چهارشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۶

بالا گرفتن بحران درونی نظام با شروع کار کابینه دوم آخوند روحانی

به دنبال شروع به کار کابينه دوم آخوند روحاني شقه و بحران دروني رژيم باالا گرفته است
پاسدار حسين شريعتمداري، نماينده خامنه‌اي در کيهان فهرستي از ناتوانيهاي دولت روحاني از جمله انفعال در مقابل حقوق‌هاي نجومي ، تن دادن به قراردادهاي خسارت‌آفرين، نظير قرارداد با توتال، امضاي معاهده خودتحريمي FATF، امضاي سند ذلت‌بار ۲۰۳۰ را رديف کرده است.
آخوند ذوالنوري از اعضاي مجلس رژيم از باند غالب نيز گفت: مطابق آمار ارائه شده از سوي روحاني و وزارت کار، به ازاي هر يک ميليون نفر بايد ۳۸ هزار کار ايجاد شده باشد. درحاليکه اين ميزان شغل در استان قم ايجاد نشده است.
کابينه آخوند روحاني؛ تعميق شقه، فوران بحران
روضه «همدلي» و «وحدت» و وعده «گشايش» و حل شدن بحران ها با دولت جديد آخوند روحاني در اولين روز کاري، بنا به اعتراف مهره ها و رسانه هاي حکومتي تبديل به چشم انداز بن بست ها و شقه هاي بيشتر شد. (رجا نيوز- ۲۹ مرداد)
يک رسانه حکومتي از باند خامنه اي، با ابراز ترديد نسبت به کارايي دولت جديد روحاني نوشت: «آيا دولت دوازدهم از اين ويژگي‎ها فاصله مي‎گيرد؟ امنيتي، محرمانه، غيرپاسخگو، ناتوان در اجماع‎سازي داخلي، تک‎رو، تنها، بي‎بهره از حمايت و پشتوانه نخبگان، نقدستيز، حاشيه‎ساز، داراي نگاه ابزاري به حاميان»(بهارنيوز- ۳۰ مرداد).
حجاريان از باند موسوم به اصلاح طلبان هم در مورد واقعيت کابينه روحاني اذعان کرد«روحاني نيرويي بهتر از اين وزراي پيشنهادي نداشت اگر داشت، معرفي مي‌کرد. مسأله اين است که کفگير به ته ديگ خورده است و نه کسي را باقي گذاشته‌ايم و نه نيرويي تربيت کرده‌ايم. چرا که ما از اول انقلاب تا به امروز کادرسازي نکرده‌ايم، اگر کادرسازي مي‌کرديم، الان کابينه بهتري داشتيم».(جهان صنعت-31 مرداد)
روزنامه حکومتي جهان صنعت وابسته به باندهاي حامي روحاني در مورد چشم انداز وعده هاي اقتصادي روحاني نوشته است«انتظار اقتصاددانان حامي دولت اين بود که دولت جراحي اقتصاد ايران را هم‌اکنون شروع کند ... با توجه به ترکيب محافظه‌کارانه کابينه مي‌توان حدس زد که انتخاب‌هاي آتي تداوم وضع موجود و تعويق اصلاحات اقتصادي دردناک باشد و اين امر موجب خواهد شد تا مشکلات اقتصادي در گذر زمان بزرگ‌تر شوند».(فرارو-۳۰ مرداد)
يک کارشناس اقتصادي از باندهاي نزديک به روحاني هم با اشاره به سيطره سپاه پاسداران بر امور اقتصادي به واقعيت نياز نظام به برجام اذعان کرده و مي گويد: «مادامي که فعاليت و رانت يک جريان خاص ادامه داشته باشد، هيچ اصلاح اقتصادي در کشور رخ نخواهد داد. او درباره اينکه رويکرد دولت در قبال اين جريان چيست، گفت: دولت دوازدهم هم همانطور که در دولت يازدهم شاهد بوديم، قصد دارد خدمتگزار همين جريان باشد. تا زمانيکه اين جريان(سپاه پاسداران) در اقتصاد ايران حضور تاثيرگذار داشته باشند، قاعدتا شرايط به گونه‌اي پيش خواهد رفت که نيازمند بيرون خواهيم بود و همين مسئله موجب مي‌شود اهرم فشار را در اختيار کنگره آمريکا قرار دهيم و هر زمان که اراده کنند با تحريم‌هاي خود ما را تحت فشار قرار دهند».
بحرانهای درونی رژیم – کابینه روحانی، تعمیق شقه، فوران بحران from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر