شنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۹۶

نگرانی رژیم ایران از بازگشایی پرونده ابعاد نظامی برنامه اتمی

جوان روزنامه بسیج سپاه پاسداران در شماره امروز 11شهریور 96 خود طی مقاله‌یی با نگرانی نوشت
مقامهای ارشد آمریکا در تلاشند پرونده PMD را به بهانه‌یی جدید بازگشایی و به انضمام سایر حفره‌های حقوقی برجام ایران را ناقض برجام نشان دهند.
سفر هیلی به وین و موضع آمانو در وین، قطعه‌ای از یک پازل است. سفر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین با هدف «درخواست بازدید از مراکز نظامی ایران» و پس از آن اظهارات یوکیا آمانو بیانگر این است که آمریکا تلاش دارد این پرونده را بازگشایی کند.
یوکیا آمانو گفته بود:‌ «طبق برجام، در صورت وجود اطلاعات معتبر و نگرانی از فعالیت‌های اعلام نشده، آژانس حق دسترسی به همه مراکز نظامی و غیرنظامی را دارد».
از جمله دستاوردهای برجام که قبل و بعد از توافق هسته‌یی توسط دولت عنوان می‌شد: «بسته شدن همیشگی پروندهPMD»، «بهبود روابط ایران با کشورها و خاتمه پروژه ایران هراسی»، «لغو و دست‌ کم تعلیق کامل تحریم ها»، «عادی‌سازی صادرات نفت»، «برداشته شدن سایه جنگ»، «احراز حقوق هسته‌یی ایران از جمله حق غنی‌سازی» و «بازگشت پذیری اقدامات به نفع ایران» بود.
این روزنامه بسیج افزود:
هر چه از روز اجرای برجام فاصله می‌گیریم دستاوردهای وعده داده شده یکی پس از دیگری به ضد خود تبدیل می‌شوند کما این‌که همان‌طور که اشاره شد در هفته اخیر با فشارهای ایالات متحده آمریکا، دبیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی نخستین بار‌ بازدید از مراکز نظامی ایران را «حق قطعی» این سازمان دانست که بعد از سفر نیکی هیلی به وین دومین گام برای تکمیل یک قطعه مهم از پروژه آمریکایی است.
این دو گام در هفته آتی بدون شک با درخواست رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا دولت آمریکا جهت «بازدید از مراکز نظامی ایران» تکمیل خواهد شد تا ایران ناقض برجام معرفی شود و مقابله به شکل احیای قطعنامه‌های گذشته صورت بیرونی به خود بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر