز 2030عربستان سعودی به منظور تحقق پیشرفت، حمایت می‌کنیم».
وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران از طریق حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان حوثی‌ها در یمن، برای بی‌ثبات کردن منطقه تلاش می‌کند و از رژیم جنایتکار اسد (در سوریه) حمایت می‌کند.
وی افزود: «توافق هسته‌ای، در اصلاح رفتار رژیم ایران که از خشونت در یمن از طریق کمکهای تسلیحاتی و آموزش، حمایت می‌کند، ناکام ماند».
به گزارش خبرگزاری رویتر مایک پمپئو، بر نیاز اتحاد در میان کشورهای خلیج‌ فارس تأکید کرد؛ چرا که واشینگتن قصد دارد حمایتی از متحدان خود از تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران به دست آورد. بنا‌به این گزارش مایک پمپئو به عربستان‌ سعودی اطمینان داد که آمریکا از توافق هسته‌یی ۲۰۱۵با رژیم ایران دست خواهد کشید، مگر این‌که توافقی با شرکای اروپایی برای بهبود آن وجود داشته باشد تا مطمئن شود که رژیم ایران هرگز به سلاحهای هسته‌یی دست نخواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر