جمعه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۶

نگرانی و محکومیت آمریکا و فرانسه از حمله شیمیایی رژیم اسد به غیرنظامیان

نگرانی آمریکا از حمله شیمیایی رژیم اسد به غیرنظامیان
هدر نائورت،سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نسبت به استفاده مجدد رژیم اسد از سلاح شیمیایی در منطقه‌یی در نزدیکی دمشق ابراز نگرانی کرد. وی گفت:‌ ما با همکاری شرکایمان در (این) محل در حال تحقیق در این خصوص هستیم. اگر این گزارشها تأیید شوند، این سومین باری است که در ۳۰روز اخیر گزارشهایی درباره حمله شیمیایی به غوطه شرقی منتشر می‌شود.مقامهای آمریکا می‌گویند، دونالد ترامپ در صورت لزوم آماده است تا موضوع استفاده از گزینه نظامی در این باره را مورد بررسی قرار دهد.
خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد: هفته گذشته رژیم سوریه علیه مخالفان در یک منطقه در نزدیکی دمشق از گاز کلرین استفاده کرد که دست‌کم ۱۳نفر دچار مشکلات تنفسی شدند. در همین حال یک مقام آمریکایی گفته است، از زمان حمله نظامی آمریکا به یک پایگاه سوریه در واکنش به حمله شیمیایی به «خان شیخون»،حکومت سوریه در ابعاد خیلی کمی به‌طور متناوب از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.به گفته مقامهای آمریکا، بررسیها ویژگیهای حملات اخیر نشان می‌دهد که رژیم سوریه احتمالاً از سلاحها و روشهای جدیدی برای حملات شیمیایی استفاده می‌کند تا شناسایی منشأ این سلاح های شیمیایی دشوار باشد.
فرانسه بمباران غیرنظامیان توسط رژیم جنایتکار اسد را محکوم کرد
فرانسه بمبارانهای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیمارستان و بازار شهر سراقب Sarakeb و اریحا Ariha توسط رژیم اسد را محکوم کرد. وزارت‌خارجه فرانسه روز پنجشنبه 12بهمن 96 طی بیانیه‌یی اعلام کرد:«این حملات باعث مرگ چند شهروند شد و بیمارستان پزشکان بدون مرز نیز منهدم گردید. این حملات و حملاتی که به‌طور روزانه غوطهٴ شرقی و استان ادلب را هدف قرار می‌دهند غیرقابل قبول هستند. روسیه و رژیم ایران که متحدان رژیم اسد هستند باید فوراً اقدام کنند تا بمبارانها متوقف شده و کمکهای انسان دوستانه بشکلی مطمئن به آن مناطق برسند.فرانسه یادآوری می‌کند که حملاتی که به‌عمد شهروندان و همچنین مراکز درمانی و پرسنل آنها را هدف قرار می‌دهند، نقض وخیم حقوق‌بشر انسان دوستانه می‌باشند.
بیشتر بخوانید:
حمله جنایتکارانه اسد به بیمارستانی در حماه و حمله وحشیانه با گاز سمی کلر به دوما
رژیم جنایتکار اسد پنجشنبه‌شب طی حمله‌یی وحشیانه بیمارستانی را در استان حماّه، با وجود اختفا در عمق 20متری زیر زمین، بمباران و نابود کرده است. این بیمارستان در منطقه‌یی بود که در تصرف رزمندگان سوریه و اپوزیسیون سوریه است. آوی دسوزا، سخنگوی اتحادیه خیریه‌های پزشکی، می‌گوید تصور بر این بود که این محل امن‌ترین بیمارستان سوریه است. این بیمارستان به پنجاه هزار نفر خدمات می‌داد و در ماه ۱۵۰عمل جراحی مهم در آنجا انجام می‌شد. گروه خیریه‌های پزشکی می‌گوید حمله پنجشنبه‌شب صدمات اساسی به این بیمارستان وارد آورده است. ارزیابی این گروه این است که چنین حمله‌یی بدون سلاحهای پیشرفته از جمله «بمب‌های سنگرشکن» ممکن نبوده است. به گفته این گروه تنها در ماه ژانویه چهارده حمله به تأسیسات بیمارستانی شده است. همچنین در روز پنجشنبه جان اگلند، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در سوریه، هشدار داد که تلاش‌های دیپلوماتیک برای رساندن کمک به داخل کشور «کاملا ناممکن» شده است.
رژیم جنایتکار اسد شهر دوما را با گاز سمی کلر بمباران کرد
اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه گزارش داد رژیم جنایتکار اسد شهر دوما را با گاز سمی کلر بمباران کرد. در این حمله وحشیانه دهها تن از غیرنظامیان دچار حالات خفگی و تنگی نفس شدند که در میان آنها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند. این بمباران تنها یک روز بعد از هدف قرار دادن مناطق مسکونی در شهر حرستا با 5موشک زمین به زمین از نوع فیل حاوی ماده ناپالم آتش‌زا است که بلحاظ بین‌المللی ممنوع است. بنا‌ به این گزارش نظامیان اسد با بمباران غیرنظامیان در غوطه شرقی دهها تن را قربانی کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر