یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۶

‌تبعیض در دادن خسارت به قربانیان آتش سوزی

دیه دخترانی که قربانی آتش سوزی در مدرسه شین آباد شدند نصفه پرداخت شده است
وکیل دختران مدرسه شین آباد پیرانشهر در یک نامه سرگشاده به روحانی، رئیس جمهور ملایان، نوشت که این دختران ۵ سال است به دلیل «بی مسئولیتی مقامات وقت آموزش و پرورش» درد و رنج بسیاری می کشند. با این همه دیه آنها به دلیل جنسیت از سوی دولت نصف محسوب شده و موجب تضییع حقوق آنها گشته است.
حسین احمدی در نامه خود نوشت: «واقعیت مسله این است که دولت در قبال این دختران وفق اصول فوق الذکر قانون اساسی دارای مسولیت مطلق است و ملزم و مکلف بر اتخاذ تمامی راهکارهای مناسب برای احقاق حقوق آنان و درمان آن‌ها ولو در بیمارستان‌های خارج از کشور است و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب مانع تکرار حوادث مشابه شود و نسبت به پردخت دیه برابر مابقی دختران و آن دو دختر متوفی ،سیران یگانه و ساریا رسول زاده، است به گمان اینجانب حقوق شهروندی زمانی محقق می شود که حقوق این دختران مظلوم بطور کامل تودیع و پرداخت شود.
۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ ، در حادثه آتش‌سوزی ناشی از آتش گرفتن بخاری نفتی یک مدرسه ابتدایی در روستای شین‌آباد شهرستان پیرانشهر، ٣۷ دانش‌آموز دختر دچار درجات مختلف سوختگی از ١٠ تا ۶٠ درصد شدند. مدتی پس از وقوع آتش‌سوزی در این مدرسه سیران یگانه و ساریا رسول‌زاده، دو نفر از دانش‌آموزان بر اثر شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست دادند و مابقی کودکان نیز هنوز با گذشت پنج سال، با اشکال مختلف عوارض این سانحه دست و پنجه نرم می‌کنند.
http://women.ncr-iran.org/…/3661-ایران-%E2%80%8Cتبعیض-در-دا…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر