چهارشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۹۵

حمایت انجمنها و تشکلهای دانشجویی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران از فراخوان ۱۶آذر


بنا‌ به گزارشهای دریافتی، انجمنها و تشکلهای دانشجویی طی بیانیه‌هایی از فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران 
:برای برگزاری هر چه با شکوهتر روز دانشجو حمایت کردند
از جمله از دانشجویان هوادار سازمان مجاهدین خلق در شیراز؛ دانشجویان دختر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران ، دانشگاهیان و دانشجویان هوادار مجاهدین در بوشهر، گروهی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در شهرکرد، جوانان شیراز هوادار مجاهدین خلق، جمعی از پزشکان تهرانی و ستاد پزشکان مجاهد در تبریز.
در بیانیه دانشجویان هوادار مجاهدین در شیراز آمده است: «به نام حق، به‌مناسبت شانزده آذر در این روز ما جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز برای اعلام همبستگی با فراخوان سازمان مجاهدین خلق در جنبش دانشجویی و در راستای احقاق حقوق پایمال شده دانشجویان سرتاسر کشور، برای شرکت در روز شانزده آذر فراخوان می‌دهیم در اعتراض به کیفیت نامطلوب آموزشی خدمات رفاهی و خواسته کلیه مطالبات دانشجویان سراسر کشور در هر زمان و در هر مکان که هستیم این روز خجسته را گرامی بداریم. و با یاد یاران عزیزمان کیانوش آسا، ندا آقا سلطان، یعقوب بروایه و همه شهیدان دانشجو بپاخیزیم.»
در بیانیه دانشجویان دختر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران آمده است: «روز دانشجو روز همبستگی ما دانشجویان برای براندازی رژیم ستمگر ولایت‌فقیه، روزی که دست به دست هم علیه اخوندهای جنایت‌کار فریاد آزادگی سر خواهیم داد. دانشجو قشر آگاه و بیدار جامعه است و در برابر ظلم و جور این رژیم آرام نخواهد نشست و تا پای جان علیه ظلم و ستم رژیم ولایت‌فقیه فریاد آزادی سر خواهیم داد شهیدان دانشجو را فراموش نخواهیم کرد و راه آنان را که راه سراسر آزادی و آزادگیست ادامه خواهیم داد و خاموش نخواهیم شد. با گرامیداشت یاد شهیدان دانشجو در طول دوران دیکتاتوری آخوندها، به‌خصوص شهدای قتل‌عام ۶۷ که مظلومانه در اسارت به‌شهادت رسیدند را با هرچه گسترده‌تر کردن جنبش دادخواهی گرامی می‌داریم. در همین راستا دانشجویان دانشکده فنی مهندسی تهران جنوب روز شانزدهم اذر در دانشگاه جمع شده و فریاد آزادی سر خواهیم داد زنده باد آزادی-مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»...

در بیانیه جمعی از دانشگاهیان و دانشجویان هوادار مجاهدین در بوشهر در حمایت از فراخوان 16آذر آمده است: با درود به حماسه بزرگ 16آذر 1332 که با شهادت سه دانشجوی قهرمان که در تاریکترین دوران خفقان و استبداد شاهنشاهی، با رزم و شهادت خود درخشیدند و نور امید به دلهای همگان تابانیدند. آری درود و هزاران درود بر دانشجویان شهید، شریعت رضوی - قندچی و بزرگ نیا.
امروز روز فریاد حق خواهی حقوق از دست رفته و دادخواهی همه خونهای به‌ناحق ریخته شده، به‌خصوص خون 30هزار گل سرخ محمدی که در سال 67 پرپر شدند، فرا می‌رسد
و ما دانشگاهیان و دانشجویان هوادار مجاهدین خلق ایران، ضمن حمایت از فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور و التزام عملی به آن از همه اقشار ملت ایران به‌خصوص دانشگاهیان و دانشجویان، که از ظلم و فساد رژیم ولایت‌فقیه به ستوه آمده‌اند می‌خواهیم که در شرایطی که رژیم آخوندی در بحرانهای مختلف داخلی و بین‌المللی دست و پا می‌زند و در شرایطی که توان پاسخگویی به کوچکترین خواسته‌های مردم ایران را نداشته و در تمامی عرصه‌ها به روزهای واپسین خود نزدیک می‌شود، در آستانه 16آذر و هفته خیزش و اعتراض، در هر زمان و هر مکان با شعار: مرگ بر اصل ولایت‌فقیه - زنده باد آزادی و پیام دادخواهی نبرد تا رهایی، شعله‌های خشم و اعتراض خود را بر سر و روی رژیم قافیه باخته آخوندی فرو ریزید تا به یاری خدا و اراده آهنین شما، سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه را محقق کنیم و چنین خواهد شد. مرگ بر اصل ولایت‌فقیه - زنده باد آزادی».
در بیانیه حمایت از روز دانشجو توسط گروهی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران شهرکرد آمده است: با درود به پروانه‌های پیشتاز جنبش دانشجویی شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا که با سوختن خویش درس مبارزه در راه رهایی را نهادینه نموده و به ما آموختند، باید در مقابل دژخیم تا پای جان ایستاد و می‌بینیم که این زنجیره‌ی شعله‌ور از 16آذر 32 تا به‌حال سرخ گون در ورای مبارزات خلق قهرمان ایران در مقابل دو دیکتاتوری با شراره‌هایش جاریست پس بر ماست که برخیزیم و از فراخوان ستاد اجتماعی سازمان به مناسب 16آذر روز دانشجو اعلام حمایت کنیم، و فشارهای سرکوبگرانه و محدودیتهایی که علیه دانشجویان اعمال می‌شود را محکوم می‌کنیم از همه اقشار می‌خواهیم در حمایت از فرزندان آگاه خود روز 16آذر در تجمعات و اعتراضات دانشجویان شرکت نمایند.
درود بر تمام دانشجویان مجاهد و مبارزان راه آزادی و شهیدان گلگون کفنش».
در بیانیه جمعی از جوانان شیراز هوادار مجاهدین خلق به‌مناسبت 16آذر آمده است:
«سه تن از جوانان دانشجو کشور مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی از بیشمار دانشجویانی بودند که بر حسب وظیفه و به‌منظور آگاهی بخشی به مردم قیام کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. مبارزه با دو دشمن دیرینه آزادی و عدالت – استبداد داخلی و استعمار خارجی – همواره پیشگام باشد. 16آذر نماد چنین مبارزه‌یی است و دانشجویان در چنین روزی چهره آزادی‌طلب و عدالت‌خواه خود را نشان می‌دهند. 16آذر نماد بیداری انسانهایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش 16آذر مال دانشجوی ضد سلطه و ظلم است؛ دانشجویی که ظلم را برنمی‌تابد و با جان و دل در مقابلش می‌ایستد و با مشتهای گره کرده «نه» می‌گوید. امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته‌ای این است که برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران به‌پاخیزد. امید است جنبش دانشجویی با تدبیری آگاهانه و مشی اعتدال گرایانه از راه خود که، همان عدالت خواهی و 
ضددیکتاتوری آخوندی است خارج نشود، تا بتوانیم میهن خویش را بر قلعه‌های شکوفایی و توسعه ببینیم.»
در بیانیه حمایت جمعی از پزشکان تهرانی از فراخوان 16آذر آمده است:
نرم نرمک می‌رسد اینک بهار ایران، این روزها پر شده است از تضاد... از سرمای سخت آذر ماه و گرمای ناب تحولات یادمان باشد که در سال بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز در حال ساختن تاریخ ایم. هیچ‌گاه در این سه دهه‌ی اخیر، رژیم تا این حد درمانده و در گل فرو رفته نبوده است.
اینک باید فراخوان ستاد اجتماعی سازمان در برقراری با شکوه مراسم ۱۶ آذر را سر لوحه و نصب‌العین خود قرار داده و بدانیم که هر مشت بر پیکره رو به احتضار مترسک آخوندی، حکم برخورد پتک به لانه عنکبوت دارد و یک گام پیشروی به برگزاری مراسم دفن لاشه‌ی متعفن نظام ولایت مطلقه است.
از همین رو ما جمعی از پزشکان تهرانی با حمایت از فراخوان ستاد اجتماعی سازمان در برپایی باشکوه ۱۶ آذر و با درود به ساحت شهدای آزادی، بار دیگر هم قسم می‌شویم که تا سرنگونی نهایی اراذل آخوندی و برپایی جشن رهایی، چشمهامان را بازتر از دیروز و گامهامان را استوارتر از قبل و حاضر خواهیم گفت و فریاد آزادیخواهی در هر مکان و زمان سر خواهیم داد. باشد که آیندگان از این ایام پر التهاب به نیکی یاد کنند و شرمسار ارواح والای شهدا نباشیم.
در بیانیه ستاد پزشکان مجاهد در تبریز در حمایت از فراخوان 16آذر آمده است:
«دانشجویان مجاهد و مبارز
جوانان آگاه و آزاده ایران زمین
با درود به سه اخگر تابناک ۱۶ آذر رضوی، قندچی، بزرگ‌نیا و همه شهیدان دانشجو در نبرد رهایی بخش با دیکتاتورها.
زمان، زمان برخاستن است دانشگاه و دانشجو می‌تواند و باید به‌پاخیزد و نقش پیشگام خود را در ارتقاع مبارزاتی و سیاسی اعتراضات اجتماعی برعهده بگیرد.
این پیام روز دانشجو و پیام خون شهیدان مجاهد و مبارز جنبش دانشجویی است به‌ویژه در شرایطی که تعادل خلافت خامنه‌ای بیش از همیشه بر هم ریخته است آثار زهر اتمی، هزینه‌های کلان در سوریه و فلسطین و برملا شدن پرونده‌های دزدی که مردم نیز به ستوه آمده و مجلس ارتجاع را می‌لرزاند.
دانشجویان ایران
جوانان اشرف‌نشان
خانوادهای شهیدان و همه اقشار جامعه ایران باید به‌پاخیزند برای در هم ریختن بساط خلافت فاسد و ارتجاع خامنه‌ای.
باید تیمها و دسته‌ها و یکانهای ارتش آزادی را به قدر توان در زمان و مکان و فرصت برای کارزار سرنگونی آماده کنیم
سلام بر خلق، سلام بر آزادی، زنده باد رجوی
ستاد پزشکان مجاهد تبریز در داخل کشور».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر