شنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۵

کنگره ایالات متحده: 5بهمن 95 – 24ژانویه 2017: دولت جدید آمریکا و گزینه‌های سیاست ایران (۲)


سخنرانی شیلا جکسون لی - عضو ارشد کمیته‌های امنیت داخلی و قضایی
می‌بینم همکارانم این‌جا هستند و قلبم باید صحبت کند؛ چیزی که باید بگویم این است که از همه شما تقدیر می‌کنم به‌خاطر سال‌ها، ماه‌ها، روزها، ساعتها و دقایقی که هرگز دست برنداشتید. هرگز تسلیم نشدید. باید از شما تقدیر کرد. از همه شما بسیار متشکرم
همین‌طور زنی بود که هرگز دست برنداشت و او پرزیدنت مریم رجوی بود، پرزیدنت مریم رجوی. بنابراین می‌خواهم در غیاب او، تقدیر کنم از رهبری و میهمان‌نوازی او از همه ما وقتی از پاریس دیدن کردیم، از قدرت مستمر او در مواجهه با خطرات، قبل از این‌که مجاهدین کاملاً از لیست تروریستی خارج شوند، می‌دانید چقدر سخت برای آن مبارزه کردیم، ولی او باید محکم می‌ایستاد تا رهبری کند، اگر ما رهبری نداشتیم، مبارزه را چه‌طور ادامه می‌دادیم؟ بگذارید یک دست محکم برای او بزنیم
وظیفه ما چیست؟ وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم، کسانی که در نقض حقوق‌بشر دخیل هستند مسئول شناخته می‌شوند. ما نمی‌توانیم در مورد حقوق‌بشر در ایالات متحده و سراسر جهان و در ایران صحبت کنیم، ولی آنها را پاسخگو نشناسیم. من برای این کار، در کنار شما می‌ایستم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران همسایه‌یی خواهد شد که منطقی است و به کرامت و حق حاکمیت سایرین، احترام می‌گذارد. باید اطمینان حاصل کنیم که یک ایران آزاد خواهیم داشت، بدون جنگ، بدون تعرض، بدون استمالت و باید از ایرانیانی حمایت کنیم که چندین سال پیش همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید، به‌عنوان طبقه متوسط برخاستند برای داشتن یک حکومت دموکراتیک. ما باید آنها را تشویق و ترغیب کنیم و باید انگیزه آنها را تقویت کنیم تا به کارشان برای یک ایران آزاد ادامه بدهند
ما یک کشور آزاد دموکراسی‌خواه هستیم و به مبارزه برای اصول دموکراسی ادامه خواهیم داد و جایی که گروه‌هایی از افراد مثل ایران و ایرانیان مقیم آمریکا هستند که برای دموکراسی مبارزه می‌کنند، ما در کنار شما خواهیم ایستاد
سخنرانی پائولو کازاکا
دوستان بسیار عزیزم، برای من افتخار بزرگی است که در کنار اعضای کنگره و سیاستگذاران مهم و قاطع در آمریکا و جهان سخنرانی کنم. من می‌خواهم به شما بگویم که ماه گذشته در تیرانا بودم و هزاران تن از ایرانیانی را دیدم که رژیم سعی کرد قتل‌عام کند هم در اشرف و هم در لیبرتی، که در نهایت هم شکست خورد. و این موفقیت به یمن تلاشهای شما و فشار کنگره بود که جان آنها را نجات داد و فکر می‌کنم این پیروزی بزرگی بود. و من فوق‌العاده خوشحالم. و حالا در آمریکا همان‌طور که گفته شد رئیس‌جمهوری بر سر کار آمده که بسیار واضح گفته است که تروریسم بنیادگرای اسلامی هدف اصلی او خواهد بود، به‌طوری که هیچ رئیس‌جمهوری در مراسم تحلیف این را نگفته بود. من مطمئنم که دیگر یک فرد خاص مثل سابق 33 بار به کاخ سفید دعوت نخواهد شد. این یک پیشرفت بزرگی است. من آخر هفته در واشینگتن بودم و تظاهرات زنان را دیدم و می‌توانم به شما بگویم که ساعتها در میان آنها بودم و با بسیاری از آنها صحبت کردم آنها در صدر جنبش ضدبرده داری و مدافع حقوق‌بشر بوده‌اند. و آنها در مقابل رژیم زن‌ستیز ایران هم خواهند ایستاد. ما فقط باید توضیح بدهیم که در پشت تصاویر بسیار آراسته‌شده بیرونی، مأموران شرور زن‌ستیزترین رژیم در جهان قرار دارند و هیچ گزینه دیگری بجز حمایت از مردم ایران برای خلاص شدن از این رژیم در راستای منافع زنان وجود ندارد. این چیزی است که من در طول این سفر به آن رسیدم. در آخر می‌خواهم به شما بگویم که حضور این نمایندگان کنگره خیلی خوب نشان می‌دهد که شما موفق خواهید شد. این یک لحظه بسیار خوشحال کننده برای من است. می‌خواهم به شما به‌خاطر تلاشهای‌تان تبریک بگویم و باز هم تأکید می‌کنم که همواره به شما کمک خواهم کرد. بسیار متشکرم
پایگاه خبری سی.ان.اس.نیوز: فراخوان قانونگذاران آمریکایی به استمرار تحریم‌ها علیه رژیم ایران و لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی
پایگاه خبری سی.ان.اس.نیوز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷
در یک جلسه در کنگره ایالات متحده که توسط انجمن جوامع ایرانیان مقیم آمریکا برگزار شده بود نماینده کنگره (دینا) روهرا باکر گفت: امروز رئیس‌جمهوری داریم که می‌تواند واژه تروریست‌های افراطی اسلامی» را به‌کار ببرد. 'این پیامی است به تروریست‌های افراط‌گرای حاکم بر ایران و این‌که روزهایشان به شمارش افتاده است
دونالد ترامپ در روز ادای سوگند برای قبول ریاست‌جمهوری قویاً اعلام کرد که با تمام قوا و با کمک جهان متمدن، این افراط‌گرایان را از صحنه امروز جهان حذف خواهیم کرد.
روهرا باکر همراه با دیگر قانونگذاران در این جلسه، شامل الیوت انگل یکی از 25 دموکراتی که در مخالفت با توافق اتمی رئیس‌جمهور قبلی اوباما رأی داده بود، خواهان آن شدند که تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران (هم‌چنان) ادامه یابد
آنها از دولت جدید خواستند، سپاه پاسداران رژیم ایران در لیست سیاه گروه‌های تروریستی خارجی قرار گیرد
این قانون‌گذاران، (رژیم) ایران را اولین حکومت رکورددار در حمایت از تروریسم توصیف کردند و (توضیح دادند که) چگونه از رژیم اسد و کشتار صدها هزار انسان بی‌گناه حمایت کرده است
روهرا باکر گفت:اکنون نوبت آزاد کردن مردم ایران است
در این جلسه گفتگو نمایندگانی از مقاومت ایران نیز حضور داشتند. در سپتامبر گذشته آخرین گروه از سازمان مجاهدین خلق ایران (از) کمپ لیبرتی به کشورهای اروپایی منتقل شدند
کنفرانس در کنگره آمریکا، قسمت دوم from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر