چهارشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۶

ضرورت حسابرسی از رژیم ایران مصاحبه با سرهنگ مایکل والتز

سرهنگ مایکل والتز می‌گوید تنها راه درست، حفظ فشار بر رژیم ایران است. این رژیم باید به‌خاطر حمایت از تروریسم و گروگانگیری مورد حسابرسی قرار بگیرد.
جمی ماسل و نویسنده کتاب سنا - تلویزیون فاکس‌ نیوز 30مرداد 96:‌
آیا در عقب‌نشینی کره شمالی سیاست کاخ سفید مؤثر بوده است؟
سرهنگ مایکل والتز: بالاخره یک نفر پیدا شد که جلوی یک قلدر بایستد و به او ضربه متقابل بزند. چیزی که یک دهه مشاهده کرده بودیم وکره شمالی به آن عادت کرده بود و سوزان رایس هم گفته بود ما به آن عادت کرده‌ایم این بود که کره شمالی هم سلاح اتمی داشته باشد و هم منطقه و آمریکا را به گروگان بگیرد.
به همین دلیل این سیاست ترامپ بطوری باورنکردنی مؤثربود. اما ما نباید از خود راضی شویم و بایستی فشار بر چین را نگهداریم. کره شمالی متخصص افزایش فشار و بعد کم کردن آن و در همان حال توسعه موشکهای قاره‌پیمایش است. این رژیم زمان می‌خرد تا موشکها را از سوخت مایع به سوخت جامد برساند یعنی می‌تواند با سرعت بیشتری پرتاب کند. بنابراین ما بایستی فشار را بالا نگهداریم.
فاکس نیوز: در رابطه با ایران روحانی تهدید کرده است که در صورت اعمال تحریمهای جدید از برجام خارج می‌شود. نظرشما چیست؟
جمی متزل کارشناس از شورای آتلانتیک: آمریکا با اعمال تحریمها فشار می‌آورد زیرارژیم ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد موشکهای بالستیک را نقض کرده است بنابراین اگر رژیم ایران تصمیم بگیرد از برجام بیرون بکشد، به‌طور خودکار علیه این رژیم برمی گردد یعنی تصمیم با آنهاست اما عواقب دارد.
مایکل والتز:‌ رژیم ایران برنامه موشک بالستیکی و گروگانگیری آمریکاییها را ادامه می‌دهد و از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کند. در مقابل ما هم این رژیم را مورد حسابرسی قرار می‌دهیم و با تحریمهای افزوده اینکار را می‌کنیم.
کاری که ما باید بکنیم نگه‌داشتن فشار است. فکر کنم این چیزی است که جهان به آن عادت نداشته یعنی موضع قاطع آمریکا و مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر