یکشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۶

تهدید توخالی برای خروج از برجام، گزارشی از فاکس نیوز

حسن روحانی تهدید به ازسرگیری برنامه اتمی کرد. اما همه می‌دانند که این یک تهدید توخالی است
تلویزیون فاکس‌ نیوز 28مرداد 96:‌
رژیم ایران تهدید کرده است که برنامه اتمی خود را از سر بگیرد این امر بعد از اعلام تحریمهای جدید آمریکا بود، در این رابطه خبرنگار فاکس‌ نیوز از وزارت‌خارجه گزارش می‌دهد:
رژیم ایران به آمریکا هشدار می‌دهد تحریمهای بیشتر علیه ما را متوقف کنید در غیراین صورت ما از توافق اتمی بیرون خواهیم کشید.روحانی می‌گوید: «ایران قطعاً در مدت زمان کوتاهی نه در ابعاد هفته‌ها یا ماهها بلکه در ظرف ساعتها و روزها برنامه خود را از سر می‌گیرد».
خبرنگار فاکس نیوز:‌ رئیس‌جمهور رژیم ایران تهدید می‌کند که ازسرگیری برنامه اتمی آن از آنچه دو سال پیش به‌حالت تعلیق درآوردند خطرناکتر خواهد بود.روحانی می‌گوید: «اگر دولت آمریکا می‌خواهد تجربه گذشته را تکرار کند ما به موقعیتی بسا پیشرفته‌تر از زمانی که مذاکرات شروع شد بازمی گردیم».‌آمریکا و رژیم ایران در مورد توافق اتمی سال 2015 باهم درگیرند. دولت ترامپ می‌گوید رژیم ایران روح آن توافق را نقض کرده است.
هیتر نائرت: «من نمی‌خواهم به آن تهدید یا آن فرضیه توسط روحانی جواب دهم دولت ترامپ هم‌چنان به مقابله با طیفی از تهدیدهایی که رژیم ایران اعمال می‌کند متعهد است».
با پرتاب موشکهای بالستیکی و نقض حقوق‌بشر و حمایت از گروه‌های افراطی در سراسر خاورمیانه فعالیتهای رژیم ایران به میزان زیادی خارج از کادر توافق اتمی است.در حالیکه برخی از نمایندگان شعار می‌دادند «مرگ بر آمریکا» مجلس ایران با اتفاق آرا رأی داد که هزینه بیشتری برای برنامه موشکهای بالستیکی و عملیاتهای خارج از کشور سپاه پاسداران اختصاص یابد. دولت ترامپ رژیم ایران را به‌خاطر این رفتار با تحریم‌ها، مجازات کرده است.
وزارت‌خارجه می‌گوید دولت در حال بررسی سیاست کامل خود در رابطه با ایران است از جمله این‌که آیا توافق اتمی را حفظ کند یا خیر؟
هیتر نائرت: «ما کماکان معتقدیم آنچه رژیم ایران انجام می‌دهد بی‌ثبات کننده است و توافق اتمی مانع این اقدامهای بی‌ثبات کننده نشده است».
دولت ترامپ هیچ زمانبندی در مورد بررسی سیاست خود در مورد ایران نداده است. دولت باید ظرف ۹۰روز اعلام کند که آیا رژیم ایران از عناصر اصلی توافق اتمی تبعیت کرده است یا خیر. جمعی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه از وزارت امور خارجه خواستند که توافق اتمی را تأیید نکند. مهلت بعدی دولت ترامپ در ماه اکتبر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر