دوشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۶

اطلاعیه مطبوعاتی انجمن به قابیل دست نزنید درباره زندانیان سیاسی اعتصابی زندان گوهردشت

اطلاعیه مطبوعاتی - ایران: انجمن به قابیل دست نزنید از دولت ایتالیا میخواهد که به خواسته زندانیان سیاسی که در زندان کرج بخاطر شرایط غیر انسانی زندان، در اعتصاب غذا بسر می برند گوش دهد.
رم – ۲۷ اوت: انجمن به قابیل دست نزنید به جنبش بین المللی در حمایت از خواسته زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج که از ۲۷ روز قبل در اعتصاب غذا بسر می برند می پیوندد و از دولت ایتالیا میخواهد که وارد عمل شده تا اینکه حقوق بشر آنها محترم شمرده شود.
در اقدام غیر خشونت آمیزی که از تاریخ ۳۰ ژوئیه از طرف زندانیان سیاسی در زندان بشدت امنیتی رجایی شهر شروع شد، زندانیان سایر زندانها مانند اردبیل از ۲۴ اوت به آنان پیوسته و یک اعتصاب غذای یک هفته ای را اعلان نمودند.
در ۳۰ ژوئیه گذشته، حدود ۵۳ زندانی سیاسی، با خشونت به بند ۱۰ زندان رجایی شهر منتقل شدند: آنها با کتک و بدون اینکه وسایل شخصی خود مانند دارو، لباس، دفترچه، عکس و نامه را همراه داشته باشند به یک بخشی منتقل شده اند که شرایط آن بشدت خفقان آور می باشد، پنجرههای بند را با ورقه ای فلزی پوشانده و تمام درها و منافذ را جوشکاری کرده اند. این امر موجب گردش هوای محدود و بوی نم در اتاقها شده است، آنها دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و تخت خواب برای همه وجود ندارد، آنها همچنین با ممنوعیت دسترسی به تلفن و ملاقاتهای خانوداگی و امکان تماس با آنها روبرو هستند. دوربینهای مدار بسته و دستگاههای شنود در سرتاسر این بند زندان، حتی در توالتها و حمامها وجود دارد.
دادستان عمومی تهران جعفری دولت آبادی، شخصی که بخاطر نقض شدید حقوق بشر در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارد بطور علنی زندانیان را تهدید کرده و اعلان کرده که اقدام آنها شکست خواهد خورد و اینکه سیستم قضایی مشروط به اقدامات زندانیان مانند اعتصاب غذا نخواهد بود.
زندانیانی که در زندان رجایی شهر در حال اعتصاب غذا می باشند حداقل ۲۱ نفر هستند که در بین آنها زندانیان عقیدتی مانند فعالان حقوق بشر، سندیکالیستها، روزنامه نگاران، دانشجویان، مخالفین سیاسی و نیز وابستگاه به جامعه بهایی که در ایران تحت تعقیب هستند می باشند. آنان با اقدام غیر خشونت آمیز خود خواستار بازگشت به بند خود و دارا بودن وسایل شخصی و جبران خسارت می باشند.
سرجو دلیا دبیر انجمن به قابیل دست نزنید و الیزابتا زامپاروتی خزانه دار انجمن اعلان نمودند که در برابر شرایط غیر انسانی و تحقیر آمیزی که بر این اشخاص وارد آمده نمیتوان بی تفاوت بود و اینکه بر اساس آنچه که بر آنها گذشته و بخاطر اتهاماتی که آنها به چالش کشیدند اصلا نمی بایستی در زندان باشند، آنها مجبور به زندگی هستند، بنابر این معتقدیم که فورا گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بایستی از زندان رجایی شهر دیدار کرده و همچنین دولت ایتالیا دخالت نموده چه دو جانبه و چه چند جانبه تا اینکه درخواست این زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر شنیده شود و حقوق بشر آنها محترم شمرده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر