دوشنبه، آذر ۰۱، ۱۳۹۵

کارکرد عشق در مقاومت ایران- م. شوق



عشق را شاید عارفان جزیی از عرفان بدانند. اما امروز، عشق رایج‌ترین کالای جاری در رزم و تلاش قافله‌ی مقاومت ایران است. در تمام این سالهای پشت سر نیز، یکی از برنده‌ترین و کارآمدترین سلاحها برای مبارزان و مجاهدان صحنه‌های نبرد در مقاومت ایران، و مجاهدین خلق ایران، همین عشق بوده است. عشق به مردم و میهن. عشق به هموطن و همرزم، عشق به رهبر و رهپو، به عضو و هوادار... . بی‌سبب نبود که در نام این سازمان، از روز نخست یک یای نسبت، بین واژه‌ی مجاهدین و خلق وارد شد. یای تعلق این سازمان و اعضایش به خلق، به مردم ایران به همه.. همه و به خدا
حال می‌بینیم در این پنجاه ساله، همین عشق و مهر، سرمایه‌ی اصلی این قافله بوده است. به‌خصوص در دنیایی که کالای بازارهای مرتجعان، و همدستان این خصم ضدبشر، کینه است و بمب و مرگ و زخم و قتل و درد و... . درخشش این عشق و وابستگی و دلبستگی خانواده‌ی مقاومت به عشق، هرچه بیشتر چشمها را خیره می‌کند. سروده‌یی که می‌خوانید وصف 
:حال همین قافله است در آنچه از عشق گرفته است

دور و برم عشق، تاج سرم عشق             بال و پرم عشق، شور و شرم عشق
خانه اگر نیست، لانه اگر نیست                 بام و درم عشق، بار و برم عشق
توشه‌ی ره شوق، خیل و سپه عشق         بیم ز ره نیست، کفش و کله عشق
ترس! کجایی؟ خوف! کجایی؟                     باک ندارم، جرم و گنه عشق
دام! کجایی؟ دانه! کجایی؟                         غلغله دارد، در پر من عشق
آیه‌ی من مهر، واژه‌ام ایثار                            مدرسه‌ام عشق، دفتر من عشق
حلقه کجایی، بند کجایی؟                         ولوله دارد، در سر من عشق
تیر کجایی؟ دشنه کجایی؟                         معرکه‌ام عشق، سنگر من عشق
راهبرم عشق، همسفرم ذوق                     اول من عشق، آخر من عشق
زاده‌ی عشقم، مادر من درد                         باده‌ی من شور، ساغر من عشق
سایه‌ی من نور، غصه‌ی من سور                    معبر من عشق چتر سرم عشق
خورد و خوراکم عشق و محبت                     پوشش من عشق، رخت برم عشق
دار بیارید، جار زنم عشق                             عار ندارم، زار زنم عشق
یار ندارم دلبر من عشق                               بر سر بازار، عنبر من عشق
    
جنگ بیارید، تنگه بیارید،                               سنگ بیارید، من سپرم عشق
خصم بیارید، دیو بیارید                                 دشنه بکارید، شاهپرم عشق
رانده نی‌ام من!، مانده کی‌ام من؟                 درس بقا را، خوانده‌ام از عشق
تخم وفا را، بنشانده‌ام از عشق                     بذر فدا را افشانده‌ام از عشق
روز و شبم عشق، تاب و تبم عشق                 ورد هماره، روی لبم عشق
اخم ندارم، چون غضبم عشق                         شادیم از عشق، هم تعبم عشق
خانه ندارم مال ندارم                                     ثروتم از عشق، زور و زرم عشق
حادثه بارید، فاجعه آرید،                                شعله ببارید، ابر ترم عشق
اشرفی‌ام من، هم شرفم عشق،                 فن من عشق است، هم حرف ام عشق

                   بال و پرم عشق، شور و شرم عشق
                                 درد سرم عشق 
                                    نازخرم عشق
                                        دور و برم عشق
                                 ....دور و برم عشق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر