جمعه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۶

کلر لوپز‌: رژیم ایران بایستی به‌دلیل نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار داد/ کنگره آمریکا: محکومیت نقض حقوق بشر در ایران

کلر لوپز مدیر مرکز تحقیق و تحلیل مرکز سیاست امنیت در آمریکا نوشت:‌ برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران مخفیانه شروع شده و سالها مخفی نگه‌داشته شده است. روز اول اردیبهشت شورای ملی مقاومت ایران، بزرگترین گروه سازمانیافته اپوزیسیون دموکراتیک اسناد جدید خیره کننده‌یی فاش ساخت که نشان می‌دهد رژیم ایران مواد برجام را نقض کرده است. آمریکا و شرکای بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ بایستی رژیم ایران را وادار کنند که به قطعنامه‌های شورای امنیت به‌خصوص در رابطه با فعالیتهای غنی‌سازی اتمی عمل کند... رژیم ایران را بایستی به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و ادامه حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار داد
همچنین اعضای برجسته سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه دو قطعنامه جداگانه دو حزبی، استمرار نقض حقوق‌بشر و به‌ویژه نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی را توسط رژیم آخوندی محکوم کردند و دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق‌بشر در ایران فراخواندند.
قطعنامه سنای آمریکا توسط سناتورها مارکو روبیو، ران وایدن، دیک دوربین و جان بوزمن ارائه شد.
سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا در این رابطه، گفت «فقدان آزادی مذهبی در ایران برای بهایی‌ها و سایر اقلیت‌های... مذهبی، نمی‌تواند نادیده گرفته شود».
در مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه مشابهی توسط هشت تن از نمایندگان شامل ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا، تد دویچ رئیس دموکراتها در این کمیته و الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی کنگره ارائه شد.
ایلیانا رزلهتینن با صدور بیانیه‌یی تأکید کرد که با نزدیک‌شدن نمایش انتخاباتی رژیم «کارنامه نفرت‌انگیز حقوق‌بشری آن فقط وخیم‌تر می‌شود».
وی تأکید کرد: «به‌رغم تبلیغاتی که روحانی را یک «اصطلاح‌طلب» تصویر می‌کند، اعدامها و سرکوب مخالفان سیاسی و اقلیتها در ایران طی سال‌های اخیر افزایش یافته است».
رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقای کنگره آمریکا افزود، رفتارهای رژیم در زمینه حقوق‌بشر، نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آن است و باید بخشی از سیاست امنیتی آمریکا در قبال این رژیم باشد. «من از دولت می‌خواهم تا از تمامی اختیارات موجود برای تحریم رژیم ایران به‌خاطر نقض‌های حقوق‌بشری‌اش، به‌طور کامل استفاده کند».
تد دویچ نیز تأکید کرد: «رژیم ایران شماری از فاحش‌ترین نقض‌های حقوق‌بشری را به مردم خودش اعمال می‌کند... ایالات متحده باید هم‌چنان علیه این نقض‌های پایه‌یی حقوق‌بشر بایستد؛ از جمله با اجرای قوی تحریم‌های موجود و تقویت مجازات‌های مجرمان».
کلر لوپز: اسناد خیره کننده افشا شده توسط مقاومت ایران from Simay Azadi on Vimeo.
کنگره آمریکا: محکومیت نقض حقوق بشر در ایران from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر