شنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۶

فردای ما- ضرب و شتم مردم توسط نیروی انتظامی جنایتکار بدون دلیل

بخشنامه شرم آور آموزش و پرورش در مورد شرايط استخدام

وزارت آموزش و پرورش طی یک بخشنامه‌ توهین آمیز، شرایط و ضوابط استخدام معلمان را مشخص کرده است. اين بخشنامه شامل فهرستی طولانی از انواع بیماری‌های مزمن و غیرمزمن از جمله بیمارهای دندان و کلیه و همچنین بیماریهای زنان می باشد که صلاحیت معلمان برای استخدام را منتفی می کند. (خبرگزاريحكومتي فارس – 1شهريور1396)
بند ۱۷ این بخشنامه لیستی از بیمارهای رایج زنان از جمله اختلالات ماهانه، موهای زاید صورت، سابقه جراحی بیماری‌های رحمی، ناباروری، کیست‌های تخمدانی، اندومتریوز، سرطان سینه و تخمدان را به عنوان موانع استخدام ردیف کرده است.لازم به ذکر است که تنها زمینه ای که زنان می توانستند در آن به راحتی اشتغال داشته باشند تعلیم و تربیت و معلمی بود. این لیست «شرم آور» که بر خلاف روند جهانی تأمین کار مناسب برای همه زنان می باشد، زنان ایران را بیش از پیش از اشتغال، کسب درآمد و استقلال مالی محروم می کند.

سارا رستمی، 28ساله در بانه دستگير شد

سارا رستمی، 28ساله، از اهالي سنندج، دوشنبه شب 30مرداد 96 از سوي ماموران امنيتي رژیم ایران در بانه دستگير شد.بازداشت وي بدون حکم قضایی صورت گرفت و تاکنون اطلاعی در رابطه با محل نگه‌داری‌اش حاصل نشده است.وي به هنگام بازداشت، مورد ضرب و‌ شتم قرار گرفته و اتهامش همكاري با احزاب كردي عنوان شده است

گزارشگران بدون مرز و كيس عاليه مطلب زاده

سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرين گزارش خود به تاريخ 1شهريور 96 در مورد محدوديت آزادي بيان در ايران، به كيس عاليه مطلب زاده پرداخت و نوشت: دادگاه انقلاب تهران ۲۱ مردادماه عالیه مطلب‌زاده، عکاس روزنامه‌نگار و مدافع حقوق زنان را به سه سال حبس به اتهام اقدام عليه امنيت ملي محكوم كرد. مطلب‌زاده در ۶آذر 95 بازداشت و با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی در انتظار برگزاری دادگاه آزاد شده بود
http://women.ncr-iran.org/…/3336-ايران-گزارشگران-بدون-مرز-و…

فراخوان فوری دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا برای نجات جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در ایران

ما از اخباری که از ایران در مورد شرایط زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا در رجایی شهر گوهردشت واقع در شهرستان کرج در غرب تهران بدستمان میرسد بسیار نگران هستیم.
عفو بین الملل یک فراخوان فوری صادر کرده است با عنوان ایران: اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی در اعتراض به شرایط غیر انسانی.
عفو می گوید که ”شرایط بازداشت آنقدر فجیع است که زندانیان به ناچار احساس می کنند مجبور به رفتن در اعتصاب غذا برای تقاضای پایه ای ترین استانداردهای انسانی خود هستند...“
زندانیان خواستار بازگشت به بند قبلی زندان که از آنجا به زور بیرون رانده شدند میباشند. در حین انتقال، آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و از بردن وسایل شخصی خود شامل دارو، لباس، دفترچه یادداشت، عکس و نامه منع شدند. بخش جدید زندان پر از دوربین های مدار بسته و دستگاه های شنود در همه جا میباشد، حتی در محل حمام و توالت ها که نقض شرم آور حق زندانیان در حفظ حریم خصوصی میباشد.
زندانیان خواستار بازگشت اموال خود و جبران خسارت می باشند.
دادستان کل تهران، جعفری دولت آبادی، که در حال حاضر در لیست تحریم های اتحادیه اروپا بدلیل نقض فاحش حقوق بشر میباشد، علنا زندانیان را تهدید کرده وگفته است که ”اقدامات آنها با شکست مواجه خواهد شد“ و ”سیستم قضایی قرار نیست تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیرد“.
تعداد زندانیان اعتصاب غذا کننده اکنون به ۲۱ نفر رسیده است. بسیاری از آنها بیش از ۲۵ روز در اعتصاب غذا بسر میبرند و وضعیت سلامت آنها به سرعت رو به وخامت است. بسیاری از زندانیان در سایر شهرها حمایت خود را از اعتصاب غذا زندانیان سیاسی اعلام کرده اند.
ما فراخوانی را که ده روز پیش به جامعه بین المللی از جمله رئیس پارلمان اروپا آنتونیو تایانی و فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل داده بودیم را تکرار میکنیم و خواهان اقدام و اعمال فشار بر مقامات ایرانی برای احترام به حقوق زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر و رفتار انسانی با آنها هستیم. 
ژرارد دوپره
رئیس گروه دوستان ایران آزاد، پارلمان اروپا
دوستان یک ایران آزاد (فوفی) یک گروه غیر رسمی در پارلمان اروپا است که در سال ۲۰۰۳ تشکیل شد و از حمایت فعال بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه های مختلف سیاسی برخوردار است.
بروکسل - ۲۵ اوت ۲۰۱۷

وضعیت وخیم زندانیان سیاسی که اعتصاب‌غذای آنها وارد پنجمین هفته می‌شود

دژخیمان رژیم از هرگونه رسیدگی به زندانیان اعتصابی خودداری می‌کنند
جعفری دولت‌آبادی دادستان جنایتکار تهران در واکنش به موج همبستگی در داخل و خارج کشور با زندانیان سیاسی اعتصابی؛ با وقاحت اعلام کرد «دستگاه قضا تسلیم اعتصاب‌غذای زندانیان نمی‌شود» (رسانه‌های حکومتی-اول شهریور ۹۶). متعاقباً فشار دژخیمان بر زندانیان که اولین ماه اعتصاب‌غذای خود را پشت سر می‌گذارند شدت یافته است.
زندانیان سیاسی سالن ۱۰بند چهار زندان گوهردشت در بیست و هفتمین روز اعتصاب‌غذای خود در شرایطی وخیم با ضعف شدید جسمی و افت فشار خون مواجهند.‌ شماری از آنها در روز چهارشنبه اول شهریور به هنگام ملاقات با خانواده‌هایشان توان ایستادن یا حتی نشستن بر روی صندلی را هم نداشتند. به‌رغم بیهوش شدن مکرر شماری از اعتصابیون طی چند روز اخیر دژخیمان از هرگونه رسیدگی پزشکی به آنها خودداری می‌کنند. به‌خاطر ایزوله بودن سلولها و کل سالن؛ هیچ هوایی در این سالن جریان ندارد و زندانیان در حال اعتصاب دچار سردردهای شدید شده‌اند.
در همین حال، جمعی از زندانیان سیاسی زندان اردبیل در همبستگی با زندانیان سیاسی گوهردشت یک اعتصاب‌غذای 7روزه (۲تا ۸شهریور) را آغاز کرده‌اند. آنها طی نامه سرگشاده‌یی به خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان اعتصابی شدند.
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از زندان زابل نیز از روز ۲۹مردادماه در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت و اعتراض به شرایط فجیع خود در سلولهای انفرادی زندان زابل، اعتصاب‌غذا و دارو کرده است.
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی تهران نیز در همبستگی با زندانیان اعتصابی زندان گوهردشت به مدت سه روز اعلام اعتصاب‌غذا کرد.
دکتر ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی طی بیانیه‌یی با زندانیان اعتصابی اعلام همبستگی کرد و به‌مناسبت سالگرد قتل‌عام ۶۷ تأکید کرد که تا روز سپرده شدن جلادان به دست عدالت دست از دادخواهی نخواهد کشید.
مقاومت ایران با تأکید بر این‌که جان و سلامتی زندانیان اعتصابی که شماری از آنها به‌دلیل تحمل سالها حبس و شکنجه از بیماریهای مختلف رنج می‌برند، به‌شدت در معرض خطر است؛ خواستار اقدام فعال مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر برای نجات جان زندانیان اعتصابی و تأمین حقوق حداقل و پایه‌یی آنهاست.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳شهریور ۱۳۹۶ (۲۵اوت ۲۰۱۷)

قسمت پنجم - گزارش مستند پزشکی از ۵۲ اعدام در اشرف ۱۰شهریور۱۳۹۲- دکتر جواد احمدی-پزشک ارشد در اشرف

وحشت از بپاخاستن مردم در میان ذبح کلمات

آخوند علم‌الهدی گماشته خامنه‌ای در مشهد در نمایش جمعه ، به‌صورت رک و وقیحانه‌یی بار دیگر مفاهیمی چون «دین» و «دین داری»، «آزادی» و امثال آن را در پای سرسپاری به نظام منحوس ولایت فقیه ذبح کرد و از لزوم استفاده به قول خودشان ابزاری از دین و فرهنگ دینی توسط حاکمان صحبت کرد و روشن کرد که چرا آخوندهای حاکم که خودشان مطلقاً بی‌دین و فاسدند این قدر دوست دارند که مردم دیندار و در واقع به ظواهر دین پایبند باشند؛ وی گفت:
«مسئولان عزیز ما به این نکته توجه داشته باشند. مردم ما اگر مردم با ایمان بودند مردم ما جهت و رویارویی شون بطرف قبله بود، مردم ما خداشناش و خداپرست و معاد باور بودند، این مردم صبور ترند. این مردم مقاوم ترند، این مردم در کنار نظام بیشتر می‌ایستند و نظام رو بیشتر کمک می‌کنند، وابستگی مردم به نظام و انقلاب بیشتر می‌شود، مردمی که وابسته این نظامند، مردمی که صبورند، مردمی که حتی در مقام تحقق اصول ایمانی و اعتقادی‌شان تا آن آخرین قطره خون‌شان وارد عرصه مجاهده در راه این نظام می‌شوند، اداره کردن این مردم به مراتب آسانتر از مردمی است که زیاده‌خواه باشند، افزون طلب باشند، رفاه طلب باشند، بخواهند روز به روز بهتر خوشگذرانی کنند، روز به روز بیشتر رفاه داشته باشند، بارشون روی دوش دولت بیشتر بیاندازند، خب اداره این مردم سخت‌تر است. پس اگر فرهنگ دینی مردم توی جامعه ارتقا پیدا کرد، سطح ایمان مردم در جامعه بالا رفت، اداره این کشور و مدیریت این مردم برای مسئولان آسانتر و ساده‌تر خواهد بود».
این آخوند وقیح در ادامه گفت: «اگر مردم ما مردم بی‌بند و بار بار آمدند، اگر مرد زن ما مرد و زن ولنگار بودند، اگر جوانان ما جوانان شهوت ران بار آمدند، روح مجاهده ندارند، روح صبوری ندارند، در مقابل نارساییها و کمبودها طغیان می‌کنند و مردم طغیانگر در برابر کمبودها مدیریت‌شان سخت‌تر و مشکل‌تر خواهدبود. پس یک کاری کنند فرهنگ دینی رو ارتقا بخشند، سطح فرهنگ دینی رو بالا ببرند. این‌که شما بخواهید به‌عنوان آزادی یک عده‌یی را از خودتان راضی کنید، بی‌بندوباری ترویج کنید و روی بی‌بندوباری و ولنگاری شهوات رانی، اسم مقدس آزادی را بگذارید، این تیشه به ریشه خود زدن است، «یکی بر سر شاخه بن بریدن است». شما مدیریت خودتان را به چالش انداختید. مردم ولنگار و بی‌بند و بار، جوانهایی که هیچ محدودیتی در اجرای نفسانیات و شهوات‌شان نداشته باشند، اینها جوانهای سرکشند، این مردم، مردم یاغی اند، مدیریت مردم یاغی و جوان سرکش در کشور کار آسانی نیست. اینها مبدأ مفاسدند اخلاقی خواهند شد. اینها مشکل ایجاد می‌کنند در درجه اول برای دولتی که می‌خواهد کشور را اداره کند. نه این‌که شما فکر کنید حالا با یک حرکت سیاسی با یک انگیزه سیاسی بیاید بی‌بندو باری را ترویج کنید که رقیب سیاسی خودتان را در یک جهت سرکوب کنید و بعد فکر کنید که شما کشور را اداره کردید».
آخوندهای دین‌فروش از یک طرف اسم تحمیق و به اسارت کشاندن مردم را می‌گذارند دین و از طرف دیگه آزادی را ولنگاری و بی‌بند و باری معنی می‌کنند تا بتوانند مردم را به بند بکشند و به اسم دین آزادی را سر ببرند؛ به این ترتیب در حالی که به تصریح قرآن، پیام انبیا آزادی بود و انبیا به‌خاطر این آمدند که زنجیرهای اسارت را از دست و پای مردم باز کنند، اما دین و مذهب توسط خمینی و آخوندهای خمینی صفت وسیله‌یی می‌شود برای اسارت مردم.
https://www.mojahedin.org/news/204100/

مصاحبه با گابریل مارتینز براسسکو خبرنگار آرژانتینی و برملا شدن نقش رژیم ایران در جنایت تروریستی بوئیس آیرس

گابریل مارتینز براسسکو خبرنگار آرژانتینی و نویسنده کتاب «خودکشی‌شده، ترور قاضی آلبرتو نیسمن» در مصاحبه با سیمای آزادی، درباره برملا شدن دیدار وزرای خارجه سابق رژیم آخوندی و آرژانتین در سال 2011 در راستای امضای یک یادداشت تفاهم با هدف لاپوشانی نقش رژیم در جنایت تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994، گفت: «بخش پنهانی (مذاکرات)، شامل (تلاش برای) لغو پنج (حکم جلب) هشدار قرمز انترپل بود که به همکاری بین‌المللی برای دستگیری و استرداد مظنونان (رژیم) ایران به‌اتهام قتل در بمب‌گذاری آمیا فراخوان می‌دهد».
سفیر سابق آرژانتین در سوریه تأیید کرد که هکتور تیمرمن وزیر خارجه سابق در ژانویه 2011 به سوریه رفته است تا با رژیم تهران درباره یک توافق مصونیت در رابطه با بمب‌گذاری مرکز آمیا در بوئنوس‌آیرس مذاکره کند. این دیدار توسط دیکتاتور سوریه بشار اسد و علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه وقت (رژیم) ایران میزبانی شد. تیمرمن و رئیس‌جمهور سابق کریستینا فرناندز همواره این دیدار را رد می‌کردند و اکنون با اتهام خیانت مواجهند.
هکتور تیمرمن وزیر خارجه سابق آرژانتین و علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه پیشین رژیم ایران
بخش پنهانی، شامل (تلاش برای) لغو پنج (حکم جلب) هشدار قرمز انترپل است که به همکاری بین‌المللی فراخوان می‌دهد برای دستگیری و استرداد مظنونان (رژیم) ایران به‌اتهام قتل در بمب‌گذاری آمیا. محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، محسن ربانی رایزن فرهنگی وقت (سفارت رژیم ایران) در بوئنوس آیرس، احمد وحیدی وزیر دفاع وقت (رژیم) ایران، احمدرضا اصغری دبیر سوم سفارتخانه (رژیم) ایران در آرژانتین و علی فلاحیان که وزیر اطلاعات (رژیم) ایران بود. در سال 2013 (رژیم) ایران و دولت آرژانتین یک یادداشت تفاهم را امضا کردند تا به‌همراه هم بر سر این بمب‌گذاری تحقیق کنند و دادگاه آرژانتین نتیجه گرفت که این یادداشت تفاهم ضد قانون اساسی است. اکنون رئیس‌جمهور سابق کریستینا فرناندز و وزیر خارجه او هکتور تیمرمن با محاکمه باتهام خیانت به‌خاطر مذاکره پنهانی بر سر توافق با رژیم ایران به‌منظور ازبین‌بردن احکام جلب هشدار قرمز مواجهند.
مصاحبه سیمای آزادی با خبرنگار و نویسنده، گابریل براسسکو from Simay Azadi on Vimeo.

علیرضا آوایی ، جایگزین پورمحمدی جنایتکار وزیر دادگستری روحانی-سر و ته یه کرباسن

سالانه ۳۵هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران تحت حاکمیت آخوندها جان خود را از دست می‌دهند

یک کارگزار رژیم اعتراف کرد سالانه 35هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.محمد درویش مدیرکل سازمان محیط‌زیست رژیم با اعتراف به این تلفات گفت:‌ آلودگی محیط‌زیست یکی از مهمترین چالشهای پیش روی ما است فقط در تهران سالانه ۵هزار نفر بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند.
وی که روز پنجشنبه 2شهریور در اراک صحبت می‌کرد هم‌چنین اعتراف کرد: بر اساس آمارهای موجود در 9ماه اخیر ورودی درگذشتگان به بهشت زهرای تهران 49سال سن داشته‌اند در حالی که امید به زندگی 79سال تعریف شده است.
بیشتربخوانید:

هراس امام جمعه خامنه‌ای در یزد: مجاهدین درصدد شکایت و پرونده‌سازی علیه نظام در مجامع جهانی هستند

امام جمعه خامنه‌ای در یزد، در هراس از گسترش دادخواهی و فراخوانها برای محاکمه سران رژیم به‌خاطر قتل‌عام 30000زندانی سیاسی در سال 67 گفت: مجاهدین امروز مدعی شده‌اند نظام به آنها ظلم کرده و با پشتیبانی آمریکا و غرب درصدد شکایت و پرونده‌سازی علیه نظام در مجامع جهانی هستند.آخوند محمدرضا ناصری در نمایش جمعه یزد افزود: دولت و به‌خصوص وزارت‌خارجه نباید نسبت به این اقدامات مجاهدین در خارج کشور بی‌تفاوت باشد
https://www.mojahedin.org/news/204105/
هراس نظام از گسترش جنبش دادخواهی شهدای قتل عام ۶۷ from Simay Azadi on Vimeo.

ایجاد جو سرکوب بر مزار شادروان اصغر نحوی‌پور در چهلمین روز فراغش






















روز سوم شهریورماه، چهلمین روز شهادت پهلوان اصغر نحوی‌پور است. بنا بر فراخوان حامیان این ورزشکار پهلوان قرار بود بر مزار شادروان اصغر نحوی‌پور مراسمی برگزار شود. بنا بر گزارشهای میدانی عملاً امکان این تجمع به‌وجود نیامده است. افراد در صحنه گزارش کردند: «حضور لباس‌شخصیها بر سر مزار اصغر نحوی‌پور بسیار زیاد است و اجازه نمی‌دهند کسی آنجا برود. هرکس از آنجا رد می‌شود می‌گویند از اینطرف نروید یعنی اساساً نگذاشتند که تجمعی شکل بگیرد
این گزارش تأکید می‌کند :نیروهای اطلاعاتی و مأموران لباس‌شخصی یک خانم را دستگیر کردند
بر اساس گزارشات دریافتی شماری از کسانی که با مزار شادوران اصغر نحوی‌پور نزدیک می‌شدند با برخوردهای تهدیدآمیز مأموران سرکوبگر رژیم مواجه و پراکنده می‌شدند. بنا‌ به گزارشهای دریافتی روز سه‌شنبه 31مرداد 96 جمعی از مردم و آزادیخواهان برای مراسم چهلم پهلوان شادروان اصغر نحوی‌پور در روز سوم شهریور در بهشت زهرای تهران و سراسر کشور فراخوان داده بودند
خاطرنشان می‌شود اوایل مرداد ماه پهلوان اصغر نحوی‌پور، در دفاع از زنان هموطن، یک آخوند رذل را در مترو شهرری گوشمالی داد اما با شلیک تیر مستقیم مأموران جنایتکار انتظامی و در حالی که فریاد می‌زند جانم فدای ایران به‌شهادت رسید
https://www.mojahedin.org/news/204076/

آگهی هم‌زمان یک زوج ایرانی برای فروش کلیه‌ها و مغز استخوان

یک زن و شوهر به‌دلیل فقر قصد دارند به‌صورت همزمان کلیه و مغز استخوان خود را بفروشند
سایت حکومتی مشرق‌نیوز روز 3شهریور 96 تصویری از یک آگهی فروش منتشر کرد که در آن یک زوج ایرانی به‌دلیل فقر، برای فروش کلیه‌ها و مغز استخوان خود اعلام آمادگی کرده‌اند
در این آگهی که در یکی از خیابانهای ایران و روی یک تابلوی راهنمایی و رانندگی نصب شده، آمده است: یک زوج به‌علت مشکلات مالی مجبور بفروش کلیه و مغز استخوان هستند. آزمایش آماده است. A+ و O+
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع نیز تأکید کرده که 'قانونی در رابطه با خرید اعضای بدن انسان وجود ندارد'. حسن هاشمی، وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی نیز از وجود 50واحد فراهم‌آوری اعضا در ایران خبر داد
روزنامه حکومتی آرمان در مطلبی که درباره بازار خرید و فروش کلیه در ایران منتشر کرده، گزارش کرد :آمار رسمی در ایران نشان می‌دهد سالانه نزدیک به دو هزار و 300مورد پیوند کلیه انجام می‌شود که از این تعداد تنها 595مورد، از طریق بیماران مرگ مغزی انجام می‌شود. 20درصد از جمعیت کشور یعنی 15میلیون نفر مبتلا به بیماریهای کلیوی هستند که 35هزار نفر از آنها ناچارند هفته‌یی دو تا سه بار دیالیز شوند
علی ربیعی، وزیر تعاون کابینه آخوند روحانی نیز با تأکید بر این‌که آمار بیماران دیالیزی در ایران رو به افزایش است، اعلام کرد که سالانه پنج هزار نفر به آمار این بیماران افزوده می‌شود
وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی درباره آمار پیوندهای انجام شده، گفت: «تاکنون در کشور 43هزار پیوند کلیه، 4000پیوند کبد، 800پیوند قلب، 133پیوند ریه و بیش از 8000پیوند مغز استخوان داشته‌ایم
به‌رغم تأکید وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی مبنی بر این‌که 'کلیه فروشی زشت است'، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع با این توجیه که ' انسانهای زیادی هم با یک کلیه زندگی می‌کنند' گفته بود: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به‌سر می‌برد و با دریافت 20الی 30میلیون زندگی‌اش متحول می‌شود این کار را انجام دهد
:بیشتر بخوانید
https://www.mojahedin.org/news/204108

زندانی سیاسی شاهین ذوقی تبار: من و دیگر زندانیان سیاسی تا آخرین قطره خون خود به اعتصابمان ادامه می‌دهیم

زندانی سیاسی شاهین ذوقی تبار که خود در شمار زندانیان اعتصابی گوهردشت است طی پیامی با تأکید بر پایداری و مقاومت خود و یارانش در اعتصاب غذا، دیکتاتوری حاکم را مانند قوم مغول که برای نابودی ایران آمده بود توصیف کرده و با اشاره به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 تأکید می‌کند: ”زمانه عوض شده و رژیم نمی‌تواند هر کاری که می‌خواهد بکند. و من و دیگر زندانیان سیاسی تا آخرین قطره خون خود و تا قبول درخواست‌هایمان به اعتصابمان ادامه می‌دهیم
https://www.mojahedin.org/news/204103/

بیانیه زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت

جمعي از زندانيان سياسي در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت کرج طي بيانيه اي، خواستار حمايت مردم از اعتصاب غذا و پايداريشان در برابر دژخيمان شدند.
آنها به مجامع و ارگانهاي حقوق بشري بين المللي براي بازديد از وضعيت زندانيان سياسي در زندانهاي رژيم آخوندي از جمله زندان گوهردشت فراخوان دادند.
در بيانيه زندانيان سياسي در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت كرج آمده است:
آزادي وکرامت انساني آسان بدست نمي آيد. هر چيزي بهايي دارد.
قريب به چهار دهه سرکوب و تجاوز و تعدي به حقوق انساني مان ميگذرد. هم اکنون ما و بعضي از برادران هم بندمان در گذر از هفتاد سالگي در زندان،‌ شاهد تجاوز آشکار به حقوق زندانيان سياسي و عقيدتي و زورگويي دست اندرکاران و سرکردگان دستگاه قضاييه،‌ اطلاعات و زندانبانان اين حاکميت هستيم.
زندانيان بي پناه با استقبال از پر خطرترين رفتارهاي مأموران و شکنجه در زمان انتقال به انفرادي و تنها با مقاومت و ايستادگي، دست به اعتصاب غذا زده و ما همگي در اين حرکت حق طلبانه با هم متحد هستيم .
اکنون ۲۶ روز از اعتصاب غذا را پشت سر ميگذاريم و در اين شرايط حساس و پر خطر انتظار ياري از هموطنان حق طلب و مخصوصاً اشخاص حقيقي و حقوقي و مدافعان حقوق بشر را داريم تا در برابر خودسري ها و قانون شکني هاي اين ستمگران حتي با يک دعا ما را ياري دهند.
ما ميخواهيم با مواضع بر حقتان در صف و کنار ستمگران قرار نگيريد و حتي اگر شده ما را دعا کنيد و نسبت به اين همه ظلم و جنايت بي تفاوت نباشيد.
ما به تمامي مجامع و ارگانهاي حقوق بشري بين المللي براي احقاق حقوقمان فراخوان ميدهيم و خواستار بازديد آنان از وضعيت زندانيان سياسي و خودمان در ايران هستيم.
زندانيان سياسي اعتصابي در بيانيه خود افزوده اند: هموطنان، آگاه باشيد کساني که حداقل الزامات زندگي ما زندانيان را که با هزينه هاي خودمان تامين و خريداري شده بود را غارت کرده و به يغما برده اند، ماموراني همچون پاسدار تروريست محمد مرداني رئيس زندان گوهردشت کرج موسوم به رجايي شهر، معاون زندان، قبادي،‌ فرمانده گارد سرکوبگر زندان سرگرد ذولفعلي و همچنين يوسف مردي سرکرده حفاظت اطلاعات و سرکرده پاسياري، باقري و همچنين معاون حفاظت اطلاعات شخصي بنام عظيمي بودند که بايستي در روز موعود در کنار دستوردهندگان خويش،‌ در دادگاههاي مردمي و بين‌المللي پاسخگوي اين همه جنايت باشند.
در خاتمه و در ايام سالگرد تاسيس سازمان پر افتخار مجاهدين خلق ايران پيشاپيش ۱۵ شهريور،‌ پنجاه و دومين سالگرد تاسيس سازمان را به مسعود و مريم و تک تک رزمنده شيران ارتش آزادي و تمامي اشرف نشانها در داخل و خارج ميهن و خلق قهرمان ايران تبريک ميگوييم و آرزوي سرفرازي و افتخار روز افزون براي اين گنجينه عظيم ملي و ميهني داريم.
درود بر همه شما
سلام بر آزادي
جمعي از زندانيان سياسي و در حال اعتصاب،‌ محبوس در سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت کرج
شهريور ۱۳۹۶

قهرمانان چنگاچنگ اهریمن در زندانهای فاشیسم آخوندی

بیست و هفت روز از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت می‌گذرد. حرکت و مقاومتی جمعی که در نوع خود طی سالهای اخیر کم نظیر بوده است. این تصمیم و پایداری و استمرار آن، با خود پیامها و یادآوریهایی را ضروری می‌نماید
علت و سبب اعلام شده این اقدام گروهی و جمعی، ایستادگی برابر تضییقات و بی‌حرمتیها و دست اندازی به وسایل زندانیان از جانب دست‌آموزان و عاملان نظام ولایت فقیه می‌باشد. این اقدام شجاعانه در محاصره دیوار و آهن و جلادان، نمودی از خشم و اعتراض اجتماعی جامعه ایران است که توسط پیشتازان پایداری آنان در زندانهای ارتجاع آخوندی بارز می‌شود.
وجه دیگر این اعتصاب‌غذای گروهی و همبسته، پیامی است که از جنبش دادخواهی به سراسر ایران از جمله درون زندانها رسوخ نموده است. در خبرها و مقاله‌ها و گزارشات متعدد سه ماه گذشته پیرامون جنبش دادخواهی در فضای مجازی و رسانه‌ها شاهد ضربات پی‌در‌پی بر تمامیت دستگاه ولایت فقیه بوده‌ایم. جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان تابستان 67، جریان گسترش یابنده‌ و بی‌توقفی است که رژیم از آن خلاصی نخواهد داشت.
واقعیت این است که جولان دادنهای بازجویان و جلادان زندانهای آخوندی، هر چقدر هم استمرار داشته باشد ـ که دارد ـ تحت تأثیر فشارهای اجتماعی، خانواده‌ها، افشاگریهای مقاومت و خود زندانیان و نیز اقدامات بین‌المللی، دچار گسلهای ناگزیر گشته است. مقاومت جانانه زندانیان سیاسی در درون زندانها طی یک دهه گذشته، تمام حساب و کتابهای زندان و زندانی توسط ارتجاع آخوندی و دستگاه قضاییه‌اش را به هم ریخته است. قهرمانان و دلاوران زندانی طی این سالیان توانسته‌اند هویت سیاسی و مبارزاتی‌شان را به دژخیمان ولایت فقیه تحمیل کنند؛ و از طرفی با نتایج حاصل از این موفقیت، زندان و زندانی را با مسائل سیاسی و اجتماعی عموم مردم ایران پیوند زنند.
وجه دیگر اعتصاب‌غذای جمعی زندانیان سیاسی، اثبات تعادل‌قوای جدید سیاسی و اجتماعی بین مردم و مقاومت با حکومت آخوندی است. این تعادل‌قوا حتی با سه سال پیش در جریان هجوم به بند 350 زندان اوین متفاوت است. اقدام جدید زندانیان سیاسی گوهردشت و بلافاصله حمایت زندانیان سیاسی اردبیل از آنان و پیوستنشان به اعتصاب غذا، تمام حساب و کتابها و رشته‌های دستگاه قضایی آخوندی در این رویداد را پنبه کرد و به بن‌بست کشاند.
وجه دیگر اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در فضای جوشان جنبش دادخواهی، همبستگی گسترده داخلی و بین‌المللی از آن است. هزاران سایت و وبلاگ و صفحات مجازی به‌طور شبانه‌روزی به انعکاس مداوم و مکرر این اقدام شجاعانه فرزندان دلاور و قهرمان ایران‌زمین مشغولند. در این اشتغال و همت ملی و میهنی و انسانی، همگان به دفاع از حقوق زندانیان و نیز هشدار نسبت به جانشان برخاسته‌اند. سازمانهای بین‌المللی و مدافعان حقوق‌بشر ضمن حمایت از حقوق مسلم زندانیان، رژیم آخوندها و دستگاه قضایی آن را مسئول جان زندانیان اعلام نمودند.
رژیم آخوندی تلاش کرد از طریق به‌اصطلاح دادستان انقلاب تهران ـ دژخیم عباس جعفری دولت‌آبادی ـ این اعتصاب را ناچیز جلوه دهد و خواسته‌های زندانیان را نادیده انگارد و تهدید به سرکوب کند؛ اما استمرار مقاومت زندانیان، باعث به بن‌بست کشاندن دستگاه قضایی حکومت آخوندی شده است.
آنچه اکنون در اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی گوهردشت و زندان اردبیل جریان دارد، نمودی از اراده و خواست قاطع مردم ایران در ایستادن و پایداری بر حقوق مسلم خود و استیفای آن می‌باشد. تقارن این رویداد با هفته‌های گرامیداشت قهرمانان سر به «دار» تابستان 67در بطن جنبش دادخواهی، وجهی دیگر از بروز تعادل‌قوای جدید مردم و مقاومت ایران در برابر ایلغار دیوسالار فاشیسم مذهبی آخوندی می‌باشد.
با تمام توش و توان و اراده‌مان و در همبستگی ملی‌مان، به پشتیبانی از زندانیان سیاسیِ در اعتصاب برخیزیم و صدای آنان در ایران و سراسر جهان باشیم...
«جان شیفته‌یی چو تو
چنگاچنگ اهریمن
با عشقی سایه‌نشین هستی ات
و ستارگانی
سینه ـ ریز و گلوبند آزادی...
کیفرخواست تو:
داغ‌های مادرانت
یادهای سربین سرزمینت
دختران فراری
ایران گرسنگی!
کیفرخواست تو:
آغوش‌های محبت‌های غارت شده
شهرهای «دار»
منشور تیرباران شده آزادی!
کیفرخواست تواند
زندانیِ بی‌حریم و اشیاء تطاول شده.
خبرهای ایران
کیفر خواست تو‌اَند...»
3شهریور 96
بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج from Simay Azadi on Vimeo.

«خدشه به روح و متن برجام» یا روح و متن اسرار هسته‌یی نظام؟

واکنشهای هراس‌آلود مقامات و مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به سفر نیکی هیلی به وین و دیدارش با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش‌از‌پیش نیاز مبرم نظام به حفظ برجام را بارز می‌کند
تلویزیون رژیم در گزارشی که در کانالهای مختلفش پخش کرد از جمله گفت: «سفیر ایران در سازمان ملل‌متحد گفت سفر فرستاده ترامپ به وین نشان می‌دهد آنها به‌دنبال بهانه تراشی و تحت فشار قرار دادن آژانس هستند. غلامعلی خوشرو افزود طبق ۷گزارش آژانس، ایران به برجام پایبند بوده اما این آمریکاست که با وضع تحریمهای نابه‌جا و سخنان تهدیدآمیز به روح و متن برجام خدشه وارد می‌کند». (تلویزیون رژیم- ۳شهریور)
«خدشه وارد شدن به روح و متن برجام» برای رژیم چیزی نیست جز برملا شدن سازشهای آژانس به توصیه دولت اوباما در سال ۹۴ مبنی بر لاپوشانی بخشی از فعالیتهای هسته‌یی رژیم. و برملا شدن همین «اسرار» در کانون نگرانیهای مقامات حکومتی قرار دارد:
تلویزیون رژیم در یکی از گزارشهای زنجیره‌یی دیگرش از جمله گفت: «آقای ظریف وزیر خارجه ایران در نامه‌یی به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از احتمال نشر اسرار و محرمانه‌های ایران ابراز نگرانی کرد». تلویزیون رژیم در ادامه گفت: «هیلی در ملاقاتش با آمانو بیش از همه بر لزوم بازدید از مراکز و تأسیسات نظامی ایران تأکید کرد». و افزود: «دیدار سه ساعته خانم نیکی هیلی در وین با آمانو کماکان در ایران و آمریکا بازتاب دارد». (تلویزیون رژیم- ۳شهریور)
سایت حکومتی انتخاب در مورد دلواپسیهای ظریف در نامه‌اش به موگرینی و آمانو نوشته است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید... «مفاد امنیتی تحت اجرا و حقوق شخصی» را رعایت کرده و «هر اقدام احتیاطی را که برای محافظت از اسرار بازرگانی، فنی و صنعتی و هم‌چنین اطلاعات محرمانه‌ای که به دست می‌آورد، لازم است، انجام دهد.» هرگونه کمک به رویکرد مخرب دولت ایالات متحده برای تضعیف «اجرای موفق» برجام، یا به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در مورد ایران و فعالیتهای هسته‌یی‌اش، با طرفهای ثالث از جمله نماینده حکومت ایالات متحده، فراتر از اطلاعات معمول که مدیر کل در اختیار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌دهد، در تطابق با مفاد فوق‌الذکر نخواهد بود». (سایت انتخاب- ۱شهریور)
ظریف در گفتگو با رسانه‌های حکومتی هم دلواپسی‌اش از برملا شدن پیشینه هسته‌یی رژیم در اثر فشارهای اخیر آمریکا را برملا کرد و از جمله گفت: «اهداف و نتایج اعلام شده برای سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین با مفاد مختلف برجام و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت در خصوص نقش آژانس و ضرورت صیانت از استقلال آن و حفاظت از اطلاعات حساسی که در معرض اطلاع آژانس قرار می‌گیرد، در تعارض است». (خبرگزاری ایسنا- ۳شهریور)
خدشه به روح و متن برجام یا روح و متن اسرار هسته‌یی نظام؟ from Simay Azadi on Vimeo.