جمعه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۶

بهره‌برداریهای خامنه‌ای و سپاه پاسداران از حوادث روز چهارشنبه در تهران

در حالی که خامنه‌ای با نوعی خوشحالی به بهره‌برداری از تیراندازی و انفجار در تهران در رابطه با دخالت در سوریه پرداخته و می‌گوید «اگر چنان‌چه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاریهای زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم» ؛ یک رسانه حکومتی بر نفع بردن باند خامنه‌ای و سپاه پاسداران از این حادثه‌ انگشت گذاشته است.
آمدنیوز می‌نویسد: سپاه پاسداران که یکی از اصلی‌ترین بازیگران در معادلات امروز (نظام) و منطقه است خسارات و بهره‌های مشخصی را از این حادثه‌ می‌برد. (به) سپاه پاسداران در دوران انتخابات به‌عنوان عمده‌ترین بخش حامی لطمات جدی وارد آمد، ترمیم این لطمه تقریباً ناممکن به نظر می‌رسید، اما این اتفاق می‌تواند امکان یک تبلیغات مؤثررا فراهم آورد.
این رسانه رژیم می‌افزاید: بعد از دیدار ترامپ از عربستان و تشکیل محور ضد (نظام) و همچنین قطع ناگهانی روابط کشورهای عمده عرب با قطر که از متحدان (نظام) در منطقه به حساب می‌آمد، (نظام) نیازمند این بود تا بتواند در مواجهه با این مشکل خود را در زمره‌ی کشورهای عمده‌ی قربانی تروریسم معرفی کند که این تا حدودی بابی را در این مهم گشود
آمد نیوز در ادامه نوشته است: بیم تاثیرگذاری روحانی بر نظرات و تصمیمات خامنه‌ای شاید بزرگترین کابوس سپاه پاسداران محسوب شود. اتفاق روز چهارشنبه را شاید بتوان چنین توصیف نمود: «آب پاکی بر روی هر گونه موضع نرمش حداقلی آقای خامنه‌ای»، این همان خواست و سیاست مطلوب سپاه پاسداران بوده است.این رسانه در پایان می‌نویسد: سپاه پاسداران به دلایل مختلف از ایجاد یک فضای امنیتی در داخل کشور در شرایط کنونی سود خواهد برد. اول شروع پروژه‌ی تحت فشار قرار دادن دولت و دوم، تدارک زمینه‌های لازم برای تعیین (جایگزین خامنه‌ای) که مدت‌های زیادیست زمزمه‌ی بسیاری از محافل بوده است.
در همین رابطه کیهان خامنه‌ای با کنایه به آخوند روحانی نوشت: آنان که امنیت و سرنوشت و منافع (نظام) را قربانی مطامع زودگذر سیاسی و جناحی می‌کنند، آیا از حوادث دیروز درس می‌گیرند؟. این حادثه حاوی هشدارهای عمیقی برای اهل سیاست بود. آن هم این‌که همه ما سوار بر یک کشتی هستیم. (کیهان خامنه‌ای ۱۸/۳/۹۶)
الیاس نادران، عضو سابق مجلس رژیم از باندخامنه‌ای خطاب به روحانی نوشت: اگر تروریستها را می‌گرفتند باید چه می‌کردند که امثال شما بعدها انگی نزنند؟ امیدوارم کشته شدن جنایتکاران فردا سوژه انتخاباتی نشود! (توئیتر الیاس نادران ۱۷/۳/۹۶)
خبرگزاری سپاه پاسداران نیز روز چهارشنبه همزمان با جریان داشتن حوادث تهران با درج اظهارات آخوند خسروپناه نوشت: «حادثه تروریستی امروز مشابه جنایت‌های منافقین در دهه 60 است آیا اکنون باید جای شهید و جلاد عوض شود؟».
خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: حادثه دلخراش تروریستی امروز در مجلس و (قبر) خمینی جامعه ایران را به یاد جنایت‌ های منافقین در دهه شصت می‌اندازد، حال باید تصمیم گرفت چه برخوردی با این تروریست‌ ها باید کرد. قوه قضایی و نهادهای امنیتی باید این مجرمین و قاتلان را بگیرند و محاکمه و اعدام کنند، شاید سی سال آینده هم‌چون زمان حاضر جای شهید و جلاد را تغییر دهند».خبرگزاری سپاه پاسدارن همچنین نوشت: «اینک مخالفان مبارزه در مناطق عراق و سوریه دریابند که چقدر امنیت شیرین و ناامنی تلخ است». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۱۷/۳/۹۶)
در همین حال، شاهدان صحنه از مشکوک بودن ورود افراد مسلح به داخل مجلس حکایت دارد. یکی از شاهدان گفته است:
ما منتظر بودیم تو صف انتظار. از فاصله دور با اسلحه بزرگ از هال زدند، حالا ما که به پای‌مان خورده، یک خانم از جنوب آمده بود، از سرش زدند، از قلبش زدند، همه را، طرف رویش را پوشانده بود تک‌تک تق تق از سر و قلب فقط می‌زد فرار می‌کرد. خیلی خونسرد، ما را حتی نگذاشتند یک خودکار ببریم داخل، همینطوری فقط گفتند کاغذ و مدارکتان را می‌بریم بالا، چطور میشه توی قوه مقننه، توی بهارستان با اسلحه میان داخل. هیچ مأمور نیروی انتظامی آنجا نبود. وسایل امنیتی نبود. (انتخاب ۱۷/۳/۹۶)
تناقض‌گویی در خبرهای رسانه‌های رژیم و سپاه پاسداران نیز قابل‌توجه است: معاون دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی اعلام کرد، عاملان انفجار در قبر خمینی و تیراندازی در مجلس ایرانی بودند. این در حالیست که رسانه‌های حکومتی از جمله سایت پاسدار محسن رضایی اعلام کرده بودند، آنچه از لهجه تروریستها مشخص است، این است که این افراد به هیچ عنوان عرب ایرانی نبوده و حتماً غیرایرانی هستند. . (سایت پاسدار رضایی، تابناک ۱۷/۳/۹۶)
در ادامه خبرهای متناقض و متفاوت منتشر شده از سوی رژیم، وزارت اطلاعات رژیم آخوندی طی اطلاعیه‌یی، بر هویت ایرانی ۵تن از عوامل داعش تصریح کرد. این اطلاعیه در حالیکه ۵اسم کوچک ایرانی را ذکر کرده، اما اضافه می‌کند: «بنا بر برخی ملاحظات، از انتشار نام خانوادگی آنها»، خودداری می‌کند.در همین حال شمار کشته شدگان این حوادث که در اطلاعیه وزارت کشور رژیم ۱۲تن اعلام شده بود، روز پنجشنبه در برخی از خبرگزاریها و رسانه‌های رژیم ۱۶یا ۱۷تن ذکر شده است.
آخوند جلاد رئیسی با ذوق‌زدگی از حوادث انفجار در قبرخمینی و تیراندازی در مجلس رژیم، به توجیه جنایات خودش در قتل‌عام 67 پرداخت و در اطلاعیه‌یی نوشت: سازمان دهندگان آنها گویا فراموش کرده‌اند که (نظام) در دهه‌های گذشته نیز برای چند سال متمادی، تجربه «ترور فراگیر» را از سر گذراند و 17هزار نفر (کشته داده) است.
داداشی، دبیر جنایتکار کمیسیون اصل ۹۰مجلس ارتجاع نیز در بهره‌برداری از حملات داعش نوشت: به کسانی که به اعدام‌های (مجاهدین) زندانی که برای پیوستن به‌ عملیات فروغ جاویدان اعلام آمادگی کرده بودند اعتراض دارند، می‌گوییم که آیا جوابی به خانواده‌های داغدیده دارند؟.
تناقض گویی رژیم در باره حمله داعش from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر