پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۶

برجام در آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته گزارش فصلی خود را در مورد برنامه اتمی رژیم ایران و برجام به شورای حکام آژانس در وین و به شورای امنیت ملل‌متحد ارائه داد.این دومین گزارش فصلی آژانس بعد از تغییر هیأت حاکمه آمریکاست. بررسی بندهای مختلف این گزارش و نظارتها و کنترلهای آژانس نشان می‌دهد که خامنه‌ای به‌شدت مواظب است که بی‌چون و چرا از برجام تبعیت کند و حتی نشان بدهد که دارد بیشتر تبعیت می‌کند و داوطلبانه از برنامه اتمیش می‌کاهد
اورانیوم غنی شده
در گزارش جدید در بند 14 ـ میزان اورانیوم 235 با غلظت 3 و 67صدم درصد تنها 79 کیلو و 800گرم است.
در گزارش قبلی که در اسفند ماه گذشته بوده در بند13، میزان اورانیوم 235 با غنای همان 3 و 67صدم درصد 101کیلو و 700گرم بوده است. یعنی حدود 22کیلوگرم دیگر کم کرده است.
آب سنگین
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بند 7 می‌گوید میزان میزان ذخایر آب سنگین 128تن و 200کیلوگرم بوده است.
گزارش قبلی یعنی اسفند ماه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بند 7 می‌گوید: میزان ذخایر آب سنگین 124تن و 200کیلوگرم بوده است. یعنی 4تن اضافه کرده است.رژیم بر اساس برجام می‌تواند تا 130تن ذخیره آب سنگین داشته باشد. یعنی هنوز به این حد نرسیده است. اما آژانس شمشیر را بالای سر رژیم نگه داشته که تخطی نکند. چون رژیم در دوره اوباما و با پشتگرمی سیاست مماشات دوبار این مرز را رد کرد و ذخایر آب سنگینش از 130تن بالا زد.اما جالب است که به‌محض این هشدار آژانس، رژیم و خامنه‌ای از ترس این‌که نکند برجام زیر سؤال برود، شب گذشته اعلام کرد 20تن دیگر از ذخایر آب سنگین خود را به خارج می‌فرستد. (خبرگزاری رویتر 16خرداد96)در زمینه اجرای بازرسیها و پروتکل الحاقی و در زمینه تعداد سانتریفوژها در هر سایت هم، رژیم کماکان تبعیت کرده و سر به زیر است.
در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در بند 28 آن این عبارت آمده است که «آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌یی اعلام شده در تأسیسات هسته‌یی و مکانهای خارج از تأسیسات که به‌طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرند ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها در خصوص نبود فعالیتها و مواد هسته‌یی اعلام نشده برای ایران کماکان ادامه دارد».
این به‌معنای این‌که به این رژیم نمی‌شود اعتماد کرد. این‌که این رژیم دغلکار است و ممکن است فعالیتها و مواد اعلام نشده داشته باشد. این همان حرف مقاومت ایران است که در سند رسمی آژانس به شورای امنیت قید شده است.
این محصول افشاگریهای مقاومت ایران بر سر فعالیتهای مخفی اتمی رژیم است. تابه‌حال حدود 100 افشاگری از مهمترین سایتها و مراکز مخفی و پروژه‌های مخفی اتمی رژیم صورت گرفته است. اگر مقاومت سال2002 نطنز و اراک را فاش نکرده بود جهان خبردار نمی‌شد که آخوندها دنبال بمب اتمی هستند. از کالا الکتریک و لویزان و پارچین گرفته تا فردو و دهها مرکز اتمی رژیم را این مقاومت فاش کرده است.
جدیدترین مورد افشاگری مهم مقاومت ایران هم در اول اردیبهشت امسال صورت گرفت که دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل ویلارد با حضور خبرنگاران رسانه‌های خبری، وجوه جدیدی از برنامه بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی و استمرار تلاش‌های رژیم برای طراحی و ساختن بمب اتمی بعد از برجام را افشا کرد.
در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور شماری از شخصیت‌های آمریکایی از جمله سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا برگزار شد و توسط برخی از تلویزیونها و پایگاههای اینترنتی به‌طور زنده پخش می‌شد، مقاومت ایران ادامه فعالیت‌های «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» رژیم (سپند) را که ارگان مهندسی سلاح اتمی حکومت آخوندی است تشریح و یک مرکز جدید این پروژه به‌نام متفاض «مرکز تحقیقات فن‌آوری انفجار و ضربه» در پژوهشکده سایت پارچین را افشا کرد.
در کنفرانس مطبوعاتی آمریکا، علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا وضعیت سپند «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» یا همان ارگان مهندسی سلاح اتمی رژیم پرداخت و توضیح داد که این ارگان از 7 زیرمجموعه تشکیل شده که هر کدام در یک زمینه دستیابی به سلاح اتمی تحقیقات می‌کنند. سپند ارگانی است که در ژوییه 2011 توسط مقاومت ایران افشا شد و سه سال بعد در لیست تحریم‌های وزارت‌خارجه آمریکا قرار گرفت.
پاسدار محسن فخری‌زاده مهابادی، کلیدی‌ترین نفر دستگاه بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی هم‌چنان در سمت ریاست سپند قرار دارد. دو ارگان کلیدی سپند یکی مرکز تحقیقات و فناوری انفجار و ضربه (متفاض) که روی چاشنی و انفجار شدید و غیرمتعارف کار می‌کند و دیگری ارگانی که روی غنی‌سازی و اورانیوم غنی‌شده کار می‌کند و «گروه فخار مقدم» نام دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر