شنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۶

«خدشه به روح و متن برجام» یا روح و متن اسرار هسته‌یی نظام؟

واکنشهای هراس‌آلود مقامات و مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به سفر نیکی هیلی به وین و دیدارش با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش‌از‌پیش نیاز مبرم نظام به حفظ برجام را بارز می‌کند
تلویزیون رژیم در گزارشی که در کانالهای مختلفش پخش کرد از جمله گفت: «سفیر ایران در سازمان ملل‌متحد گفت سفر فرستاده ترامپ به وین نشان می‌دهد آنها به‌دنبال بهانه تراشی و تحت فشار قرار دادن آژانس هستند. غلامعلی خوشرو افزود طبق ۷گزارش آژانس، ایران به برجام پایبند بوده اما این آمریکاست که با وضع تحریمهای نابه‌جا و سخنان تهدیدآمیز به روح و متن برجام خدشه وارد می‌کند». (تلویزیون رژیم- ۳شهریور)
«خدشه وارد شدن به روح و متن برجام» برای رژیم چیزی نیست جز برملا شدن سازشهای آژانس به توصیه دولت اوباما در سال ۹۴ مبنی بر لاپوشانی بخشی از فعالیتهای هسته‌یی رژیم. و برملا شدن همین «اسرار» در کانون نگرانیهای مقامات حکومتی قرار دارد:
تلویزیون رژیم در یکی از گزارشهای زنجیره‌یی دیگرش از جمله گفت: «آقای ظریف وزیر خارجه ایران در نامه‌یی به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از احتمال نشر اسرار و محرمانه‌های ایران ابراز نگرانی کرد». تلویزیون رژیم در ادامه گفت: «هیلی در ملاقاتش با آمانو بیش از همه بر لزوم بازدید از مراکز و تأسیسات نظامی ایران تأکید کرد». و افزود: «دیدار سه ساعته خانم نیکی هیلی در وین با آمانو کماکان در ایران و آمریکا بازتاب دارد». (تلویزیون رژیم- ۳شهریور)
سایت حکومتی انتخاب در مورد دلواپسیهای ظریف در نامه‌اش به موگرینی و آمانو نوشته است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید... «مفاد امنیتی تحت اجرا و حقوق شخصی» را رعایت کرده و «هر اقدام احتیاطی را که برای محافظت از اسرار بازرگانی، فنی و صنعتی و هم‌چنین اطلاعات محرمانه‌ای که به دست می‌آورد، لازم است، انجام دهد.» هرگونه کمک به رویکرد مخرب دولت ایالات متحده برای تضعیف «اجرای موفق» برجام، یا به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در مورد ایران و فعالیتهای هسته‌یی‌اش، با طرفهای ثالث از جمله نماینده حکومت ایالات متحده، فراتر از اطلاعات معمول که مدیر کل در اختیار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌دهد، در تطابق با مفاد فوق‌الذکر نخواهد بود». (سایت انتخاب- ۱شهریور)
ظریف در گفتگو با رسانه‌های حکومتی هم دلواپسی‌اش از برملا شدن پیشینه هسته‌یی رژیم در اثر فشارهای اخیر آمریکا را برملا کرد و از جمله گفت: «اهداف و نتایج اعلام شده برای سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین با مفاد مختلف برجام و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت در خصوص نقش آژانس و ضرورت صیانت از استقلال آن و حفاظت از اطلاعات حساسی که در معرض اطلاع آژانس قرار می‌گیرد، در تعارض است». (خبرگزاری ایسنا- ۳شهریور)
خدشه به روح و متن برجام یا روح و متن اسرار هسته‌یی نظام؟ from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر